Hogyan változtathatja meg a felhő alapú technológia a mobiljátékok jövőjét?

2020. szeptember 20.
105.2161
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
A minap visszafogott sikerrel, mondhatni kifejezetten csendesen indult el a Microsoft részéről a Project xCloud kezdeményezés, aminek a lényege röviden és tömören az, hogy felhő alapon kínálja a játékok élményét azok számára, akik a kis képernyőn szeretnének érvényesülni. Bár sokszor és sokan próbálkoztak már ezzel a megoldással - igaz, nem mobilos platformon -, túl nagy áttörést azonban még senkinek sem sikerült elérnie a felhős alternatívákkal.


Mégis rengeteg rajongóban felmerült a gondolat, hogy vajon ez lehet a jövő? A felhő alapú streaming technológia mindent maga alá temethet a jövőben, és teljesen felőrli az eddig megszokott mobiljátékos formátumot? A kérdés teljesen jogos, minket is foglalkoztat a téma, éppen ezért most megosztjuk veletek, hogy mit gondolunk erről az új őrületről!

Egyelőre kevés a tapasztalat

Nagy megfejtéseket azonban még tőlünk se várjatok, hiszen egyelőre a mobilos felhő alapú gamingről gyakorlatilag nulla a tapasztalat világszerte. A korábbi próbálkozások mind egy szálig elbuktak vagy megrekedtek egy szinten, ez tiszta sor, a Project xCloud pedig még annyira friss dolog, hogy senki sem tudja, hosszabb távon mire számíthatunk tőle. Alig pár napja rajtolt, és kifejezetten vegyesek az első vélemények, vannak pozitívak és negatívak egyaránt.

Hogyan változtathatja meg a felhő alapú technológia a mobiljátékok jövőjét? - 2. kép

Magyarul ez annyit tesz, hogy az átfogó véleményformáláshoz elengedhetetlen lesz a több hónapos működés, de még inkább az, hogy további szereplők is megjelenjenek a színtéren. Egyetlen szolgáltató ugyanis kevés lesz, és bár vannak tippek arra, hogy kik léphetnek még be a színtérre - Nvidia, Epic Games, Valve, Apple és így tovább -, azonban jelenleg minden és mindenki gyerekcipőben jár. Bár a Google Stadia már működik, de egyelőre nagy a hallgatás a projekt körül, nem tűnik igazán sikeresnek. Mondhatjuk, hogy a technológia működik, de évek kellenek ahhoz, hogy elég tapasztalat gyűljön össze, ami elegendő lehet egy határozott jövőkép kialakításához.

Eleve más a célközönség

Bizonyos dolgokat azért persze már most meg lehet állapítani, első körben például azt, hogy a felhő alapú technológiák kapcsán a célközönség azért egészen más. Eleve az egész nem arról szól, hogy mobiljátékokat streameljünk a telefonunkra, hiszen őszintén szólva ennek nem sok értelme lenne, sokkal inkább arról, hogy eredetileg csak PC-re és konzolokra megjelent játékokat tudjunk élvezni megfelelően széles sávszélesség mellett a telefonunk képernyőjén.

Hogyan változtathatja meg a felhő alapú technológia a mobiljátékok jövőjét? - 3. kép

Szépen megférhet egymás mellett a kettő

Amennyiben a fentieket elfogadjuk, akkor pedig kijelenthetjük, hogy a felhő alapú mobiljáték és a hagyományos mobiljáték kiválóan megférhet majd egymás mellett a jövőben, ha előbbi szegmens is beindul. Ha beindul! Alakuljon tehát bárhogyan a jövő, a hagyományos értelemben vett mobiljátékokat biztosan nem veszélyezteti majd a felhő alapú technológia, simán el tudjuk képzelni magunkról is, hogy ugyanúgy élvezni tudunk egy Monument Valley-t, mint egy The Witcher 3-at a kis kijelzőn, hiszen eleve mindkét kategória más és más célzattal született meg.

Míg előbbi ugyebár a rövidebb kikapcsolódást szolgálja, utóbbi a tartalmasabb élményekre vágyók igényeit elégíti ki, tehát a kérdést a jelenlegi ismereteink szerint úgy kell megközelíteni, mint a konzoljátékok és a mobiljátékok kérdéskörét: a kettő nem akadályozza egymást, képesek párhuzamosan megférni egymás mellett, és alighanem a felhő, illetve a klasszikus mobil gaming esetében is ez lesz a helyzet.

A témát kiveséztük már a Google Stadia kapcsán is, ha szeretnél még többet olvasni erről, itt megteheted! A felhő alapú játékokról itt találod hírgyűjteményünket.

Te hogy látod a helyzetet? Ki fogod próbálni az "új" technológiát? Oszd meg velünk!
Project xCloud kezdeményezés, aminek a lényege röviden és tömören az, hogy felhő alapon kínálja a játékok élményét azok számára, akik a kis képernyőn szeretnének érvényesülni. Bár sokszor és sokan próbálkoztak már ezzel a megoldással - igaz, nem mobilos platformon -, túl nagy áttörést azonban még senkinek sem sikerült elérnie a felhős alternatívákkal. '>
8 hozzászólás

Bencus86

3 éve, 10 hónapja és 17 napja

Biztos hogy ki fogom próbálni, amint olyan lesz a net hogy ez szóba kerülhessen.

válasz erre

Mendez

3 éve, 10 hónapja és 18 napja

Kell ez is szerintem hogy útközben is lehessen játszani azzal amivel otthon pl.

válasz erre

Tommy

3 éve, 10 hónapja és 18 napja

A PC játéknak a PC-n, a konzoljátéknak a konzolon, a mobiljátéknak a mobilon a helye. Ennyi.

válasz erre

ferencziakos

3 éve, 10 hónapja és 18 napja

Mindkettőnek van helye, csak nem nálam. Én mobilon mobiljátékokkal játszok, az ilyen lagos, pc-ről közvetített megoldások nem nekem vannak kitalálva.

válasz erre

marco

3 éve, 10 hónapja és 18 napja

Riddick írta:
Apple nél ott van az Arcade nem?
Benne is van a cikkben, linkkel együtt. De az egyébként nem a tipikus felhős megoldás, amiről itt szó van.

válasz erre

Riddick

3 éve, 10 hónapja és 19 napja

Apple nél ott van az Arcade nem?

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 10 hónapja és 19 napja

Én mobilon mobiljátékkal szeretek játszani. Ha konzolos vagy PC-s játékkal akarok játszani, akkor azon játszom.

válasz erre

peter97

3 éve, 10 hónapja és 19 napja

Engem valami elképesztő mennyire csalódásként ért ez az egész. Amikor elkezdtek rajta rugózni, azt hittem, végre sikerült gatyába rázni a technológiát, de ez még mindig olyan mint 5 évvel ezelőtt. röhögő smiley

válasz erre