Leap: A Dragon's Adventure játékteszt

2021. december 07.
127.2101
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Sárkányokkal nehéz mellé találni. Erre bizonyíték a rengeteg sárkányos szórakoztatóipari termék; filmek, játékok, írások, melyek már szinte a mindennapok részeivé váltak. Holnapig tudnám sorolni ezen tematikával ellátott sikeres alkotásokat, melyekért eszement lelkesedéssel rajongok, arról nem is beszélve, hogy a polcom is tele van lego sárkányokkal, melyek közül az egyik alkalomadtán az életemre tör (lásd GameChannel-es profilkép).


Ez persze nem jelenti azt, hogy az összes móka, melyben megjelennek ezek a mitikus hüllők (a sárkány az hüllő, ugye?), automatikusan szórakoztató. Nem tudom, hogyan vagytok vele, de én egy sárkánnyal nem szeretnék például Flappy Bird-öt játszani, azonban ez nem érdekelte a Rikzu Games csapatát, kik pontosan ezt a koncepciót vitték át elméletből gyakorlatba. Úgyhogy íme a Leap: A Dragon's Adventure.

Na jó, igazából jobb játékkal van dolgunk, mint a Flappy Bird, azonban az alapkoncepció ugyanaz. Majdhogynem. Adott egy bébisárkány, aki platformról platformra ugrik képernyőnyomás hatására. Minél hosszabban tartjuk ujjunk a kijelzőn, annál magasabbra ível az állatka, és lefelé zuhanás közben is el tudjuk kapni egy jól időzített nyomással, hogy ismét felfelé tudjuk lendíteni.

Igazi cirkuszi attrakciók várnak ránk: ha felvillan a karika, akkor mi ugrani fogunk.

Igazi cirkuszi attrakciók várnak ránk: ha felvillan a karika, akkor mi ugrani fogunk.


Ám a helyzet nem ennyire egyszerű, ugyanis a felröppenés energiához van kötve. Ez igen hamar elfogy, és ilyenkor automatikusan lezuhan a szerencsétlen törpesari. Ha mázlink van, akkor pont egy platform felett csinál mélyrepülést, de az esetek nagyrészében nem ez lesz ilyen szerencsénk. A főhősnek három élete (plusz egy, alkalomadtán) van; a rendszer mindig a legutolsó platformra teszi vissza, ha beleharapna a fűbe, "Game Over" esetén pedig a pálya elejére.

Mondjuk egy energiacsík menedzselése nem túlságosan vészes dolog. Ezért a játék háromdimenziós (akinek eddig nem tűnt volna fel), ez pedig azt hozza magával, hogy baromi nehéz tökéletesen kikalkulálni, hogy milyen magasra kell felröppenni ahhoz, hogy a következő platformon landoljunk. Egyetlen segítség a sárkányunk árnyéka, mely nagyjából mutatja, hogy merre fog landolni. Nagyjából.

Tűnjön bármennyire is ártalmatlannak a víz, minden, ami nem platform, az láva.

Tűnjön bármennyire is ártalmatlannak a víz, minden, ami nem platform, az láva.


Persze az árnyékot egyedül a platformok felett repülve fogjuk látni, melyeken landolni szeretnénk; a köztes zónákban, amikor igazán fontos lenne, akkor nem. Ehhez hozzájön, hogy más távolságot fog bejárni a kisállat, ha egy nyomásra kiürítjük az energiatárolót, vagy ha apró nyomkodásokkal tartjuk a magasságot, és csupán aprókat emelkedünk. Itt sajnos a "Trial and Error" mindenki által imádott rendszeréhez van szerencsénk.

Vagyis próbálkozni kell. Lefejeltük a belógó ágat? Akkor nem kell törésig nyomni a kijelzőt. Nem sikerült az ugrás? Akkor biztos más ritmusban kell nyomkodni a képernyőt. Azonban ezzel nincs még vége a fricskázásnak, ugyanis a pályák során különféle akadályokkal is fogunk találkozni (mint a fent említett faággal), még macerásabbá téve a helyzetet, ha véletlenül túl gyorsan szoktuk volna meg a reptetéssel járó ritmikai nehézségeket.

Sanyi, te látsz valamit? Há nem is tudom, valami batár nagy világító bogarat...

Sanyi, te látsz valamit? Há nem is tudom, valami batár nagy világító bogarat...


