Kis túlzással majdnem kiugrottunk a bőrünkből, amikor az Electronic Arts a nyári E3 expón bejelentette a Command and Conquer: Rivals érkezését. Nagy dolog volt ez, hiszen a sorozat gyökerei PC-ről eredeztethetők, tehát egy mobilos mellékszálat annak ellenére is kitörő lelkesedéssel fogatunk, hogy tisztában voltunk vele: a közelébe sem ér majd olyan gyerekkori kedvenceinknek, mint a Generals vagy a Red Alert.
Ezt leszámítva azonban izgatottan telepítettük a játékot, amint megjelent, és bár itt az elején le kell szögeznünk, hogy túl sok köze tényleg nincs a klasszikusokhoz, azonban fontos kiemelni, hogy a készítőknek alkalmazkodniuk kellett a kis képernyőhöz, valamint a mobilos trendekhez. Ennek köszönhetően kaptunk egy RTS alapokon nyugvó PvP-játékot, aminek részeként több tekintetben is megelevenedett előttünk a legendás franchise élménye.
Ezt leginkább azonban csak a szinkronokon és bizonyos egységeken vehetjük észre, hiszen amint fentebb már kiemeltük,
nem egy valós idejű stratégiát kaptunk, sokkal inkább egy gyors tempóban sodró, minimális taktikai érzéket kínáló PvP akciózást, melyben egyetlen célunk van: elpusztítani a másikat. Bár a tartalom egyelőre nagyon satnya, valamint a lehetőségek a folyamatos fejlődés ellenére is korlátoltak, de a jövőbeni frissítésekkel ez még megváltozhat.
Lássuk azonban, hogy most miből élünk! A játékban adott néhány egészen hasonló felépítésű pálya, melyek középpontjában egy nukleáris rakétakilövő helyezkedik el. A cél az, hogy minden erőnkkel elfoglaljuk ezt, ha ugyanis megvan, akkor
egy rövid idő után rakéta indul az ellenfél bázisa felé, és ha kétszer eltaláljuk, miénk a győzelem. Ehhez azonban folyamatosan tartanunk kell a silót, amihez megfelelő hátteret kell biztosítanunk, ezáltal nyersanyagot gyűjtő kisgépet, ami folyamatosan szállítja majd az értékes kristályokat.
Ezekből a kristályokból építhetünk majd barakkot vagy gyárat, aztán onthatjuk a különféle egységeket, melyek a legendás játékokból lettek átörökítve. Vannak különféle fegyveres katonák és páncélozott járművek, és minél magasabb szinten vagyunk, annál változatosabb lesz a paletta. Bár ez jól hangzana, csakhogy
az idő és a gyorsaság rendszerint nagyobb fegyvertények, mint például a tényleges taktikázás. Ha előbb felépítünk egy War Factory-t, és odaküldünk a silóhoz két páncélozott járgányt, az ellenfélnek egy ideig esélye sem lesz ellenünk, ergo biztos a győzelem.
Ez azonban a kisebbik probléma, a nagyobb, hogy egyelőre
a matchmaking nem az igazi, vagyis az első pár pályán könnyű a győzelmünk, de amint bejönnek a fizetős tényezők, rengeteg szerencsére lesz szükségünk. A mérkőzések között ugyanis fejleszthetjük egységeinket, jó pénzért pedig számtalan extrát vásárolhatunk, és bár emiatt nem lett még játszhatatlan az egész, néha azonban okozhat pár kellemetlen percet egy-egy pénzesebb gamer.
Mindent összevetve, a Command and Conquer: Rivals
alapötlete jó, a tartalom azonban silány és a megvalósítás szintén hagy még maga után kívánnivalót, a grafikáról nem is beszélve. Összességében mi kellemes perceket töltöttünk el vele, de biztosak vagyunk benne, hogy sokan lesznek, akiknek inkább csalódást okoz majd. Pár hónap, és meglátjuk mi kerekedik belőle, egyelőre ugyanis csak az alapok vannak rendben!
A Command and Conquer: Rivals elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store