Alapvetően nagy kedvenceimnek tekinthetők a körökre osztott stratégiák mobilon. Rengeteg különféle típusát kedvelem, és van is belőle bőven az aprócska képernyőn, így nem csoda, hogy minden újabb próbálkozást nagy izgalommal fogadok. Más kérdés, hogy közben sajnos nagyon gyakran kell csalódnom, hiszen hiába szeretnének sokan a legjobbak közé kerülni, sajnos rengeteg esetben nem sikerült olyan minőséget produkálni, mint ami elvárható lenne.
Nagyjából ez volt a helyzet a Glennhaven kapcsán is, hiszen a kérdéses mobiljáték bár valóban jó alapötletre épült fel, azonban a végeredmény egyáltalán nem sikerült fényesen. Először azt hittük, hogy ennek az oka az öregedő okostelefonunk, melyen bődületes szaggatásokat produkált az applikáció, de aztán csakhamar rájöttünk, hogy nem, a készülékünk hiányosságai ellenére a koncepciónak működnie kellene, azonban ezen a téren egyáltalán nem sikerült különösebb magasságokba emelkednie a fejlesztőknek.
A játék Glennhaven királyságába kalauzol el minket, ahol Roland király, a vasmarkú uralkodó fontos megbízást ad nekünk, történetesen azzal kapcsolatban, hogy
meg kell védenünk a birodalmat a veszélyes orkoktól, akik folyamatosan rohamozzák a várfalakat, és ha nem sikerül időben megállítani őket, akkor bizony katasztrófa is lehet belőle. Hősünk egy íjász lesz, aki egy bástyán állva próbál majd eleget tenni feladatának.
Mindez szép és jó,
a 2D-s és 3D-s perspektívát folyamatosan és ügyesen váltogató pályák mindegyike fokról-fokról tár majd elénk valami nehézséget, a probléma azzal van, hogy már eleve a rossz megvalósítás is ad nekünk néhány tockost, illetve megnehezíti azt, hogy megszeressük a végeredményt. Hiába halálosan egyszerű a feladat - lőjük le íjunkkal a bástya felé rohanó orkokat -, ha a megvalósítás számunkra hagyott maga után némi kívánnivalót.
Hogy mi a baj?
Leginkább a pontatlanság. Az ugyanis, hogy nálunk éppen akadozott kicsit a játék, az nem kizárt, hogy csak készülékfüggő probléma, előfordulhat, hogy nálatok tükörsimán fut majd, de akárhogyan is legyen, nálunk nagy kellemetlenséget okozott, hogy nem tudtunk normálisan célozni az íjjal, és hiába tudtuk kábé kiszámolni, hogy mikor lesz telitalálat egy ork, valamiért mégsem tudtuk eltalálni a támadót.
Az pedig csak hab a tortán, hogy ha egy ork véletlenül kicsúszik a kezünk közül, nem mínusz pontot vagy dorgálást kapunk, még csak véletlenül sem,
azonnal összeomlik alattunk a bástya, és kezdhetjük elölről az adott szintet. Mivel az egész játékmenet nagy szívás, ezért gondolhatjátok, hogy mekkora türelempróba így az egész, hiszen már rögtön az első pályán öt orkot kellene leszednünk, miközben lesz, amikor egyszerre több is rohamoz majd felénk.
A Glennhaven tehát alapvetően nem lenne rossz, de
nincs meg benne az a kiegyensúlyozottság, ami egy tower defense stratégia esetén elvárható lenne. Ha nem akadozna, ha könnyebb lenne a célzás, és nem omlana össze a bástyánk minden egyes áteresztett ork után, akkor egy sokkal kellemesebb élményként könyveltük volna el. Ez a készítők részéről apró odafigyelés lett volna, számunkra viszont mégis fontos lett volna...
A Glennhaven elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store