Free Fire Max játékteszt

2021. szeptember 30.
146.5651
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Battle Royale; hajjaj, apa, már megint kezdődik. A csapból is eme videojáték-zsáner képviselői folydogálnak manapság. A nagy hírnevét leginkább a PUBG-nek és a Fortnite-nak köszönheti a BR stílus, bár, ha kicsit jobban belegondolunk, akkor ezen alkotások a szimplicitásuk és látványos mivoltuk segítségével jutottak el oda, ahol most vannak.


Könnyed, hamar elsajátítható játékmenettel vannak felszerelve, másodpercek alatt létrejön a csapat, indul a móka, ami negyedóránál tovább ritkán szokott tartani. Legyen szó PC-ről, konzolról, mobilról, minden platformon megállja a helyét ez a játékfajta. Ma is egy ilyen alkotásról lesz szó, a Garena által készített Free Fire Max-ról, mely a már ismert Free Fire-nek a feljavított kiadása. Khm, ismert játék... több, mint egy milliárdan töltötték le, a Max-nak pedig már több, mint tízmillió játékosa van, pedig csak most jelent meg.

Néhány tér sajnos eléggé kopár és színtelen.

Néhány tér sajnos eléggé kopár és színtelen.


Szép teljesítmény, és a "trailer" videóból kiindulva minden okunk megvan arra, hogy belebolonduljunk ebbe a játékba. Kár, hogy az ízelítő képsorok egy percnyi játékbéli akciót sem mutatnak. És ez talán nem is meglepő; nem várhatjuk el egy mobilos műtől, hogy videóminőségű grafikával és akcióval legyen felvértezve. Arra mondjuk nem számítottam, hogy igazából nem lesz ez sem több egy átlagos lövöldénél, nagyvonalakban. Azonban miért imádják ennyire világszerte? Mert az ismerős recepttől függetlenül egy relatíve szórakoztató játékkal van dolgunk.

Az alapvető játékmenet senkit sem fog meglepni. Megyünk és lövünk, ameddig az ötven játékosból mi maradunk egyedül életben. Ha a Clash Squad módot játsszuk, akkor pedig négy fős csapatunkat kell egy több körös párbajban győzelemre segíteni egy ellenfeles bandával szemben. A Firelink technológia segítségével a Free Fire alapjáték játékosaival is együtt randalírozhatunk, úgyhogy tényleg másodpercek leforgása alatt alakulnak meg a csapatok egy-egy partira.

Szeggyé fel, SZEGGYÉÉÉ FEEEEEEL... ja hogy nyertünk. Akkor mindegy.

Szeggyé fel, SZEGGYÉÉÉ FEEEEEEL... ja hogy nyertünk. Akkor mindegy.


A kép bal oldalán található a virtuális analóg, a jobbon pedig minden más. Ha van kontrollerünk, mindenképpen izzítsuk be, ugyanis az érintőképernyőn könnyedén félrenyomhatunk. Ez velem néha-néha megesett, és ugyan nem egy játéktörő probléma, de azért kényelmetlen.

Karakterünket guggoló és fekvő pózba is leküldhetjük, melyek amellett, hogy könnyebbé teszik a célzást, elősegítik, hogy nehezebben vegyenek észre az ellenfelek. A célkeresztünk a kamerával forog, melyet a jobb oldalon történő húzogatással lehet irányítani. Bizonyos mértékig automatikusan veszi célba muksónk az ellenfelet, ha az nagyjából benne van a célkeresztben, de ez eléggé érzékeny, ezért gyakorta kell mozogni és a kamerát is rángatni, ha nem akarjuk lőszerünket pazarolni.

Karaktereinket szintezni is tudjuk, ha van elég személyre szabott kártyánk.

Karaktereinket szintezni is tudjuk, ha van elég személyre szabott kártyánk.


Ahogy járjuk a játékteret, rengeteg zsákmányba fogunk botlani. Különféle fegyverek, töltények, páncélok, kötszerek, robbanószerek vannak elszórva; minden mi szem s szájnak ingere. Három lő- és egy közelharci fegyver lehet nálunk egyszerre, így elég rugalmas felállással dolgozhatunk, ráadásul gyors mordályváltással akár három tárnyi ólommal is megdobálhatjuk célpontjainkat egyszerre. Persze ők is megcselekedhetik ugyanezt, ezért tanácsolt az állandó mozgás.

Ez már csak azért is nagyon fontos, mert, amint elkezdünk lőni, a közelben tartózkodó játékosok amellett, hogy meghallják a durrogást, látni fognak minket a térképükön néhány másodpercig. Így rendkívül könnyen hátba tudnak támadni, ám ha mozgunk, akkor legalább megadjuk magunknak a lehetőséget, hogy egy darabban elmenekülhessünk. Ha van lábaink alatt jármű vagy deszka, annál jobb.

