Áldás vagy átok a kávamentes kijelző mobiljátékos szempontból?

2017. október 22.
39.4681
Pár hónappal ezelőtt még csak óvatos becslésekkel mertük kijelenteni, ma viszont már egészen határozottan állíthatjuk, hogy az egyik aktuális okostelefonos trend a kávamentes kijelző lett, amit eddig túlzás nélkül az iPhone X járatott tökélyre, de egyre merészebb próbálkozások érkeznek Androidos oldalról is. Bár az efféle készülékek dizájnjáról alaposan megoszlanak a vélemények, ellenben a legtöbbünk talán még bele sem gondolt abba, hogy ennek az újdonságnak milyen előnyei és hátrányai is lehetnek.


Merthogy a kávamentes kijelző egyáltalán nem csak jó dolgokat hozhat magával, éppen ezért az alábbiakban igyekeztünk pro és kontra is megvizsgálni, hogy ez az újdonság miért lesz áldás vagy éppenséggel átok a számunkra. Természetesen egyik oldal mellett sem szerettünk volna lándzsát törni, az alábbi gondolatokat mindössze azért vetettük monitorra, hogy rávilágítsunk mobiljátékos szempontból a kávamentesség előnyeire és hátrányaira.

Áldás vagy átok a kávamentes kijelző mobiljátékos szempontból? - 2. kép

A nagyobb kijelző határozottan jó

Lássuk akkor először pozitív oldalról a kávátlanítást. Mint ismert, a kávamentes megoldás határozottan azt jelenti, hogy egy ugyanakkora készülékkel sokkal nagyobb kijelzőn élvezhetjük kedvenc alkotásainkat, ami ebben a formában természetesen hatalmas előny, hiszen ki ne szeretné jobban látni mindazt, ami a képernyőn történik.

A nagy kijelző utat nyithat a nagyobb felbontásnak, és annak is, hogy az eddig ismert technikai paraméterekkel sokkal összetettebb játékok készülhessenek. Ezzel ugyanis kényelmesebbé tehetünk egy sűrűbb kezelőfelületet is, ami például kedvező lehet a szimulátorok, a szerepjátékok, de még inkább a stratégiák számára. Az pedig csak hab a tortán, hogy ha olyan mobiljátékról beszélünk, ami erőteljes sztorira és átvezetőkre épít, akkor azokat is sokkal jobb minőségben nézhetjük majd.

Áldás vagy átok a kávamentes kijelző mobiljátékos szempontból? - 3. kép

A rosszabb fogásnak már kevésbé örülünk

A fentiekben vélhetően senkinek sem mondtunk túl sok újdonságot, ellenben itt jön a fekete leves, hiszen a kávamentesség mellé sajnos rosszabb fogás is társul. Vegyük a kezünkbe okostelefonunkat, fordítsuk el, és fogjuk meg úgy, mintha éppen játszanánk vele. Akár kisebb, akár nagyobb készülék van a birtokunkban, az ujjunk alsó ujjpercénél vagy tenyerünk húsosabb részénél azt tapasztalhatjuk, hogy kisebb vagy nagyobb mértékben, de belelóg a képernyőbe, amit jelenleg többnyire kisebb-nagyobb keret borít.

Ez eddig a káva miatt senkit sem zavart, de a kávamentességnél alaposan befolyásolhatja, sőt pontatlanabbá is teheti majd az irányítást. Határozottan igaz lehet mindez ráadásként abban az esetben, ha a telefon még hajlított kijelzőt is kapott, hiszen ilyenkor még nehezebb jó fogást találni rajta úgy, hogy szorításunkkal akaratunkon kívül ne szóljunk bele az irányításba. Nyilván ez nem minden játékot érintene, hovatovább szoftveres keretezéssel kiküszöbölhető lenne a probléma, csak akkor adja magát a kérdés, miszerint akkor mégis minek a kávamentesség?

Neked mi a véleményed a dologról?
3 hozzászólás

Chico

3 hete és 5 napja

Nekem az S8 például használhatatlan, az iPhone X még durvább lesz. Bár az nem görbül le oldalt, így lehet hogy nem annyira. Szépnek szép, de nehéz vele játszani az biztos.

válasz erre

Bencus86

3 hete és 6 napja

Hmmmmm jó kérdés. Talán ha megoldanák hogy a képernyő széléén játék közben ne nyomódjon el az jó lenne...

válasz erre

ferencziakos

3 hete és 6 napja

Engem nem csak játék közben zavar határozottan hanem egyébként is.

válasz erre