Ala Mobile GP játékteszt

2018. július 27.
38.2671
Bár a PC-ről és konzolokról ismert Codemasters-féle F1-sorozat egy ideje már mobilokon is fut, azonban a méregdrága alternatívára egyre többen keresnek ingyenes megoldást Androidon és iOS-en egyaránt, de mivel a száguldó cirkusz világa nehéz terep, nincs túl sok próbálkozó. A CVi Games csapata azonban most mégis megpróbálta, és bár túl sok értékelhető projektjük nincs, a Final Drift Project és a M.U.D. Rally Racing azért egészen jól sikerültek, éppen ezért nagy izgalommal vártuk a Ala Mobile GP érkezését is.


Kis túlzással ugyanis már remegtünk egy jó F1-es mobiljátékért, de hiába voltak óriási várakozásink, az Ala Mobile GP sajnos orbitális csalódást okozott nekünk, és természetesen nem azzal, hogy a készítőknek nem volt pénzük több millió dollárt licencekre költeni. Szó sincs ilyesmiről, a probléma itt inkább a játékmenet hiányosságaiban, kis túlzással a játszhatatlanságban keresendő.

Ala Mobile GP játékteszt - 2. kép

Illetve abban, hogy bár ingyen letölthető a játék, ezért cserébe nem a teljes verziót kapjuk meg, ergo csak gyors versenyeket futhatunk autóinkkal, de ha a teljes élményre, a komplett versenyhétvégékre és bajnokságokra vágyunk, akkor bizony fizetnünk kell érte, méghozzá nem egy-kétszáz forintot. Nyilván ez nem is lenne túl nagy baj - hiszen az aktuális F1 azért még így is jóval drágább -, ha lenne értelme kidobni rá a pénzt.

Azonban nincs értelme, méghozzá olyannyira nem, hogy hiába próbáltuk szeretni, hiába akartunk hozzászokni, az Ala Mobile GP nem adta meg magát, pedig a készítők mindent bevetettek. A meglepően csinos megjelenés mellett például az összes versenyautó és pilóta felismerhető - a kiforgatott neveken jókat lehet nevetni -, sőt az egyes helyszínek is meglepően pontos másai az eredetieknek, egyedül abban vehetünk észre különbséget, hogy nem jön velünk szemben folyamatosan egy-egy ismert logó, ami egy kicsit üressé teszi a végeredményt, de nem hiteltelenné.

Ala Mobile GP játékteszt - 3. kép

Ezt a játékélménynek sikerül elérnie, méghozzá leginkább azért, mert borzalom, amit összehoztak a készítők. Az autóhangok cicanyávogásnak tűnnek, a sérülések egyáltalán nem valóságosak, a mesterséges intelligencia borzalom, a hiperérzékeny irányítás miatt pedig gyakorlatilag minden meccs az első kanyarig tart, és utána egyedül botorkálunk a pályán, mert a többség leelőzött. Nyilván a játék tanulható, de nekünk sok gyakorlás után sem igazán sikerült felvennünk a verseny az MI-vel sem.

Dacára egyébként annak, hogy autónkon rengeteg finomhangolást végezhetünk a pályára lépés előtt, még a gumit is kiválaszthatjuk, de őszintén szólva mi a színükön kívül nem igazán éreztünk túl drasztikus változást egyikkel sem, szóval kijelenthetjük, hogy az Ala Mobile GP dugig van látszatopciókkal, melyeket kapcsolgathatunk, reménykedhetünk, de a végeredmény ugyanúgy vezethetetlen és élvezhetetlen marad. Ennek az oka, hogy csak a készülék mozgatásával tudjuk terelgetni az autót, de semmi segítség, semmi könnyítés nincs, és olyan érzékeny, sőt kiszámíthatatlan az egész, hogy lehetetlen ráérezni az ízére.

Ala Mobile GP játékteszt - 4. kép

Tény és való, hogy nehéz célt tűztek ki maguk elé a készítők, hogy nem egyszerű egy F1-es játékot licencek nélkül és függetlenül - ergo pénz nélkül - elkészíteni, de ezzel biztosan a CVi Games csapata is tisztában volt. Emiatt pedig utólag nagy hibának tartjuk, hogy az Ala Mobile GP-be ölték erőforrásaikat, egy Asphalt-szerű árkád játékkal ugyanis többre mentek volna... Bár ebben a minőségben azzal se!

Az Ala Mobile GP elérhető itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

peter97

3 hete és 1 napja

cvigames írta:
Hello, én vagyok a játék fejlesztője. Köszönjük a véleményét. Csak két pontosítás.
Három különböző ellenőrzési rendszer létezik (nemcsak tilt).
Kiválaszthatja őket a beállítási képernyőn (az a hely, ahol gumiabroncsot választott stb.).
IA Level is választható ugyanabban a képernyőn. Ha kiválasztja a "Pro" -t, akkor a CPU-k reálisabb módon viselkednek.
Na akkor ezzel a beállítással én is kipróbálom.

Thx for game, Guys!

válasz erre

SamsungFan

3 hete és 1 napja

Adtam neki esélyt, két órán át nyúztam, sírtam. Nagyon kár érte, rengeteg potenciál volt benne.

válasz erre

ferencziakos

3 hete és 2 napja

Egy próbát nekem így is megér. Mindenképp szánok rá egy kis időt.

válasz erre

cvigames

3 hete és 2 napja

Hello, én vagyok a játék fejlesztője. Köszönjük a véleményét. Csak két pontosítás.
Három különböző ellenőrzési rendszer létezik (nemcsak tilt).
Kiválaszthatja őket a beállítási képernyőn (az a hely, ahol gumiabroncsot választott stb.).
IA Level is választható ugyanabban a képernyőn. Ha kiválasztja a "Pro" -t, akkor a CPU-k reálisabb módon viselkednek.

válasz erre

Bencus86

3 hete és 2 napja

Nagyon kár érte, mert volt benne potenciál.

válasz erre

Enron

3 hete és 2 napja

Teljesen egyet értek. Ahogy láttam a hírt tőlletek azon perc letöltöttem, aztán kb 5 perc után töröltem. Ezen frissítésekkel se tudnak javítani, ha még is neki álnak akkor mindegy lenne ha az alapoktól építenének újra egy másik játékot. :/

válasz erre