Egyre több ígéretes kalandjáték jut el mobilokra manapság, melyek hol a klasszikus point and click vonalat erősítik, hol inkább a 3D-s megoldásokat erőltetik, de a lényeg, hogy van egy minőségi növekedés, határozottan pozitív elmozdulás van a tartalmas és minőségi alternatívák irányában. Ezt a sort erősíti a DeLight: The Journey Home is, mely nem lett ugyan egy tripla-A kategóriás alkotás, vannak hibái szép számmal, de nekünk kifejezetten nagy kedvencünkké vált.
Ennek az oka pedig az, hogy kifejezetten kellemes, majdnem eredeti történetet dolgoztak ki hozzá a készítők, ami a mobilos közegben azért nem nevezhető különösebben általánosnak. A DeLight: The Journey Home esetében azonban olyan ötlet valósult meg, ami simán kenterbe ver még kisebb-nagyobb PC-s projekteket is, noha azért nyilván össze sem vethető egy Heavy Rain-nel vagy The Last of Us-szal, de nyilván a büdzsé tekintetében sem hasonlíthatók egymáshoz az egyes projektek.
A játék főhőse Sammy, akit a nagypapája nevelt fel, mert a szülei távol dolgoztak az otthonuktól. Kellemesen békés
élete azonban egy napon váratlanul összeomlik, amikora szülővárosában rendkívüli állapotot hirdetnek, és a közelgő háborútól tartva nagypapája útnak indul a kislánnyal azért, hogy újra találkozhasson szüleivel. Csakhogy az út során Sammy egy balesetben teljesen megvakul, és még nagypapáját is elveszíti, így teljesen magára marad a háborús közegben.
Pontosabban nem teljesen, hiszen mi segítő jobbot nyújtunk majd neki, akárcsak egy mellé szegődő kutyus, azaz név szerint
Deli, aki a kislány szemeként segíti hősünket célja elérésében. Csakhogy a város veszélyekkel teli világgá vált, ezáltal folyamatos lopakodás társaságában kell eljuttatnunk szüleihez, akiket remélhetőleg még élve talál majd meg a kislány, akinek reménytelen sorsáról nekünk kell döntenünk minden fordulatos helyzetben.
A játékmenet tekintetében a DeLight: The Journey Home egy izometrikus nézetből átélhető kalandjáték, melyben konkrétan Sammy-t kell irányítanunk pályáról-pályára, melyeket a történet fűz majd össze. A helyszínek kellemesen interaktívak, egészen ügyesen megoldottak minden fejtörőt az alkotók, miközben a legtöbbször a járőröző katonák és egyéb akadályokon kell átverekednünk magunkat, amihez nemcsak ügyességünket és furfangunkat, hanem természetesen
kutyánkat is szükséges lesz bevetnünk.
Alapvetően nem rossz a játékmenet, a sztori ugyan vontatott, gyakorlatilag csak az eleje és a vége lényeg, közben elég lapos lesz,
a feladatok is eléggé egy kaptafára épülnek, de mindezt még el tudtuk volna nézni neki. Azt már kevésbé, hogy az irányítás egészen borzalmasra sikeredett, sok esetben a pokolba tudtuk kívánni az egész projektet, pedig nagyon akartuk szeretni, hiszen a koncepciót 10/10-esnek tartjuk.
Emiatt pedig egyáltalán nem haragszunk a végeredményre, a DeLight: The Journey Home kifejezetten élvezetes volt számunkra,
hibái ellenére is szerettük, de teljesen megértjük azokat is, akik a rossz irányítás miatt csak egy erős közepest adnak rá, mint ahogyan az megfigyelhető a Play Áruház pontrendszerében.
A DeLight: The Journey Home elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store