Már itt a Mobilgamer hasábjain is sokszor elmondtuk, hogy a match-3 puzzlerek stílusában mindent megalkottak és mindent elmondtak, amit korábban el lehetett, ezáltal ha készül is valami, akkor az a játékmenet terén már a lehető legritkább esetben tud újdonsággal szolgálni. Amivel egy efféle alkotás ki tud tűnni a sorból, az nem más, mint a téma, és magunk között szólva erre gyakran sor is kerül, mert a nagyobb animációs filmekhez szinte rendszeresen egy-egy match-3 puzzlerrel próbálnak még nagyobb hírverést csinálni a készítők.
Valami hasonló történt a Dragons: Titan Uprising esetében is, mely az Így neveld a sárkányodat mozifilm alapján készült Sárkányok című sorozat hírnevét szeretné egy sokkal magasabb szintre emelni, aminek az apropója most különösen aktuális, hiszen éppen a napokban rajtolt el a széria nyolcadik évada a Netflix-en. Hogy a Dreamworks megörvendeztesse a rajongókat, úgy határoztak, hogy egy kapcsolódó mobiljátékkal emelik magasabb szintre a sorozat élményét, ami sikerült is volna, ha az a "volna" ott nem volna...
Hiába harangozták ugyanis be a Dragons: Titan Uprising-ot egy puzzle szerepjátéknak, az egésznek nagyjából semmi köze nincs a szerepjátékok élményéhez, mert nem húzzuk rá ezt a jelzőt eredendően bármire, amiben helyet kapott egy csipetnyi fejlődési rendszer. A Dragons: Titan Uprising ugyanis egy közönséges match-3 puzzler, amit néhány apró figyelmesség, nem mellesleg
az ismert franchise szereplői és sajátosságai emelnek ki a szürkeségből. Méghozzá egészen kellemes formában!
A match-3 résztől ugyanis alapvetően nem vártunk túl sok újdonságot, de a fejlesztőknek mégis sikerült minimális extrát kínálni hozzá. A lényeg ugyanis itt nem más, minthogy a gyémántok tologatásával egymás mellé helyezett azonos árnyalatú kövek egy-egy jól megtermett lövedéket indítanak el felfelé - kombókkal akár több irányban is -, annak érdekében, hogy
eltalálják a képernyő felső részén várakozó, illetve támadásra készen álló sárkányokat, akiknek teljesen le kell gyúrnunk az életerejét a győzelemhez.
Persze nekünk is lesznek saját sárkányaink, ők a gyémántos mező alatt sorakoznak majd - egyszerre legfeljebb öten lehetnek mellettünk -, akik nemcsak dísznek bambulnak ott alul, hanem azért is, mert ha az általuk képviselt színből elég gyémántot zúzunk szét a pályán, akkor támadóértékük növekedni fog, és ha maximalizálódik,
velük soron kívül indíthatunk majd egy határozottabb támadást, amivel könnyebben lezúzhatjuk akár a nagyobb dögöket, a főellenfeleket is.
A szerepjátékos él egyébiránt ott kapcsolódik a játékhoz, hogy két összecsapás között lehetőségünk nyílik fejleszteni kis tűzokádóinkat - bár nemcsak tüzet tudnak okádni, hanem akár mérget is, sőt a gyógyításra szintén képes egyik-másik egyed -, ezáltal erősebbé tehetjük őket, de a legjobb az egészben, hogy nemcsak az értékeken láthatjuk majd ezt.
Evolúciót lépve ugyanis a sárkányok megjelenése is változik, ami igencsak jó pofa megoldás lett.
Azt nem mondanánk, hogy a Dragons: Titan Uprising megváltja majd a világot, azonban
a sorozat rajongói bizonyára nagy örömüket lelik benne - ki ezért, ki azért. Az ismert szereplők, a közérthető játékmenet, vagy éppen a fejlődési rendszer mind szerethető lett, vagyis a match-3 puzzlerek szerelmesei biztosan nem csalódnak majd benne.
A Dragons: Titan Uprising elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store