Detroit: Become Human
A Quantic Dream alkotása már nem a PlayStation-exkluzív címek sorát erősíti, sőt mi több, a Tencentnek hála a stúdió azon túl, hogy elhozta PC-re a játékot, már inkább nekik felelnek az IP-vel, mint a Sony-nak, viszont bőven benne van a pakliban, hogy a jövőben mégis megvalósulhat valami mobilos koprodukció.
A Sony ugyanis könnyedén köthet egy üzletet a Tencenttel és a Quantic Dreammel annak érdekében, hogy az eredetileg PS-exkluzívként megjelent játék a PC-s port után kapjon egy telefonos átiratot is, ami akár még a Sony számára is egy nyereséges üzlet lehet a jövőben.
A Bloodborne talán az egyik legizgalmasabb Soulsborne zsánerű szoftver. A Lovecraft-i hangulat, a viktoriánus környezet és úgy általában a játékmenet bőven ad annyi változatosságot, hogy más legyen, mint egy Dark Souls, egy Sekiro: Shadows Die Twice vagy egy The Surge.
Viszont egyértelmű, hogy a Bloodborne nem kerülhet át egy az egyben mobilokra. Oké, meg lehetne oldani grafikai butítással, de azért valljuk be, nem lenne így sem az igazi. A Bloodborne amúgy is sokféle adaptációt élt meg, elég csak a társasjátékokra gondolni, így elképzelhető, hogy akár telefonokra is egy kártyás játék formájában hozzák el, hiszen lenne egy jól működő kártyás mechanizmus, amit át tudnának ültetni.
Pata-Pata-Pata-Pon!!! Ki ne emlékezne erre az őrült ritmusjátéksorozatra, amiben a gombok megfelelő ütemben való nyomkodásával tudtunk támadni, mozogni és egyéb interakciókat csinálni. A játék szépségét az adta, hogy egy elképesztően kielégítő játékmenet húzódott meg az egész ötlet mögött, a Patapon 2-ben pedig egész egyszerűen őrült jó móka volt látni, ahogy tudtuk tápolni és fejleszteni a hadseregünket.
A Patapon határozottan átültethető lenne egy az egyben, mindenféle kompromisszum nélkül, lévén már a Patapon 2 is futott PSP-n, azóta pedig a mobiltelefonok jóval erősebb hardverként szuperálnak, úgyhogy a futtatásával nem lenne gond.
A Sony egyik legnagyobb mellélépése a PS4-es generációban, hogy elhanyagolták a Media Molecule által tető alá hozott Dreams marketingkampányát. Gyakorlatilag nulla felvezetést kapott a program, és a mai napig alig hallani róla, amiben a Sony maximáisan hibásnak tekinthető.
Nem véletlenül a "program" szót használtuk, és nem a játékot - a Dreams inkább tekinthető egy, a programozást mellőző, leegyszerűsíített, mégis borzasztóan mély játékkészítőnek, amiben akár mások által megvalósított projekteket is játszhatunk. Mobilon is abszolút megállná a helyét az ötlet, főleg így, hogy a Sony tulajdonképpen elbaltázta a PlayStationös változat potenciális sikerét...
A Knack mára egy óriási mémmé nőtte ki magát, és tény, hogy nem a legerősebb címe a Sony-nak, viszont pont most, hogy a Crash Bandicoot: It's On The Run nagyot megy mobilos platformokon, miért ne valósulhatna meg egy átirat a Knackből is?
Akár egy oldalnézetes platformer formájában, akár egy az eredetihez hasonló, 3D-s környezetben összehozott játék megállná a helyét telefonokon. Egészen biztosan nem verne nagy vizeket, viszont a Sony logó kellő mértékben eladná ezt a brandet is.