Feltöltőkártyás adategyeztetés, de mégis hogyan? Hadd segítsünk!

2017. június 11.
45.4341
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Bizonyára mindenki hallott már arról, hogy mindhárom nagy magyarországi mobilszolgáltató adategyeztetésre szólította fel feltöltőkártyás ügyfeleit, amivel kapcsolatban nagyobb a fejetlenség, mint az korábban várható volt. A rossz kommunikáció mellett rontja a helyzetet a szűkös határidő, valamint az is, hogy a feltöltőkártyás ügyfelek többsége idős ember, akiknek esélyük sincs arra, hogy az interneten vagy személyesen elintézzék az adategyeztetést, így ha van a közelünkben hozzátartozó, anyuka, apuka, nagymama vagy nagypapa, akiről tudjuk, hogy feltöltőkártyás a mobilja, segítsünk neki ebben, máskülönben készüléke használhatatlanná válik.


Mi is szeretnénk segítséget nyújtani a folyamathoz, és bár helyettetek nem tudunk bemenni szolgáltatótokhoz, ellenben szerencsére mind a Telenor, mind a Telekom és a Vodafone is elérhetővé tett egy olyan online űrlapot, aminek jóvoltából teljesen egyszerűen, valóban pár lépésben lerendezhetjük az adategyeztetést.

Feltöltőkártyás adategyeztetés, de mégis hogyan? Hadd segítsünk! - 2. kép

Miért van szükség az adategyeztetésre?

Az adategyeztetés a feltöltőkártyások számára egy új januári jogszabály miatt vált szükségessé, hiszen míg előfizetéses ügyfeleiket a szolgáltatók könnyedén ellenőrizhetik, addig a kártyások esetében a hívószámok kvázi szabadon járhattak-kelhettek egymás között. Nem titkoltan részben a fokozódó terrorveszély is hozzájárult a jogszabály meghozatalához, ami kiköti, hogy a kártyásoknak igazolniuk kell személyazonosságukat, mert egyetlen magánszemélyhez a jövőben legfeljebb tíz, cégek esetében pedig maximum 50 SIM-kártya, illetve hívószám tartozhat.

Mi történik, ha nem egyeztetem az adataimat?

Amennyiben egy feltöltőkártyás ügyfél elmulasztja az adategyeztetést, abban az esetben 2017. július 1-jén automatikusan és egyoldalúan szerződésbontás lép életbe, vagyis addigi hívószáma és SIM-kártyája letiltásra kerül, használhatatlanná válik, telefonszáma pedig elveszik, méghozzá a feltöltött egyenleg társaságában. Az egyeztetés minden 2017. január 1-je előtt szerződött ügyfél számára kötelező, méghozzá legkésőbb 2017. június 30. éjfélig bezárólag.

Feltöltőkártyás adategyeztetés, de mégis hogyan? Hadd segítsünk! - 3. kép

Hogyan tudom egyeztetni az adatokat?

Az adategyeztetésre a szolgáltatók dedikált online felületein kerülhet sor, méghozzá három nagyon egyszerű lépésben! Ennek részeként először azonosítani kell a hívószámunkat, amit mindegyik szolgáltató egy kiküldött SMS segítségével fog megtenni, tehát legyen kéznél a telefon.

Ezután a rendszer továbbenged minket a következő felületre, ahol meg kell adnunk előfizetői adatainkat! Fontos, hogy ehhez legyen nálunk személyi igazolványunk, vagy útlevelünk, esetleg jogosítványunk, hiszen olyan adatokat is meg kell majd adnunk, amelyek ezeken a hivatalos okmányokon szerepelhetnek. Céges ügyfelek esetében szükség lesz még az adószámra és a cég-képviselői okmányra is.

Ha megadtuk az adatokat, egyetlen kattintással elfogadhatjuk, illetve visszaigazolhatjuk ezeket, amiről minden esetben visszajelzést kell kapnunk, akár sikeres volt a bevitel, akár nem. Ezt követően nem lesz problémánk SIM kártyánkkal, sőt mi több, élvezhetjük az egyes szolgáltatók által adott ajándékokat is.

A Telenor ugyanis például 500MB adatforgalommal 20 percnyi ingyen beszélgetéssel ajándékozza meg egyeztető ügyfeleit, míg a Vodafone két napnyi ingyenes beszélgetést garantál július 8. és július 10. között.

Hol tudom egyeztetni az adatokat az interneten?

Mindhárom mobilszolgáltató lehetőséget ad ügyfeleinek arra, hogy ne csak személyesen, hanem online is egyeztetni tudják adataikat. Erre mindegyik szolgáltató egy külön online űrlapot tett elérhetővé, amelyeken a gyakran ismételt kérdések mellett legfeljebb három lépésben végrehajthatjuk a folyamatot. A három online űrlap az alábbi linkeken érhető el:

- Telenor
- Telekom
- Vodafone
3 hozzászólás

SamsungFan

7 éve, 4 hónapja és 5 napja

Örök hála ezért a cikkért! Anyámék végre megértették mi miért van. Nem is tudtak róla amíg nem szóltam. Nagyon rossz a kommunikáció a témában.

válasz erre

Bencus86

7 éve, 4 hónapja és 17 napja

Hiánypótló írás sokaknak!

válasz erre

fonemaker

7 éve, 4 hónapja és 17 napja

Szuperhasznos cikk, nagyon köszönjük!

válasz erre