Általános igazság, hogy az egyszerű, pontosabban annak tűnő játékok gyakran jobban képesek lekötni az embert, mint a csilli-villi grafikával ellátott, hegynyi pénzből megalkotott darabok. Az Electromagnets egy tipikus példája ennek a hipotézisnek, hiszen jómagam úgy töltöttem le, hogy csak kipróbálom, aztán lesz, ami lesz, majd arra lettem figyelmes, hogy egy órával később őrjöngve próbálom megdönteni a saját rekordomat, miközben senki sem tudja körülöttem, hogy mi a gondom.
Hogy mi volt a gondom? Elmondom! A játék a maga egyszerűségével és a kilencvenes éveket idéző nehézségével olyannyira az idegeimre ment, hogy a gyűlöletből egy kiolthatatlan kötődés, majd szerelem lett, mára pedig el sem tudnám képzelni a napomat anélkül, hogy meg ne próbáljam megdönteni egy korábban felállított rekordomat. Merthogy az Electromagnets-ben önmagunk ellenségei leszünk, miközben egy ránézésre halálosan egyszerű dolgot kellene kiviteleznünk.
A tempót leszámítva az első pillanatokban még ez sem túl nehéz, hiszen kellemesen szimmetrikus pályákon kell átverekednünk magunkat, miközben elég szinte csak a pálya egyik felét követni ahhoz, hogy tudjuk: most ki kell lőnünk a képernyő szélére a mágneseket, vagy inkább gyorsan össze kell szippantani őket ahhoz, hogy legyűrjük az aktuális akadályt. Eddig a pontig nem lesz túl sok anyázás, de megnyugtatnék mindenkit: hamarabb eljön az a pont, mint gondolnánk!
Aztán persze a játék képes lesz még tovább is fokozni mindezt azzal, hogy a pályák közepéről kiveszi az elválasztóvonalat, és a két mágnest összetapadva, együtt irányíthatjuk őket, kvázi úgy, mint egy old school felső nézetes repülős játékot. A legjobb az egészben viszont az, amikor a másodperc törtrésze alatt kell az egyik irányítási metódusról átállnunk a másikra. Két energiaital bevitele alatt meg se próbálkozzatok vele, mert úgy érezhetitek magatokat, mint Malacka a szembe szélben.
Az Electromagnets elérhető itt: Google Play