Light the Sea játékteszt

2020. július 31.
24.0031
Időről-időre felbukkannak olyan mobiljátékok a színen, melyek bár relaxációs élményeket ígérnek nekünk, azonban a valóságban olyan idegesítőek, hogy kedvünk lenne messzire hajítani őket - nyilvánvalóan a telefonunkkal együtt. Valami hasonló cipőben jár a Light the Sea is, mely a Ketchi Games alkotásaként úgy hirdeti magát, hogy ezzel úgy, de úgy kikapcsolódhat, aki letölti magának, valójában azonban a végeredmény finoman szólva is idegesítő lett.


Pedig az alapötlet nagyon jó, egyedinek azért nyilván nem neveznénk, de kifejezetten tetszetős a gondolat, hogy mi vagyunk a nagy állatvédők, a nagy megmentők, akik azt a feladatot kapják, hogy a tenger mélyéről kiszabadítsák a teknősbékákat, és elvezessék őket a fény felé, megakadályozva ezzel, hogy hullámsírban végezzék. Mindez egy szuper és halálosan egyszerű irányítással még talán működhetne is, csakhogy ezen a téren óriási bakiztak a készítők.

Light the Sea játékteszt - 2. kép

Kezdjük ott, hogy a véletlenszerűen generált pályák - ami a sok ismétlődés miatt szintén eléggé kamuszagúnak tűnik - nagyon trükkösek, mondhatni nehézkesek, tehát még az sem lenne egyszerű, hogy végigvezessük rajtuk az ujjunkat, nemhogy olyan pöckölgetős formában, mintha hokiznánk vagy golfoznánk, illetve egy döntött Angry Birds-szerű megoldással bohóckodnánk. Merthogy a Light the Sea pontosan ilyen megoldást alkalmaz, de sajnos kifejezetten rosszul...

Az ugyanis egy dolog, hogy a kis teknősöket vezető fénygömböt megfelelő irányba kell pöckölni, csakhogy ez valamiért nagyon nem akar simán működni. Még ha az egyik ujjacskánkkal le is lassítjuk az időt, az irányzék annyira érzékeny, hogy lehetetlen vele megfelelő irányba állítani fénylő gombócunkat. Ha lassul is az idő, soha nem áll meg, így a folyamatos haladás még lassan is csak stresszel minket, hiszen folyamatos szenvedés van azzal az irányzékkal.

Light the Sea játékteszt - 3. kép

Hogy mi ebben a relaxáció? Halvány lila fogalmunk sincsen, hiszen a Light the Sea inkább idegesítő ezzel a megoldással. Az rendben van, hogy bébiteknősöket menteni nemes dolog, kifejezetten tetszetős a tenger mélyének kéksége is, még a takonyszerű tiltott zónák sem lógnak ki a sorból, de a látvány és a kapcsolódó ambient zenék kivételével nem sok pozitívumot tudnánk felsorolni, olyasmit pedig pláne nem, ami ráadásként még nyugtatna minket.

A véletlenszerű pályák pedig annak ellenére is tovább nehezítik a dolgunkat, hogy bőven van azért ismétlődés, de minél magasabbra jutunk, annál súlyosabb kihívások várnak ránk, így ember legyen a talpán, aki képes lesz eljutni addig, hogy megmentsen 10 teknőst. Oké, ez valóban kihívás, csakhogy egészen más, ha a kihívást a rossz irányítás adja, mintha a pályák nehézsége, utóbbit ugyanis el tudjuk nézni, előbbit viszont nem.

Light the Sea játékteszt - 4. kép

A Light the Sea nekünk tehát egy kifejezetten kellemetlen élmény lett, pedig már a bejelentéskor beleszerettünk és nagyon vártuk a megjelenését, azonban mi egyáltalán nem ilyen élményt vártunk tőle, hanem olyasmire, mint az Alto's Odyssey esetén például. Azt a szintet azonban meg sem közelíti ez az egész...

A Light the Sea elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

fonemaker

4 napja és 7 órája

Kár érte. Időtöltésnek jó lett volna.

válasz erre

Ronalddo

4 napja és 21 órája

Én sajnos ezt vártam, ez látszott már az első videón is.

válasz erre

peter97

5 napja és 1 órája

Ezt vártam tőle, gondoltam hogy **** lesz.

válasz erre