Úúú lehet dudálni is... mert ha elcsapod a hülyét, akkor dukál utána a hangoskodás.

Úúú lehet dudálni is... mert ha elcsapod a hülyét, akkor dukál utána a hangoskodás.


Én mondjuk a kocsit ajánlom, a deszka sajnos eléggé gyatra. Össze-vissza csúszkál, könnyű elakadni bármiben, annyira nem is gyors és amint meglőnek, leesünk róla. Ez szerencsére nem jár földön fetrengéssel, csupán lábbuszra vált emberünk. A kocsit pedálnyomogatással és az ilyenkor megjelenő jobb és bal gombokkal lehet irányítani. Ezt sokkal könnyebb és zökkenőmentesebb vezetni, ráadásul el is lehet vele ütni a majmokat, ami pedig, mint tudjuk, nagyon jó móka.

Aztán előbb-utóbb véget ér a játék, azonban eléggé saláta módon, sajnos. Még ha elsőként is végzünk, egy szimpla "BOOYAH"-t kapunk, illetve az esetleges XP jutalmat. Semmi fanfár, semmi kézfogás vagy tűzijáték vagy akármi. Pedig mennyi energiát beletettem, hogy eme tíz percet sikerrel zárhassam. Sebaj, legalább a küldetések teljesítése után kapni fogok egy rakás jutalmat, nemde?

Ácsorogni, mint lámpa a zsebben, nem ideális. Még, ha mi is állunk nyerésre.

Ácsorogni, mint lámpa a zsebben, nem ideális. Még, ha mi is állunk nyerésre.


De bizony. Számtalan láda, szerencsekerék sorsjegy és esztétikai kiegészítő vár ránk. Különféle karaktereket is elérhetővé tehetünk, leginkább pénzből, ritkásan szintlépésből, de legalább van értelme a sok szereplőnek, azon kívül, hogy másképp néznek ki. A legtöbbnek van különleges képessége, mely ugyan nem fogja a játékost kiegyensúlyozatlan előnyhöz juttatni, de azért ártani sem fog. Állatkákkal is turbózhatjuk magunkat, bár az általuk kapott bónuszok ugyancsak távol állnak a grandiózustól.

Tehát a játékmenet szolid és kiegyensúlyozott, legalábbis többnyire. A találati rendszer nem épp a legbiztosabb, ugyanis az automata célzás eléggé a véletlenre bízza a fejlövés esélyét, ami rendkívül bosszantó tud lenni, hisz mégiscsak a célzási tehetségünktől függetlenül tudjuk a célpont életét felezni, ha aszerencse velünk van.

A bal felső térképen látszik, hogy valaki a közelünkben lövöldözik. Valószínű ránk.

A bal felső térképen látszik, hogy valaki a közelünkben lövöldözik. Valószínű ránk.


Persze, ha nagyon szeretnénk célozni, azt is lehet, mesterlövész puskákkal, illetve egy távcsőfélét is felszerelhetünk karabélyunkra (feltéve, ha találunk egyet a pályán). Ilyenkor megjelenik a célzott lövés opciója, melynek lenyomására a felbukkanó célkereszt irányába tudunk pontos lövéseket leadni, cserébe viszont nehézzé válik a mozgás. Persze ez sem hibátlan, ugyanis nekem így is simán lőtt mindenfelé az emberem egyszer-kétszer.

Biztos alapokon álló, kellemes küllemmel megáldott alkotás a Free Fire Max. Szórakoztató, könnyed, gyors, főleg a Squad Clash, színes karakterekkel és mókás fegyverekkel. Melyek közül egy-kettő túl erős. Kellemetlen. Tudott-e újat mutatni eme játék? Nem igazán. Baj? Egyáltalán nem. Úgyhogy én mennék is vissza pénzt gyűjteni, hisz Olivia nem fog csak úgy magától elérhetővé válni. Sajnos.

A Free Fire Max letöltése itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

ferencziakos

2 éve, 9 hónapja és 2 napja

Kis változatosság a cod mobile után... mosolygó smiley

válasz erre

Chico

2 éve, 9 hónapja és 3 napja

Nagyon unom a battle royale-okat már, de erre azért rásasolok én is!

válasz erre

Mendez

2 éve, 9 hónapja és 4 napja

Kicsit túl sok már a BR, de azért kipróbálom! röhögő smiley

válasz erre

fonemaker

2 éve, 9 hónapja és 5 napja

Hétvégén én is nekiesek!

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 9 hónapja és 5 napja

Hát akkor ez valamivel jobb lett mint amire számítottam... mosolygó smiley

válasz erre