Dislyte játékteszt

2022. május 17.
116.8781
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Újabb nap, újabb gatcha szerepjáték. Az év minden napjára jut egy, manapság, azonban nem lehet mindegyiket végignézni, keresgélve azt a gyémántdarabot, mely igazán megfogja az embert. A felépítés mindenhol ugyanaz, minimális különbséggel, és egyedül a prezentáció az, ami miatt válogatunk.


Viszont, mikor találunk egy-egy érdekesebb darabot, akkor valamiért elengedjük az "egy-kaptafára-épül-mindegyik" hozzáállást, és felfedezzük a megszokott formulától való eltéréseket. Mai tesztünk alanyánál az effektek, a fura karakterdizájn és a zene voltak azok, melyek együttes erővel levettek engem a lábamról, és belegyömöszöltek egy gitártokba. Íme a Dislyte.

A kalandozós részen mi döntjük el, merre akarunk menni, ám a kihívás naponta nullázódik.

A kalandozós részen mi döntjük el, merre akarunk menni, ám a kihívás naponta nullázódik.


Mondjuk a korhatár is meglepett; 17+-os? Oszt mégis miért? Vannak meztelenkedő nénik? Nincsenek. Fröcsög a vér? Nem. Polgárpukkasztó témákat dolgoz fel? Hát, ha a muzsika és az áttetsző anyagból készült kabátok annak számítanak. Persze, van erőszak, és csinos lányok (mellanimáció, juhéé) is, azonban messze nem olyan látványos az egész, mint például a Seven Mortal Sins-nél, ami 12-es besorolást kapott. Van baj.

A történet egy posztapokaliptikus, futurisztikus városban játszódik, bár az előbbi jellemző inkább csak narratíván keresztül van átadva. Kicsit komplikált az alapfelállás, a lényeg, mindenesetre, az, hogy vannak szörnyek, és misztikus erőkkel felvértezett emberek, másnéven Esper-ek. A két frakció háborúban áll egymással, és néha az Esper-ek is egymásnak esnek, mert miért ne, kell a PvP.

Úúúú szellemes fordított arc ott alul... erről csinálnom kell egy "na-vajon-miért-lehet-ez" videót.

Úúúú szellemes fordított arc ott alul... erről csinálnom kell egy "na-vajon-miért-lehet-ez" videót.


A sztori Brynn-nel indul, egy újdonsült Esper-rel, kinek elhappolták a gonoszok a duettpartnerét (mint ahogy minden ebben a játékban, a szereplők is zenei háttérrel rendelkeznek). Ám mielőtt túlságosan is gyorsan fel tudná dolgozni az eseményeket, az Esper Egyesület le is csap Brynn-re, felveszik a soraikba és segítenek neki kiszabadítani pajtását, illetve kideríteni, hogy mégis miért ment magától ez az úriember, mikor a rosszak hívták?

A történet a Story játékmódon keresztül kerül a bemutatásra, mely igazából egy harcokból álló pályasorozat, színesítő beszélgetésekkel megspékelve. Alapvetően érdekes a mese, ám nagyon hamar meg fogunk akadni a haladásban, ugyanis ugrásszerűen nehezedik a kihívás, öt fős csapatunkat pedig nem egyszerű szinten tartani.

A chat felül nagyon beindult... ide is beengedték a furcsa embereket.

A chat felül nagyon beindult... ide is beengedték a furcsa embereket.


Csapattagokat, a gatcha játékstílushoz híven, ládákból tudunk nyitni, illetve speciális küldetésjutalomként is szert tehetünk egyre-kettőre. Különféle típusaik vannak, attól függően, hogy mely területen kiemelkedőek: frontharcosok, támogatók, védekezők vagy irányítók. Ezen kívül pedig négy elemi típusból az egyikhez tartoznak (három egymást ütő elem van, illetve egy negyedik, a semleges).

Mint, ahogy fent említettem, csapatunk legfeljebb öt fős lehet, így okosan kell felállítanunk a bandát, hogy a megfelelő mennyiségű legyen minden szerepből és elemből. Egy karakternek három képessége van: egy sima támadás és kettő különlegesebb, melyek hatásszünettel ("Cooldown") dolgoznak (a harmadik többel, mint a második).

