Merthogy a kávamentes kijelző egyáltalán nem csak jó dolgokat hozhat magával, éppen ezért az alábbiakban igyekeztünk pro és kontra is megvizsgálni, hogy ez az újdonság miért lesz áldás vagy éppenséggel átok a számunkra. Természetesen egyik oldal mellett sem szerettünk volna lándzsát törni, az alábbi gondolatokat mindössze azért vetettük monitorra, hogy rávilágítsunk mobiljátékos szempontból a kávamentesség előnyeire és hátrányaira.
Lássuk akkor először pozitív oldalról a kávátlanítást. Mint ismert, a kávamentes megoldás határozottan azt jelenti, hogy egy ugyanakkora készülékkel sokkal nagyobb kijelzőn élvezhetjük kedvenc alkotásainkat, ami ebben a formában természetesen hatalmas előny, hiszen ki ne szeretné jobban látni mindazt, ami a képernyőn történik.
A nagy kijelző utat nyithat a nagyobb felbontásnak, és annak is, hogy az eddig ismert technikai paraméterekkel sokkal összetettebb játékok készülhessenek. Ezzel ugyanis kényelmesebbé tehetünk egy sűrűbb kezelőfelületet is, ami például kedvező lehet a szimulátorok, a szerepjátékok, de még inkább a stratégiák számára. Az pedig csak hab a tortán, hogy ha olyan mobiljátékról beszélünk, ami erőteljes sztorira és átvezetőkre épít, akkor azokat is sokkal jobb minőségben nézhetjük majd.
A fentiekben vélhetően senkinek sem mondtunk túl sok újdonságot, ellenben itt jön a fekete leves, hiszen a kávamentesség mellé sajnos rosszabb fogás is társul. Vegyük a kezünkbe okostelefonunkat, fordítsuk el, és fogjuk meg úgy, mintha éppen játszanánk vele. Akár kisebb, akár nagyobb készülék van a birtokunkban, az ujjunk alsó ujjpercénél vagy tenyerünk húsosabb részénél azt tapasztalhatjuk, hogy kisebb vagy nagyobb mértékben, de belelóg a képernyőbe, amit jelenleg többnyire kisebb-nagyobb keret borít.
Ez eddig a káva miatt senkit sem zavart, de a kávamentességnél alaposan befolyásolhatja, sőt pontatlanabbá is teheti majd az irányítást. Határozottan igaz lehet mindez ráadásként abban az esetben, ha a telefon még hajlított kijelzőt is kapott, hiszen ilyenkor még nehezebb jó fogást találni rajta úgy, hogy szorításunkkal akaratunkon kívül ne szóljunk bele az irányításba. Nyilván ez nem minden játékot érintene, hovatovább szoftveres keretezéssel kiküszöbölhető lenne a probléma, csak akkor adja magát a kérdés, miszerint akkor mégis minek a kávamentesség?
Neked mi a véleményed a dologról?