Lords of the Fallen

2017. március 08.
38.7201
Amikor néhány évvel ezelőtt megjelent konzolokra és PC-re a Lords of the Fallen, egész jó fogadtatásban részesült, mind a szaksajtó, mind pedig a játékosok részéről. A Dark Souls nyomdokain járó alkotás tudott annyi plusz felmutatni, ami megkülönböztette a hasonszőrű játékoktól: az alapvetően a harcokra építő RPG-ben szükség volt taktikázásra, stratégiára és ügyességre is. A mobilverzió egy ideje várható volt, és bár azt előre lehetett tudni, hogy meg lesz nyirbálva itt-ott, reméltük hogy a sava-borsa megmarad. Hogy így lett-e, tesztünkből kiderül!


Az eredeti játékkal ellentétben a mobilos verziót nem a Deck13 készítette, a portolást kiadták az Octopus Games-nek, akik tipikus bérgyártóként álltak neki a feladatnak, ez pedig már előrevetítette a végső produktum minőségét. Ennek köszönhető az is, hogy a február 9-én megjelent játék tesztje csak most készült el, lévén heteken át működésképtelen volt a tabletes verzió, a játék grafikája képtelen volt a skálázódásra, a képernyő fele egyszerűen nem látszott a kijelzőn.

A térkép ennél nem is lesz sokkal nagyobb...

A térkép ennél nem is lesz sokkal nagyobb...


Egy patch a napokban orvosolta a problémát, így nekivágtunk főhösünkkel Harkyn-nal a démonkaszabolásnak. Az eredeti történet szerint - ami ebben a portban nehezen érhető tetten -, a világunkat megtámadják a gonosz démonok, akik különféle portálokon át érkeznek a mi dimenziónkba. Harkyn igazi gonosztevőként börtöntöltelék közellenség, aki azonban most éppen brutalitása miatt jön kapóra, hiszen ki más lenne képes megakadályozni a gaz behatolókkal szemben a pusztulást, mint egy ilyen vadember?

Magunkhoz vesszük hát fegyverünket, pajzsunkat és nekiállunk irtani az ellent. Ahogy haladunk előre, egyre több dolgunk akad: írtjuk az ellent, majd karakterünk fejlődésével együtt érkeznek a még nehezebb küldetések: irtanunk kell az ellent. Bizony-bizony, a Lords of the Fallen Androidos és iOS verziója pontosan ennyiből áll, nincs taktika, nincs stratégia, nincs sztori, csak verekedés.

Varázsfőzetek, fegyverfejlesztések azért vannak szép számmal...

Varázsfőzetek, fegyverfejlesztések azért vannak szép számmal...


Persze fontos az XP gyűjtése is, hogy fejlődhessünk, erősödhessünk, de a feladat egyáltalán nem nehéz: a játék kezelése nevetségesen egyszerű, a harc könnyű, ahogy pedig erősödünk, nem hogy nehezedne, még könnyebbé is válik a játék. Fegyvereinket ugyan fejleszthetjük, képességeinket növelni tudjuk, de ennyiben ki is merül a feladat, minden más a képernyő simogatásából áll: ha ide-oda rángatva az ujjunkat csapkodunk, mindenféle taktika nélkül, biztosan nyerünk.

Csatáinkra különböző termekben készülhetünk fel, itt tartjuk fegyvereinket és felszerelésünket is itt tudjuk lecserélni, de a helyszínekben sok köszönet nincs, az a pár ami van, egyetlen képernyőnyi területből áll. Persze azért vannak megszerezhető varázslatok és összeeszkábálhatunk két-három dologból egy-egy erősebb fegyvert is. Nagyjából 80 ellenfélre számíthatunk, már persze az, akinek van türelme beleölni annál az egy-két óránál többet ami esetleg még nem fullad dögunalomba.

Bunyóval végzünk...

Bunyóval végzünk...


A Lords of the Fallen mobilos verziójából éppen az hiányzik, amitől a nagygépes verzió "egyedivé" tudott válni, a portolás eredményeképpen kinyírbáltak belőle szinte mindent - a harcokon kívül. A játék így nem lett más, mint egy egyszerű csihipuhi és noha a grafikára nem lehet panasz, a játékélmény annyira unalmas hogy nyugodtan kijelenthetjük: a játék nem éri meg az érte elkért 3 ezer forintot. Arról nem is beszélve, hogy a Lords of the Fallen akár 19 ezer forintos in-app purchase megoldásokkal is operál, ami már a rossz vicc kategória felé sodorja ezt a méltatlan átiratot.

A Lords of the Fallen elérhető itt: Google Play | iOS App Store
2 hozzászólás

peter97

2 hete

Én ettől sokkal többet váram. Nagyon kár hogy így megnyirbálták.

válasz erre

fonemaker

2 hete és 1 napja

Uhh ez elég nagy csalódásnak hangzik! Kár érte, mert jó az alapanyag.

válasz erre