A Guitar Hero-féle minijáték színes, szagos és kellemes kiegészítésül szolgál.

A Guitar Hero-féle minijáték színes, szagos és kellemes kiegészítésül szolgál.


A harc körökre van osztva, és egyesével váltogatunk emberkéink között kiadva nekik a támadás fajtáját és annak a célpontját. Természetesen be lehet nyomni az automata játékot is, de az nem feltétlenül fogja a megfelelő módon összekombinálni a tuningoló képességeket és a célzott offenzívát.

Az ellenfél akár több hullámban is támadhat, és sajnos, mint írtam, nagyon hamar túl nagyokat fognak ütni. Fejlődésre van szükségünk, melyet, a jó szokáshoz híven, többféle módon tudunk megoldani. A legegyszerűbb a szintezés: harc után, illetve kisebb robotok "feláldozásával" kapnak tapasztalati pontokat a karakterek.

A speciális támadások speciális animációkat követelnek meg.

A speciális támadások speciális animációkat követelnek meg.


A szintlépés, természetesen, értéknövekedéssel is jár, és a szereplő csillagszintje határozza meg a maximális tapasztalati szintet. Ha ezt elérik, akkor a csillagmennyiségen kell bővíteni, melyhez ugyancsak be kell készítenünk áldozati bárányokat. Sebaj relikviákkal is javíthatunk egy muki értékein, és természetesen ezeket az erősítőket is fejleszthetjük.

Ha nem bírnánk a sztori móddal, más megmérettetésekre is elzavarhatjuk a bandánkat (bár azok is hamar túl nehézzé fognak válni). A tipikus nyersanyag-gyűjtögetős pályák mellett egy kalandozós kihíváson is részt vehetünk, ahol a játékos dönti el, hogy melyik mezőre lép, miféle ellenfelet támad meg és milyen bónuszt kap fel.

Khm... ez fájni fog.

Khm... ez fájni fog.


PvP, és céhháborús játéklehetőségek, illetve egy Guitar Hero-féle mód is vár ránk, ahol egy forgó lemezt kell úgy pörgetni, hogy a felénk csúszó színeknek és mintáknak megfelelő hatást érjünk el. Nem rossz és még illik is a játék esztétikájához. Mint ahogyan minden, ebben az alkotásban; a grafika, a zene, a szereplők furcsa, egyedi, de karakterisztikus megjelenése nagyban emelik a hangulatot, még, ha a sztori annyira nem is ragad magával.

És van benne mellanimáció is. Egen. Ja, még valami? Hát pffff, nem is tudom. Nekem tetszett. Félretéve a makákóskodást egy pillanatra, a Dislyte egy szolid játékra sikeredett, és ugyan, végső soron, nem különbözik szerkezetileg a gatcha alkotásoktól, melyekhez pályafutásom során szerencsém volt, a prezentáció és a nüánszok mégiscsak egy szórakoztató, és színes élménnyé varázsolják eme mókát.

A Dislyte letöltése itt: Google Play | iOS App Store
7 hozzászólás

Chico

1 éve, 9 hónapja és 12 napja

Pár hete ugrottam bele, és nem tudom megunni. mosolygó smiley Rohadt pörgős.

válasz erre

Mordorer

2 éve, 1 hónapja és 1 napja

Ez nekem biztos kimarad.

válasz erre

Direktor

2 éve, 1 hónapja és 2 napja

Hát ezt lekapom! mosolygó smiley

válasz erre

fonemaker

2 éve, 1 hónapja és 2 napja

Kipróbálom aztán meglátjuk. Teszt alapján nem vagyok túlzottan meggyőzve. mosolygó smiley

válasz erre

Mendez

2 éve, 1 hónapja és 3 napja

Hangulatos teszt egy nem olyan hangulatos játékról. mosolygó smiley Szerintem.

válasz erre

peter97

2 éve, 1 hónapja és 3 napja

Nem valami szép game.. szomorú smiley

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 1 hónapja és 3 napja

Azt hittem nagyon sazr lesz. Ezek szerint nem nagyon az. röhögő smiley

válasz erre