Mi is szeretnénk segítséget nyújtani a folyamathoz, és bár helyettetek nem tudunk bemenni szolgáltatótokhoz, ellenben szerencsére mind a Telenor, mind a Telekom és a Vodafone is elérhetővé tett egy olyan online űrlapot, aminek jóvoltából teljesen egyszerűen, valóban pár lépésben lerendezhetjük az adategyeztetést.
Az adategyeztetés a feltöltőkártyások számára egy új januári jogszabály miatt vált szükségessé, hiszen míg előfizetéses ügyfeleiket a szolgáltatók könnyedén ellenőrizhetik, addig a kártyások esetében a hívószámok kvázi szabadon járhattak-kelhettek egymás között. Nem titkoltan részben a fokozódó terrorveszély is hozzájárult a jogszabály meghozatalához, ami kiköti, hogy a kártyásoknak igazolniuk kell személyazonosságukat, mert egyetlen magánszemélyhez a jövőben legfeljebb tíz, cégek esetében pedig maximum 50 SIM-kártya, illetve hívószám tartozhat.
Mi történik, ha nem egyeztetem az adataimat?
Amennyiben egy feltöltőkártyás ügyfél elmulasztja az adategyeztetést, abban az esetben 2017. július 1-jén automatikusan és egyoldalúan szerződésbontás lép életbe, vagyis addigi hívószáma és SIM-kártyája letiltásra kerül, használhatatlanná válik, telefonszáma pedig elveszik, méghozzá a feltöltött egyenleg társaságában. Az egyeztetés minden 2017. január 1-je előtt szerződött ügyfél számára kötelező, méghozzá legkésőbb 2017. június 30. éjfélig bezárólag.
Az adategyeztetésre a szolgáltatók dedikált online felületein kerülhet sor, méghozzá három nagyon egyszerű lépésben! Ennek részeként először azonosítani kell a hívószámunkat, amit mindegyik szolgáltató egy kiküldött SMS segítségével fog megtenni, tehát legyen kéznél a telefon.
Ezután a rendszer továbbenged minket a következő felületre, ahol meg kell adnunk előfizetői adatainkat! Fontos, hogy ehhez legyen nálunk személyi igazolványunk, vagy útlevelünk, esetleg jogosítványunk, hiszen olyan adatokat is meg kell majd adnunk, amelyek ezeken a hivatalos okmányokon szerepelhetnek. Céges ügyfelek esetében szükség lesz még az adószámra és a cég-képviselői okmányra is.
Ha megadtuk az adatokat, egyetlen kattintással elfogadhatjuk, illetve visszaigazolhatjuk ezeket, amiről minden esetben visszajelzést kell kapnunk, akár sikeres volt a bevitel, akár nem. Ezt követően nem lesz problémánk SIM kártyánkkal, sőt mi több, élvezhetjük az egyes szolgáltatók által adott ajándékokat is.
A Telenor ugyanis például 500MB adatforgalommal 20 percnyi ingyen beszélgetéssel ajándékozza meg egyeztető ügyfeleit, míg a Vodafone két napnyi ingyenes beszélgetést garantál július 8. és július 10. között.
Hol tudom egyeztetni az adatokat az interneten?
Mindhárom mobilszolgáltató lehetőséget ad ügyfeleinek arra, hogy ne csak személyesen, hanem online is egyeztetni tudják adataikat. Erre mindegyik szolgáltató egy külön online űrlapot tett elérhetővé, amelyeken a gyakran ismételt kérdések mellett legfeljebb három lépésben végrehajthatjuk a folyamatot. A három online űrlap az alábbi linkeken érhető el:
- Telenor
- Telekom
- Vodafone