Mikor már azt hittük, hogy az oldalnézetes ügyességi platformerek világában egyszerűen képtelenség újat alkotni, akkor rendszerint mindig érkezik egy olyan alkotás, mely megcáfol minket egy olyan őrülten friss élményt kínáló megoldással, amihez foghatót korábban még soha nem láthattunk. A Crescent Moon Games közbenjárásával készült Linn: Path of Orchards például a következő ilyen új üdvöske a sorban, mely képes volt arra, hogy egy egyszerű ötlettel ugyan, de képes legyen új ízt hozni a platformerek világába.
Bár első blikkre talán semmi újdonsággal nem szolgál a Linn: Path of Orchards, azonban elegendő csak belekóstolni a játékba ahhoz, hogy ráébredjünk: itt nem a szokásos kliséket fújták el újra meg újra az alkotók, hiszen a kérdéses mobiljáték legnagyobb újdonsága az, hogy fix platformok helyett mozgó elemeket szolgáltat a rajongók számára. Ha tehát már annak idején is gyűlölted a klasszikus platformerek mozgó pályaelemeit, talán máris itt az ideje érzékeny búcsút venni az alkotástól...
Amennyiben azonban nincs ellenünkre a dolog, hovatovább szeretünk ügyeskedni, mindemellett pedig a logikánkat is rendszeresen megtornáztatni, akkor a Linn: Path of Orchards képében egy örök szerelem kezdete vár ránk. Ennek az oka pedig két tőről fakad. Az egyik rögtön a megjelenés, hiszen a Linn egy kicsit olyan,
mintha a Monument Valley váltott volna új perspektívába, tehát ugyanaz a stílusos dizájn vár majd ránk ebben az alkotásban is. A nagy különbség azonban a játékmenet terén tapasztalható, ami egyébként a termék másik nagy pozitívumaként jegyezhető.
Merthogy a Linn: Path of Orchards a mechanizmus tekintetében egyenesen elképesztő sajátosságokkal büszkélkedhet. Az alapok természetesen a fentiekben említett oldalnézetes platformerekből eredeztethetők, ezáltal kis hősünkkel az lesz a feladatunk, hogy a gyakran többszintes pályákon
eljussunk a kezdőponttól a célig, azonban közben bármerre is mozdulunk, rögtön velünk együtt megindul majd az adott pályaszakasz is, mely rendszerint körbe-körbe forog, ezzel együtt pedig hol süllyed, hol emelkedik, hogy megnehezítse a dolgunkat.
A gravitáció törvényei ugyanis a Linn: Path of Orchards-ban is érvényesek lesznek, még ha nem is olyan mértékben, mint a valóságban, de ha kihúzzák alólunk a talajt, akkor természetesen lezuhanunk a mélybe, hovatovább nem tudunk majd túl meredek emelkedőket megmászni, és a túl nagy lejtőkön csúszni kezdünk, miközben megpróbálhatunk egyensúlyozni, de sok értelme nem lesz, lévén
sok esetben a megmozduló pálya, az ilyen esetben adott gyors reakció adja majd a megoldás kulcsát, avagy azt, hogy eljussunk a célba, miközben megfelelő mennyiségű csillagot és egyebet próbálunk begyűjteni.
A Linn: Path of Orchards esetében egészen
zseniálisra sikerült a pályaszerkesztés, minden egyes szint új taktikát, új megközelítést és természetesen új kihívásokat tartogat majd számunkra, miközben kis hősünkkel egy kicsit szembe tudunk szállni a gravitációval is olyan formában, hogy ha gyorsan próbálunk ugrani egyik platformról a másikra, akkor egy pár másodpercet a levegőben maradhatunk, ami rendkívül fontos lesz majd ahhoz, hogy teljesíthessük az adott szintet.
Mindent összevetve a Linn: Path of Orchards egy rendkívül újító,
folytatásra érdemes platformer lett, aminek teljes változata bár fizetős, de ezért cserébe legalább reklámok és megszakítások nélkül élvezhetjük majd a teljes élményt. Ha kedveled az ügyeskedést és az oldalnézetes platformerek élményét, ki ne hagyd!
A Linn: Path of Orchards elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store