Berserker Online játékteszt

2022. május 06.
114.7361
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Manapság igen gyakran találkozom az értelmetlen játék fogalmával, főleg a mobiljátékok berkeiben. Ezt a szót azon alkotásokra használja a hétköznapi felhasználó, melyek nehézkesen nevezhetők játéknak, és igazából a mindenség tökéletesen meglenne nélkülük. Mondjuk, ha ezt az utóbbit nézzük, akkor a videojátékok kilencven százalékát értelmetlennek lehetne nevezni.


A kezdetben az értelmes játék számomra úgy festett, hogy volt eleje és vége, némi kalanddal a kettő között. A pontgyűjtögetős, végtelen mókákat, mint a Pac-Man-t, vagy a Space Invaders-t messziről elkerültem, és inkább a Prince of Persia, illetve a Prehistorik féle alkotások vonzottak. Aztán belefutottam a Heroes 3-ba, a Warcraft 3-ba, és az Age of Empires 2-be. Ezeknél volt kampány, de a végtelenségig ismételhető szóló és multis lehetőség is. Kitágult kicsit a világ.

Ezek után pedig jött a World of Warcraft, majd a League of Legens... és néhány ezer órát beleöltem mindkettőbe. Szomorú. Viszont ezek révén a közösség is nagy hangsúlyt kapott egy játék élvezhetőségi fokát tekintve. Újra mutálódott az értelmetlen játék fogalma, a végső formáját pedig akkor érte el, miután belevetettem magam a mobiljátékokba. Ez a szofisztikált szó mára olyannyira elkorcsosult a fejemben, hogy tulajdonképpen az a játék értelmetlen nekem, ami helyettem játszik, ám, mikor én is szeretnék valamit csinálni, akkor nem viszi túlzásba a magyarázást.

Látványos dolgok történnek a kijelzőn, mégis ásítozom.

Látványos dolgok történnek a kijelzőn, mégis ásítozom.


Szerencsémre mai tesztünk alanya pontosan egy ilyen program, melynek neve: Berserker Online. Egy "Idle" mókáról van szó, lévén, hogy az akció része a játéknak automatikusan történik. Mi egy karaktert irányítunk... vagyis inkább van egy emberkénk, aki ide-oda szaladgál egy adott területen, és nekimegy minden ellenséges létezőnek. Mindeközben tapasztalati pontot, aranyat és tárgyakat kap, melyeket elhasználhatunk a fejlesztésére.

Ez az egyetlen igazán érdekes dolog, amit itt csinálhatunk: a fejlesztés (erről majd lejjebb). Továbbá azt is eldönthetjük, hogy melyik területen randalírozzon emberkénk, melyet egy térképről tudunk kiválasztani; feltéve, ha rábukkanunk. A kép jobb alsó részén találhatóak a karakterünk aktív képességei. Ezek felett pedig a tárgyak, amiket használhat harc során. Ezek legelsője egy pergamentekercs, melyre rányomva feljön a térkép; kár, hogy ezt nekem más játékosok mondták el.

Háziállatunk is lehet, de csak limitált kínálatból lehet válogatni.

Háziállatunk is lehet, de csak limitált kínálatból lehet válogatni.


Sebaj, ez az egyetlen igazán titokzatos része a mókának, a baj viszont ott van, hogy a tartalom nagyrésze le van zárva, ameddig rangot nem lép karakterünk. Ezt pedig úgy tudja elkövetni, ha megtalálja a térképet és elnavigál a megfelelő próbaterületre. Ha elértük a szükséges erőszintet, akkor le tudjuk gyűrni az itt randalírozó főellenséget. Ranglépéssel a későbbi pályákon kívül a különféle játékmódokhoz is hozzá lehet férni.

Nem mintha olyan nagyon izgalmasak lennének ezen utóbbiak: az időlimites szinteken specifikus anyagokat lehet gyűjtögetni (arany, XP, fejlesztő kövek), ám csupán egy percig van lehetőségünk gyűjtögetni, a World Boss pályák pedig magukért beszélnek. Bár azt belátom, hogy elég sok terület vár a játékosra; mindegyik egy erőminimummal ellátva mutatja, hogy milyen szinten érdemes ellátogatni oda. Mondjuk a jó képességeket alkalmazó játékosok nagyszerűen ellesznek kevesebb erővel is.