Láthatunk például mozgó platformokat, arany karikákat (feltöltik az energiamércét, ha átrepülünk rajtuk), nyilakat (felkapás után gyorsabban fogunk repülni), illetve átugrandó akadályokat, többek között. Még a csillagokat és az érméket is ide sorolnám a legszívesebben, lévén, hogy a legtöbbet szinte képtelenség felszedni, olyan képtelen helyekre lettek pakolva, így inkább akadályok, semmint hasznos kiegészítők.

Pedig csillagból szükségünk lesz minimum egyre, ha teljesíteni szeretnénk egy pályát. A pénz csupán arra jó, hogy kozmetikai tuningelemeket vegyünk belőle, ami elfogadható, csak kár, hogy igazán markáns változtatásokat nem fogunk tudni elérni a kis sárkányon. A formája, illetve a tulajdonságai nem változnak, egyedül a színe és a testrészei (szem, szarv, szárny, stb) fognak.

A gyorsító bónusz (dupla nyíl) úgy lő ki minket, hogy a landolást nem igazán lesz időnk kimatekozni.

A gyorsító bónusz (dupla nyíl) úgy lő ki minket, hogy a landolást nem igazán lesz időnk kimatekozni.


Az nem baj, természetesen, hogy nincs "pay-to-win", de azért egy kicsit lelombozó, hogy az összeszenvedett érmékkel túl sok mindent nem fogunk tudni kezdeni. A plusz életet és a lassú energiacsökkenést adó medálokból naponta egyet vehetünk, melyek egyszer használatosak. Mondjuk a bónusz élet az nem rossz, de egy játékban, ahol jobbra-balra harapdáljuk a füvet, nem valami nagy jutalom, de legalább az energia-érme hatása tartós... legalábbis, ameddig be nem kapunk egy "Game Over"-t.

Legalább külsőre kellemesen fest mai tesztünk alanya. A környezetek csinosak, a muzsika egész jó és a sárkányka is aranyos. Kivéve, amikor fejest ugrik a platformokat körbevevő mélységbe. Érdekes látni ezen játék és az előző közötti különbséget: mindkettő ügyességi, mindkettő igényli a jó reflexeket és az előre gondolkodást, mégis az ugróegér kalandjait preferálom. Ott legalább nem kell hatvanszor nekimennem egy pályának, ha beüt az obszesszív-kompulzív zavarom és minden szintet háromcsillagosra akarok teljesíteni.

Ha nem lenne eléggé feltűnő a jókora fekete lyuk, arany karikák mutatják az utat.

Ha nem lenne eléggé feltűnő a jókora fekete lyuk, arany karikák mutatják az utat.


Inkább volt frusztráló, semmint szórakoztató a játékmenet, melyen nem segítenek a reklámok, az elmaradhatatlan kellékei az ingyenes játékoknak. Ismét a Jump Jerboa-hoz tudnám hasonlítani, negatív értelemben: az utóbbinál pár másodperces szünetek voltak, ám itt nagyjából egy perces hirdetések megnézésére kényszerít a rendszer. Gyorsabb volt újraindítani az egészet, semmint kivárni.

Prémium tagságért persze fel lehet oldani ezt a limitációt; jó kérdés, hogy van-e erre szükségünk egyáltalán a fenti gyors megoldás mellett. A türelmes léleknek kell lennünk ahhoz, hogy el tudjuk nézni Leap: A Dragon's Adventure hiányosságait. Ha sikerül, akkor végső soron a kaland, a színes helyszínek, a kihívás és a (relatíve) gyorsan teljesíthető pályák egy kellemes egyveleget alkotnak. Ha nem vagyunk annyira toleránsak, akkor inkább óvatosan közelítsünk ezen állat felé. Nincs rajta szájkosár és szeret harapni.

A Leap: A Dragon's Adventure letöltése itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Gólem

2 éve, 6 hónapja

Jajj az a játék. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

2 éve, 6 hónapja

De jó hogy nem próbáltam ki, csak felhúztam volna magam rajta. röhögő smiley

válasz erre

Bencus86

2 éve, 6 hónapja és 1 napja

Uhhh ez nagyon gyenge...

válasz erre

SamsungFan

2 éve, 6 hónapja és 1 napja

Hogy őszinte legyek, én ebből nem is néztem ki többet...

válasz erre