Mégis rengeteg rajongóban felmerült a gondolat, hogy vajon ez lehet a jövő? A felhő alapú streaming technológia mindent maga alá temethet a jövőben, és teljesen felőrli az eddig megszokott mobiljátékos formátumot? A kérdés teljesen jogos, minket is foglalkoztat a téma, éppen ezért most megosztjuk veletek, hogy mit gondolunk erről az új őrületről!
Egyelőre kevés a tapasztalat
Nagy megfejtéseket azonban még tőlünk se várjatok, hiszen egyelőre a mobilos felhő alapú gamingről gyakorlatilag nulla a tapasztalat világszerte. A korábbi próbálkozások mind egy szálig elbuktak vagy megrekedtek egy szinten, ez tiszta sor, a Project xCloud pedig még annyira friss dolog, hogy senki sem tudja, hosszabb távon mire számíthatunk tőle. Alig pár napja rajtolt, és kifejezetten vegyesek az első vélemények, vannak pozitívak és negatívak egyaránt.
Eleve más a célközönség
Bizonyos dolgokat azért persze már most meg lehet állapítani, első körben például azt, hogy a felhő alapú technológiák kapcsán a célközönség azért egészen más. Eleve az egész nem arról szól, hogy mobiljátékokat streameljünk a telefonunkra, hiszen őszintén szólva ennek nem sok értelme lenne, sokkal inkább arról, hogy eredetileg csak PC-re és konzolokra megjelent játékokat tudjunk élvezni megfelelően széles sávszélesség mellett a telefonunk képernyőjén.
Amennyiben a fentieket elfogadjuk, akkor pedig kijelenthetjük, hogy a felhő alapú mobiljáték és a hagyományos mobiljáték kiválóan megférhet majd egymás mellett a jövőben, ha előbbi szegmens is beindul. Ha beindul! Alakuljon tehát bárhogyan a jövő, a hagyományos értelemben vett mobiljátékokat biztosan nem veszélyezteti majd a felhő alapú technológia, simán el tudjuk képzelni magunkról is, hogy ugyanúgy élvezni tudunk egy Monument Valley-t, mint egy The Witcher 3-at a kis kijelzőn, hiszen eleve mindkét kategória más és más célzattal született meg.
Míg előbbi ugyebár a rövidebb kikapcsolódást szolgálja, utóbbi a tartalmasabb élményekre vágyók igényeit elégíti ki, tehát a kérdést a jelenlegi ismereteink szerint úgy kell megközelíteni, mint a konzoljátékok és a mobiljátékok kérdéskörét: a kettő nem akadályozza egymást, képesek párhuzamosan megférni egymás mellett, és alighanem a felhő, illetve a klasszikus mobil gaming esetében is ez lesz a helyzet.
A témát kiveséztük már a Google Stadia kapcsán is, ha szeretnél még többet olvasni erről, itt megteheted! A felhő alapú játékokról itt találod hírgyűjteményünket.
Te hogy látod a helyzetet? Ki fogod próbálni az "új" technológiát? Oszd meg velünk!