Command and Conquer: Rivals játékteszt

2018. december 12.
57.1611
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Kis túlzással majdnem kiugrottunk a bőrünkből, amikor az Electronic Arts a nyári E3 expón bejelentette a Command and Conquer: Rivals érkezését. Nagy dolog volt ez, hiszen a sorozat gyökerei PC-ről eredeztethetők, tehát egy mobilos mellékszálat annak ellenére is kitörő lelkesedéssel fogatunk, hogy tisztában voltunk vele: a közelébe sem ér majd olyan gyerekkori kedvenceinknek, mint a Generals vagy a Red Alert.


Ezt leszámítva azonban izgatottan telepítettük a játékot, amint megjelent, és bár itt az elején le kell szögeznünk, hogy túl sok köze tényleg nincs a klasszikusokhoz, azonban fontos kiemelni, hogy a készítőknek alkalmazkodniuk kellett a kis képernyőhöz, valamint a mobilos trendekhez. Ennek köszönhetően kaptunk egy RTS alapokon nyugvó PvP-játékot, aminek részeként több tekintetben is megelevenedett előttünk a legendás franchise élménye.

Command and Conquer: Rivals játékteszt - 2. kép

Ezt leginkább azonban csak a szinkronokon és bizonyos egységeken vehetjük észre, hiszen amint fentebb már kiemeltük, nem egy valós idejű stratégiát kaptunk, sokkal inkább egy gyors tempóban sodró, minimális taktikai érzéket kínáló PvP akciózást, melyben egyetlen célunk van: elpusztítani a másikat. Bár a tartalom egyelőre nagyon satnya, valamint a lehetőségek a folyamatos fejlődés ellenére is korlátoltak, de a jövőbeni frissítésekkel ez még megváltozhat.

Lássuk azonban, hogy most miből élünk! A játékban adott néhány egészen hasonló felépítésű pálya, melyek középpontjában egy nukleáris rakétakilövő helyezkedik el. A cél az, hogy minden erőnkkel elfoglaljuk ezt, ha ugyanis megvan, akkor egy rövid idő után rakéta indul az ellenfél bázisa felé, és ha kétszer eltaláljuk, miénk a győzelem. Ehhez azonban folyamatosan tartanunk kell a silót, amihez megfelelő hátteret kell biztosítanunk, ezáltal nyersanyagot gyűjtő kisgépet, ami folyamatosan szállítja majd az értékes kristályokat.

Command and Conquer: Rivals játékteszt - 3. kép

Ezekből a kristályokból építhetünk majd barakkot vagy gyárat, aztán onthatjuk a különféle egységeket, melyek a legendás játékokból lettek átörökítve. Vannak különféle fegyveres katonák és páncélozott járművek, és minél magasabb szinten vagyunk, annál változatosabb lesz a paletta. Bár ez jól hangzana, csakhogy az idő és a gyorsaság rendszerint nagyobb fegyvertények, mint például a tényleges taktikázás. Ha előbb felépítünk egy War Factory-t, és odaküldünk a silóhoz két páncélozott járgányt, az ellenfélnek egy ideig esélye sem lesz ellenünk, ergo biztos a győzelem.

Ez azonban a kisebbik probléma, a nagyobb, hogy egyelőre a matchmaking nem az igazi, vagyis az első pár pályán könnyű a győzelmünk, de amint bejönnek a fizetős tényezők, rengeteg szerencsére lesz szükségünk. A mérkőzések között ugyanis fejleszthetjük egységeinket, jó pénzért pedig számtalan extrát vásárolhatunk, és bár emiatt nem lett még játszhatatlan az egész, néha azonban okozhat pár kellemetlen percet egy-egy pénzesebb gamer.

Command and Conquer: Rivals játékteszt - 4. kép

Mindent összevetve, a Command and Conquer: Rivals alapötlete jó, a tartalom azonban silány és a megvalósítás szintén hagy még maga után kívánnivalót, a grafikáról nem is beszélve. Összességében mi kellemes perceket töltöttünk el vele, de biztosak vagyunk benne, hogy sokan lesznek, akiknek inkább csalódást okoz majd. Pár hónap, és meglátjuk mi kerekedik belőle, egyelőre ugyanis csak az alapok vannak rendben!

A Command and Conquer: Rivals elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Mendez

6 éve, 7 hónapja és 6 napja

Ezt tényleg nagyon sajnálom, nem erre számítottam.

válasz erre

Chico

6 éve, 7 hónapja és 6 napja

Sajnos ez borítékolható volt. szomorú smiley

válasz erre

Bencus86

6 éve, 7 hónapja és 7 napja

Nagyon vártam ezt a tesztet. **** hogy ilyen lett ez a game, nagyon nagy cím volt és elkótyavetyélték.

válasz erre

Gólem

6 éve, 7 hónapja és 7 napja

De kár érte. Megtépáztak egy jó nevet.

válasz erre