Bevallom töredelmesen, hogy engem személy szerint már kifejezetten untatnak a tankos mobiljátékok, így mindig ferde szemmel nézek az újabb indulókra, és nem volt ez másként a Hills of Steel 2 kapcsán sem. Anno az első rész elment mellettem, talán még csak ki sem próbáltam, azonban a folytatásról annyi jót hallottam előzetesen, hogy adtam neki egy esélyt. Itt pedig előre lelőném a poént: kifejezetten jól tettem, hogy végül így döntöttem, mert a játék bizony nagyszerűen sikerült!
Olyannyira, hogy a közelmúltból a kedvenc tankos mobiljátékommá nőtte ki magát annak ellenére is, hogy itt szó sincs olyan realisztikus megközelítésről, mint a World of Tanks esetében, de még a hagyományos multis megközelítést is tarkón verték a készítők az oldalnézetes megoldásokkal, illetve a rajzfilmszerű megjelenéssel, miközben képesek voltak kifejezetten kellemes élményeket megvalósítani a gyakorlatban. Lássuk is gyorsan, miként!
A Hills of Steel 2 egy klasszikus értelemben vehető, PvP alapokra épülő mobiljáték, melynek minden játékmódjában 3v3 fő néz farkasszemet egymással gyakorlatilag szó szerint. Az oldalnézetes helyszíneken hegyek-völgyek között zakatolnak a páncélos szörnyetegek, mígnem találkozik egymással a két csapat, majd
megkezdődik a sebességváltók csatája, az előre- és a hátramenet tekintetében, hiszen ez lesz az egyik legfontosabb taktikai elem a domborzati viszonyok mellett.
Saját tankunkkal folyamatosan lőhetjük az ellenfeleket, de
lesznek power-upok is a birtokunkban, melyekkel egy-egy erősebb bombát dobhatunk a szemben álló páncélosok közé. Ezzel nem árt időzíteni, de a többit azt bátran szórhatjuk folyamatában, noha fontos azért áttekinteni, hogy mikor tudjuk a legjobb találatot bevinni, lévén a lövésünket befolyásolja a szemben álló fél tempója, illetve az is, hogy dombnak lefelé vagy felfelé álltunk meg a löveggel.
A legtöbbször természetesen a szerencsén múlik azért minden ütközet, hiszen annyira gyors tempót diktálnak az összecsapások - és a kiegyensúlyozottság mellett ez is nagyon lényeges -, hogy örülünk, ha egyáltalán látunk valamit az állandó robbanásoktól. Persze játékmódja válogatja a dolgot, hiszen
a klasszikus PvP mókák közül szinte minden megtalálható itt, találunk túlélést, mehetünk boss ellen, de lesz Domination móka is, ahol az egyes pontokat kell elfoglalnunk a győzelemért.
Aláírom, hogy a Hills of Steel 2 nem találta fel a kereket, és nem is azzal a célzattal született, de alapvetően én
kifejezetten kellemes élményként éltem meg, ahol nem nagyon lehet melléfogni a csapattársakkal sem, miközben rengeteg lehetőségünk nyílik például a folyamatos fejlődésre és fejlesztésekre, hogy egyre jobb, nagyobb, látványosabb és erősebb páncélosokkal állhassunk csatamezőre.
Mindent összevetve a Hills of Steel 2 kellemes csalódás lett. Nem is annyira a tankos koncepció, mint inkább a játékmenet miatt, mely kiegyensúlyozottra, kifejezetten élvezetesre sikerült, hála a többjátékos megközelítésnek.
Korszakalkotás nem született, de így is biztos vagyok benne, hogy néhány hónapig nagy lesz körülötte a felhajtás azok között, akik igazán rákapnak.
A Hills of Steel 2 elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store