Fast and Furious Takedown játékteszt

2018. december 07.
13.7571
Igencsak régóta esedékes volt már, hogy valaki mobiljátékos formában is feldolgozza a Halálos iramban mozifilmek élményét, hiszen a közérthető autós címeknek igencsak nagy keletje van ezen a platformon. Bár sokat kellett várni rá, a Universal Studios azért csak összehozta a dolgot, aminek jóvoltából most magunk között köszönthetjük a Fast and Furious Takedown-t, mely meglepően ügyes átdolgozása lett a moziban látott autós akciózásnak.


A játék ugyanis nem egy szimpla versenyzős cím lett a sorban, noha azt azért rögtön ki kell emelnünk, hogy nem is hoz magával túl sok olyan dolgot, amit ne láttunk volna korábban. Merthogy a cél nyilván itt is az, hogy eljussunk egyik pontból a másikba - lehetőleg elsőként -, de azért közben lesz itt lökdösődés, nitróhajkurászás, rombolás, ugratás és sok-sok egyéb izgalom.

Fast and Furious Takedown játékteszt - 2. kép

Ne szaladjunk azonban ennyire előre, kezdésnek érdemes ugyanis kiemelni, hogy a Fast and Furious Takedown legnagyobb előnyét határozottan a tonnányi licenc adja, ezáltal kis túlzással a filmekből ismerős összes arccal, autóval és helyszínnel találkozhatunk majd. Összesen több mint 60 verdát gyűjthetünk be magunknak, és aki a híres szereplőkre hajt, annak nagy öröm, hogy pár perc után már Dwayne Johnson köszönt minket vasszigorral.

A tartalom tehát jelesre vizsgázik, de nemcsak a licencek, hanem a játékélmény tekintetében is. A többféle szabályrendszer mellett például meglepően hosszú és trükkös, rengeteg rövidítővel és ugratóval szegélyezett pálya vár ránk, melyek mindegyikén a száguldás lesz a cél, miközben drifteléssel, repkedéssel, valamint rombolással tudunk nitrót gyűjteni, ami sokszor és sokat segít a győzelemben, akár az első helyre pályázunk, akár ki akarunk ütni valakit, hiszen a lökdösődés és a másik autójának összezúzása fontos momentum lesz.

Fast and Furious Takedown játékteszt - 3. kép

Sajnos azonban messze nem fenékig tejfel az élet a Fast and Furious Takedown keretein belül, ennek pedig két oka van. Az egyik az, hogy a fejlesztők bődületesen elrontották a sebességérzet szimulálását. Hiába száguldunk a kijelzők szerint, az érzés olyan, mintha reumás nyugdíjasok tolnák az autónkat, miközben mi még a féket is nyomjuk hozzá. Ráadásul a motorhangok sem követik mindig a látványt, ami csak tovább rontja a helyzetet.

Ezen felül, ami szintén negatívan befolyásolja az élményt, az nem más, mint az irányítás. Érezhetően az volt a készítők célja, hogy egyujjas rendszert alkossanak, azonban egy ilyen intenzív versenyjátéknál ez nem a legjobb alternatíva, mert egy ujjunkat jobbra-balra huzigálni a képernyőn, az egy keskeny telefonnál elmegy, de egy szélesebb készüléknél kifejezetten idegesítő. Ha csak nem plázacicaként fogdossuk a telefont, és a mutatóujjunkkal próbálkozunk irányítani a verdánkat.

Fast and Furious Takedown játékteszt - 4. kép

Mindent összevetve a Fast and Furious Takedown nem lett egy tökéletes mobiljáték. A filmek hangulatát nagyszerűen hozza, azonban a legtöbb autós címhez mérten komoly hiányosságai vannak, legyen szó akár az irányításról, akár a sebességérzet szimulálásáról. Cserébe legalább a látvány rendben, hovatovább teljesen ingyen letölthető és élvezhető is!

A Fast and Furious Takedown elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

SamsungFan

1 napja és 17 órája

Egynek éppen jó!

válasz erre

Vidoros

2 napja

Nagyon csúnya szerencsétlen. Csak a név adja el szerintem.

válasz erre

peter97

2 napja és 11 órája

Egy autós játéknak jó lesz ez. Én le is szedem.

válasz erre

Direktor

2 napja és 16 órája

A filmet is utálom mint a ****t, ennek se adok esélyt.

válasz erre