A legendás Snake minden idők egyik, ha nem a legismertebb mobiljátékának tekinthető mind a mai napig. Ennek az oka leginkább az, hogy az elsők között volt, ami megmutatta, hogy a mobilunk bizony játékra is kiválóan alkalmas. Koncepciója annyira egyszerű és sajátos volt, hogy sokan meg sem próbálták lemásolni, így történhetett, hogy a Snake bár legendává vált, soha nem készült belőle tucatnyi klón.
Okostelefonra például egyetlen normális minőségű másolatról sem tudnánk beszámolni nektek, ezért volt nagyszerű hír, amikor a Pack It Up Boys bejelentette, hogy ők azért megpróbálkoznak a lehetetlennel, és Long Keith The Sausage Thief címmel lemásolják, sőt feldobják az egykori Snake sajátosságait. A főszerepbe azonban egy kígyó helyett egy kolbászzabáló kutya került, aki ugyanúgy nyúlik, mint egykoron kedvenc kígyónk, csak éppen más körítéssel.
A Long Keith The Sausage Thief alapvetően nem találta fel a kereket, valóban csak a jól ismert alapokra építkezik, ezáltal adott egy négyzetrácsokra osztott pálya, melyen ide-oda kell terelgetnünk kis tacskónkat, aki a folyamatos haladástól egyre csak hízik és hízik, érdekesség pedig, hogy amint kolbász kerül a szájába, rögtön csökken a mérete. Itt tehát nincs fokozatosság, az életben maradás függvénye az, hogy
minél több kolbászt cserkésszünk be a pályákon, annak ellenére is, hogy ez bizony nem lesz egyszerű feladat.
Előbb azonban néhány sajátosság! A Long Keith The Sausage Thief
nagyszerűen bánik a pályák nehezítésével, ezáltal hol tereptárgyakkal, hol valami más idegesítő trükkel nehezíti meg a dolgunkat, így a romlott ételt vagy a csapdát érdemes elkerülnünk, de a mustáros kolbikat is, melyektől kutyusunk szivárványt pukizva, felpörögve kezd száguldozni a pályákon. Az eredeti recept tehát csak helyenként, a körítés tekintetében változott - kellemesen új hatásúak voltak például a falakhoz tett csövek, melyek kimenekíthettek minket a bajból, lévén a pálya széleinek és a tereptárgyaknak itt sem lesz ajánlott nekicsattanni.
Merthogy akkor kíméletlenül megbüntet minket a játék, és sajnos nagyon gyakran hallhatjuk az ilyenkor bejátszott nevetgélést, hiszen a Long Keith The Sausage Thief alapvetően
nem egyszerű móka és kacagás. Vagy én öregedtem ugyanis meg, vagy az egykori Snake volt könnyebb, de a kutyás kaland esetében még a kis Csöpike terelgetése sem volt mindig egyértelmű. Olyannyira nem, hogy gyakorlatilag memorizálhatatlan, hogy a képernyő melyik sarkát kell megnyomni ahhoz, hogy kutyánk a megfelelő irányban haladjon.
Egy szuper kis virtuális D-Pad helyett ugyanis ilyen felosztást kapott az irányítás, ami papíron egyszerűbb, a gyakorlatban azonban
hihetetlenül könnyű belezavarodni, és egy több kilométeres kutyát irányítani a gyakran szűkös helyszíneken, nem éppen az a szituáció, amikor ilyesmi megengedhető lenne. Az irányítás miatt tehát elég nagy csalódás a játék, mi több, kifejezetten idegesítő, holott a Snake mind a mai napig az egyik legnagyobb kedvencünk, ha előkerül.
Bár felcsillant a szemünk, amikor a Long Keith The Sausage Thief esetében a Snake-klónozás szóba került, azonban a gyakorlatban a kellemes rajzfilmes grafika ellenére sem tudott levenni minket a lábunkról.
Az alapok nem rosszak, sőt egészen jó is lehetne, de ezzel az irányítással nálunk leszerepelt...
A Long Keith The Sausage Thief elérhető itt:
Google Play