Boom Battlefield játékteszt

2019. november 03.
55.5902
Hogy jó vagy rossz dolog, azt nehéz lenne határozottan kijelenteni, de manapság kifejezetten szerény mennyiségű tower defense mobiljáték jelenik meg a piacon abból a kategóriából, amire meg is éri odafigyelni, hiszen tisztában vagyunk azzal, milyen sok minősíthetetlen alkotás bukkan fel fű alatt - főként Androidon. A Hiker Games művére azonban rögtön felkaptuk a fejünket, noha elsők között leginkább azért, mert ők készítették az FZ9: Timeshift című FPS-t is, amiről igencsak kellemes emlékeket ápolunk.


A Boom Battlefield természetesen más stílusban indul, mint a fentiekben említettük, ez most egy tower defense alkotás lett a sorban, és bár nem fűztünk hozzá különösebben nagy reményeket, összességében mégis kellemes csalódás lett a vége. Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy derekas mennyiségű tartalmat és minőséget kaptunk a készítők részéről, akik a kiegyensúlyozottság mellett még arról is gondoskodtak nekünk, hogy a grafikára se legyen panasz.

Boom Battlefield játékteszt - 2. kép

Hogy mégis rögtön egy kis panaszkodással indítsak, számomra az egyik legnagyobb szívfájdalom az volt, hogy a Boom Battlefield nem egy különlegesebb világot állított csatasorba, hanem egy kicsit olyan lett a végeredmény, mintha egy rajzfilmes Rage-ről lenne szó, némi futurisztikus hangulattal nyakon öntve. Nem nevezném rossznak, de egy különlegesebb világban sokkal nagyobbat tudott volna ütni az egyébként nagyszerűen kiegyensúlyozott játékmenet.

A Boom Battlefield ugyanis valóban nagyszerűen sikerült ezen a téren, holott az alapok tekintetében nem találja fel a kereket. Olyannyira nem, hogy minden eleme ismerős lehet majd, ezáltal az előre kijelölt útvonalon közlekedő egységek, valamint az utak mentén letehető tornyok, melyek ugyebár azt a célt szolgálják, hogy elég nagy tűzerőt képezzenek a felvonuló egységek elpusztításához, miközben ezek a tornyok folyamatosan fejleszthetők, sőt mi több, újabbak is feloldhatók, melyek más-más egységek ellen lesznek hasznosak, tehát nagyban befolyásolják a taktikázást.

Boom Battlefield játékteszt - 3. kép

A játékban ugyanis fontos lesz taktikázni, hiszen meglepően kegyetlen, helyenként már-már nehézkes néha 100 százalékra teljesíteni az egyes szinteket. Mindez annak ellenére is igaz, hogy nemcsak tornyokkal, hanem lehívható egységekkel is védekezhetünk a pályákon, így fogyóeszköznek tekinthető egyszerű gyalogosok, íjpuskások, sörétes puskások, gránátvetősök, később drónok, harcjárművek és egyebek is hadrendbe állíthatók lesznek - már ha elég sok pénzünk lesz hozzá.

A pályára behívható egységek ugyanis pénzbe kerülnek, és csak a büdzsénken múlik majd, hogy pontosan milyen egységekből és mennyit tudunk csatába hívni. Természetesen ezek az egységek is fejleszthetők lesznek majd, sőt mi több, egy sor más egyéb lehetőségünk lesz arra, hogy pénzt szerezzünk - például konvojokat állíthatunk fel -, noha természetesen a tényleges, valós pénzes vásárlás szintén ott lesz a lehetőségek között.

Boom Battlefield játékteszt - 4. kép

Nem reformálja meg a műfajt, de a Boom Battefield alapvetően egy kellemes, minden téren klasszikus tower defense élményt kínál, ami pláne ingyen letölthető formában nagyszerű kikapcsolódást kínálhat a stílus kedvelőinek. Nekünk kifejezetten tetszett, pedig láttunk már néhány alkotást ebben a műfajban...

A Boom Battlefield elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

ferencziakos

1 hete és 3 napja

Tipikus egynek jó játék szerintem.

válasz erre

Ronalddo

1 hete és 4 napja

Egész jól néz ki. Egy próbára nálam is jó.

válasz erre

SamsungFan

1 hete és 4 napja

Na, nekiállok. Pedig nem terveztem, azt hittem **** lesz.

válasz erre

peter97

1 hete és 4 napja

Akkor megér nekem egy próbát.

válasz erre