Nem is volt olyan régen, hogy a PC-s és konzolos játékiparban minden fejlesztőcsapat zombis játékokon dolgozott, miután a Left 4 Dead és társai befutottak. Azóta persze eltelt néhány év, mindemellett pedig pár trend is lecsengett, azonban az élőhalottak témaköre valamiért nem veszített népszerűségéből, noha mostanság inkább mobiljátékos körökben találkozunk újabb próbálkozókkal, mint amilyen a Dead Rivals is, a Gameloft legújabb alkotása.
A játékot korábban mi is olyan címekkel vezettük be nektek, mint a Left 4 Dead és a Fortnite találkozása, ami összességében bár egy cseppet sem volt túlzás, ellenben a gyakorlati tesztek során döbbentünk rá arra, hogy a Dead Rivals azért ennél sokkal több. Még ha nem is találja fel a spanyol viaszt, de olyan kellemes élményeket garantál mobilon, amit korábban leginkább csak PC-s MMO-k tudtak biztosítani nekünk néhány évvel ezelőtt.
Merthogy a Dead Rivals egy folyamatos internetkapcsolatot igénylő MMO lett a sorban, egy olyan közösségi élmény, aminek részeként egy óriási zombi-apokalipszis vár ránk, mi pedig egy sor másik túlélő társaságában változatos küldetéseket teljesítünk a különféle pályákon. A játék
úgy működik, mint a Destiny vagy a Shadowgun Legends, avagy van egy központi terület, ahol a játékosok gyülekeznek, és ahol vásárolni, craftolni, ismerkedni lehet, majd innen indíthatjuk a különféle küldetéseket.
Ezek rendszerint más területre vezetnek el minket, de magasabb szinteken is jellemző lesz, hogy
egy-egy régiót rengetegszer felhasználnak a készítők, így ugyanarra a pályára nem ritkán többször is visszatérünk. Hol egy óriási zombit kell likvidálnunk, hol barikádot építenünk, hol gyűjtögetnünk vagy megmentenünk más túlélőket, a feladataink sokszínűsége mondhatni határtalan, noha egyediséggel azért nehezen lehetne megvádolni őket.
Bár az alapok jók, összességében úgy vélem, hogy a harcokkal mindent tönkretettek a készítők.
Normális célzás és fedezékrendszer például nincs, csak megyünk, és a célkereszt automatikusan befogja amit és akit kell. Ez néha praktikus - hiszen gyakran seregnyi zombit kell likvidálnunk -, ugyanakkor a legtöbbször frusztráló és túlontúl korlátoz minket, de szintén kellemetlen korlátnak nevezném azt is, hogy csak bizonyos szint után használhatunk kézigránátot és így tovább. Egy normális fejlődési rendszernek örültünk volna, de ez ebben a formában nem a legszerencsésebb.
Márpedig a Dead Rivals a hangulat tekintetében ott van a szeren, jó a közösség is, lehet együtt játszadozni és harcolni, de az egész egyáltalán
nem az ember valós teljesítményét tükrözi, sokkal inkább azt, hogy milyen gyorsan tud nyomkodni egy gombot és mennyi pénzt költött már el az alkotás keretein belül. Ennél is kellemetlenebb azonban, hogy a játék a technikai oldalról romokban hever, a lag szinte állandó és a bugok is eléggé kiábrándítóak, tehát kicsit úgy tűnik, hogy a Gameloft elsiette a rajtot.
A Dead Rivals az alapötlet tekintetében zseniális elképzelésen alapul, de a túl sok automatizálással és egyszerűsítéssel úgy vélem, hogy a készítők megölték azt az élményt, amit megálmodtak. Hiába lenne így a játék egy kiváló zombis MMO, amíg nem adnak szabad kezet a harcoknak, addig egyszerűen nincs értelme csatlakozni hozzá, mert
semmivel sem nyújt nehezebb élményt, mint egy match-3 puzzler.
A Dead Rivals elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store