A Thief's Journey játékteszt

2019. február 01.
60.6341
Nagy reményekkel közelítettünk az indiai fejlesztésű A Thief's Journey felé, hiszen az előzetesek alapján valami olyan logikai játéknak ígérkezett a mindössze két főt számláló VR Playing alkotása, ami komplikáltsága miatt ritkaságszámba megy. Magasról lehet azonban óriásit esni, és a legnagyobb sajnálatunkra a tolvajtörténet egyáltalán nem teljesítette be a hozzá fűzött reményeinket, sőt mi több, számunkra az idei év talán legnagyobb csalódása lett.


Hogy miért? Részben a készítők pénzéhsége miatt, hiszen oké, tiszta sor, nem kell ingyen adni a játékot, de akkor ne hirdessék ingyenesnek, és ne tegyenek bele idegesítő megoldásokat, hiszen az rendben, hogy WiFi nélkül nem indul el, de az már vérlázító, hogy minden egyes rontás után egy félperces reklámot kell végignéznünk, vagy néhány percet várnunk az ismételt próbálkozásra.

A Thief's Journey játékteszt - 2. kép

Mindez vásárlással nyilván kiküszöbölhető, de a jelenlegi egy olyan megoldás lett, amitől a többség bizonyára az első adandó alkalommal inkább törli a játékot, és valami hasonló ingyenes alternatívát keres. Pedig a játékmenet alapján nagy kár érte! Az A Thief's Journey ugyanis nagyon ötletes logikai játék, melyben egy tolvaj irányításával az lesz a feladatunk, hogy képletesen ellopjunk valamit a világ néhány nevezetességéből, legyen az akár a Colosseum, akár a Big Ben.

Minden pálya egy 3x3-as felosztású négyzetrácsból áll, melyeket kívülről folyamatosan mozgó őrök zseblámpáznak, de akad biztonsági kamera is, sőt mi több, különféle akadályok, hogy merre lehet és merre nem lehet közlekedni. A cél az, hogy minden pályának rájöjjünk a logikájára, ezáltal csak a megfelelő sorrendben lehet haladni, miközben sokszor még kulcsokat is gyűjteni kell ahhoz, hogy megnyíljon előttünk az adott építmény, és képletesen el tudjuk csórni.

A Thief's Journey játékteszt - 3. kép

Az egész kapcsán a legnagyobb probléma, hogy betanító mód egyáltalán nincs, tehát vagy rájövünk magunktól a lényegére, vagy rögtön az applikáció eltávolítása mellett döntünk, hiszen amíg nem tudjuk, mit is kellene tennünk, addig minden egyes elrontott alkalommal reklámokat kell bámulnunk, és túlzás nélkül ezek hosszabbak lesznek, mint a játékkal töltött idő. Márpedig, ha a kezünkbe vesszük a telefont, akkor nem az a cél, hogy reklámokat bámuljunk folyamatosan, sokkal inkább az, hogy játszunk, de erre az "ingyenes" változat tökéletesen alkalmatlan.

Hovatovább, ha rá is jövünk a lényegre, akkor is rengeteget botladozhatunk, hiszen azonnal elképesztő nehézségek elé állít minket a játék. Nincs átmenet, nincs felvezetés, rögtön a mélyvízit kapjuk a képünkbe, ami óriási negatívum. Nem is igazán értjük, hogy miként gondolták ezt a készítők, hiszen ezzel gyakorlatilag alá is írták a halálos ítéletüket.

A Thief's Journey játékteszt - 4. kép

Az A Thief's Journey ugyanis egy szuper kis mobiljáték lenne, majdhogynem hiánypótló a maga nemében, azonban a fentiekben kiemelt megoldások miatt nagyon felejtős. Emiatt legfeljebb csak mazochistáknak ajánljuk, vagy azoknak, akiket annyira elkap a hangulata, hogy rögtön fizetni is hajlandóak érte.

Az A Thief's Journey elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

fonemaker

2 hónapja, 2 hete és 5 napja

Köszi a tesztet! Így nem ölök bele feleslegesen időt.

válasz erre

Mendez

2 hónapja, 2 hete és 5 napja

Olyan kár amikor ilyen hülyeségeken csúszik el egy jó alapanyag.

Lenne inkább fizetős és kész. Ez a reklám bámultatás a leggusztustalanabb.

válasz erre

Mordorer

2 hónapja, 2 hete és 5 napja

De kár érte.

válasz erre