Ha beleharapunk a fűbe, akkor szellemlétre leszünk ítélve... egy ideig.

Ha beleharapunk a fűbe, akkor szellemlétre leszünk ítélve... egy ideig.


Az igazán interaktív, és érdekesnek is mondható része ennek a mókának, mint ahogy fent már említettem, a fejlesztés. Aranyért bármikor növelhetjük emberkénk értékeit, illetve gyémánt költésével vehetünk a boltból tárgyakat és kiegészítőket, melyeket ráaggathatunk szerencsétlenre. Az alacsonyabb szintű eszközöket fuzionálhatjuk jobbat létrehozva így, és kék kövek költésével emelhetjük a tárgyak értékeit is. Ezeken kívül relikviákat és egyszer használatos bónuszokat is vehetünk. Az előbbiekből bármennyit magunkra tehetünk, az utóbbiak pedig csupán egy ideig fejtik ki a hatásukat.

Képességből két fajtánk lehet: aktív és passzív. Tárgyak elköltésével lehet beszerezni és a maximális szintjét kitolni egy képességnek, a szintezért pedig a fent említett fejlesztő kövekkel kell megoldani. Passzív adottságból bármennyink lehet, ám aktív technikából csak egy adott mennyiség figyelhet a gyorshasználati részen. Szerencsére mindegyiket meg lehet tenni automatikussá, így a rendszer azonnal ellövi őket, amint véget ér a várakozási idő ("Cooldown").

A pályanevek nagyon elmések.

A pályanevek nagyon elmések.


A játék mérföldkövek elérése után vág hozzánk gyémántokat, ráadásul ilyenekből vannak ismétlődők is, úgyhogy, ha magára hagyjuk telefonunkat, miközben megy a harc, és nem dobjuk le a "tálcára" a játékot, akkor megy magától a gyűjtögetés. Mikor pedig kiérdemlünk magunknak egy kis szünetet munka közben, akkor el tudjuk költeni a felgyülemlett értékeket, átpakolhatjuk jómadarunkat egy magasabb pályára, és... hát előbb-utóbb el fogunk jutni a játék végére.

Kár, hogy igazából nincs megnyerő sztori, megfogó játékmenet, hogy érdekessé tegye a procedúrát. Ráadásul még a prezentáció is eléggé feledhető. Túl sok közösségi interakció sincs, illetve hab a tortán, hogy a chat-felületen tíz betűnél többet nem lehet egyszerre beírni (eléggé durva), úgyhogy ez a része sem tartja fogva a játékost, ha a tartalom kimerülne. Igazából semmi sincs itt, ami érdekes lenne. Mint a klasszikus címeknek, itt is van eleje és vége is a mókának, de ha a haladást félvállról, némi nyomkodással el lehet érni, akkor ne lepődjenek meg a készítők, ha a pár nyomás után "tévedésből" törlődik a játék.

A Berserker Online letöltése (saját felelősségre) itt: Google Play | iOS App Store
7 hozzászólás

peter97

2 éve, 1 hónapja és 11 napja

Részvétem a tesztelőnek. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

2 éve, 1 hónapja és 12 napja

De jó hogy nem pazaroltam rá időt! röhögő smiley

válasz erre

Mendez

2 éve, 1 hónapja és 12 napja

"A Berserker Online letöltése (saját felelősségre)"

Szakadok! röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

Bencus86

2 éve, 1 hónapja és 12 napja

De jó hogy megint ti szívtatok vele és nem nekem kellett. röhögő smiley

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 1 hónapja és 13 napja

De kár érte, bíztam benne pedig. szomorú smiley

válasz erre

Mordorer

2 éve, 1 hónapja és 13 napja

Akkor ezt talán ki is hagyom... mosolygó smiley

válasz erre

Direktor

2 éve, 1 hónapja és 13 napja

Nagy kár érte.

válasz erre