Mad Skills Motocross 3 játékteszt

2021. június 03.
144.9891
Justin Cooper, Supercross Bajnok; David Pringee ex-pro versenyző, jelenleg a Whiskey Throttle Show egyik házigazdája (jútyúb csatorna); Grant Langston, világbajnok és AMA Motocross bajnok. Mi köti össze eme három személyt, a motokrosszon kívül? Az, hogy mindannyian melegen ajánlják a Mad Skills motocross szériát, melynek nemrég jelent meg a harmadik része.
 


Engem az ilyen egyértelmű, manipulatív reklám nem szokott meggyőzni, úgyhogy a promóció elolvasása után már töltöttem is le mai tesztünk alanyát, és terveim között volt a valós pénz szórása is, csak azért, hogy enyém lehessen a legjobb, a legszínesebb motor. Aztán orrba vágott a valóság a legelső pályán. Arról nem volt szó, hogy olyan fizikai trükköket alkalmaz a játék, melyeknek hála akkorákat zuhantam egy-egy szerencsétlenebb manőver után, hogy a fáról nevettében leforduló mókuscsalád alaposan meg is dobált makkal. Ez természetesen jó jel (mármint a zuhanás, nem a makkdobálás), ugyanis egy olyan versenyjátékkal van ma dolgunk, ahol nagyon is számít a gyakorlat.

A kezdőképen megjelenő nagy sárga nyílra nyomva elindíthatjuk az egyjátékos kampányt, ami nem több mint kvalifikáló pályák gyűjteménye, melyek országok szerint vannak csoportosítva. Azok teljesítése után az adott náció bajnokságán, más játékosok ellen próbálhatjuk ki magunkat. A kvalifikáció mesterséges intelligencia által irányított ellenfelek társaságában történik, és... a PvP is, azzal a különbséggel, hogy az MI az adott játékos motorjával fog versenyezni.

CrossMaster2000 későn jött rá, hogy ez nem a "Frontflip".

CrossMaster2000 későn jött rá, hogy ez nem a "Frontflip".


Nincs "tutorial", szerencsére azonban rendkívül szimpla az irányítás. Bal oldalt van a gáz és a fék gombja, zöld és piros színnel ellátva, míg jobb oldalt két nyíl található, melyekkel szabályozni tudjuk emberünk dőlési szögét, a zökkenőmentes landolás érdekében. Ennek az elsajátítása kulcsfontosságú lesz, ugyanis ezen nyilak segítségével fogunk tudni előre és hátra szaltókat csinálni, az orrot felhúzva a hátsó keréken gurulni, illetve hepehupás útszakaszon nem pofára esni.

Minden pályán kapunk három feladatot, melyek teljesítése plusz jutalommal jár, ha minimum a harmadik helyen zárjuk az adott futamot, a kevés lóvé mellé, amit alapjáraton hozzánk vág a rendszer. Még több pénzt és hírnevet (XP) kaphatunk így; az előbbivel motorunkat tudjuk fejleszteni, az utóbbi pedig profilunk szintjét növeli. Mondjuk a szintlépéseknek sok gyakorlati hasznát nem láttam, az ezért kapott "Achievement"-ek bezsebelésén kívül, melyekért aranyérmék járnak.

Az új régiókhoz új bringák dukálnak, így a továbbjutáshoz sajnos vásárolnunk kell.

Az új régiókhoz új bringák dukálnak, így a továbbjutáshoz sajnos vásárolnunk kell.


Az arany prémium fizetőeszközként funkcionál, mellyel exkluzív optikai tuningelemeket tudunk venni kedvenc járművünknek, azonnal megkapjuk a megvett motorfejlesztéseket (ha sima pénz pergetünk le, akkor akár több órát is várnunk kell, hogy effektíve eljusson hozzánk), de ha épp normál, ezüstpénzre van szükségünk, akkor azt csakis aranyból tudunk venni. Ja, és reklámok is vannak.

Ezeket kivételesen nem bántam, ugyanis egy nap többször is lehet egy rövidke reklám után aranyat kapni, szóval a türelmes embernek egy fillért sem kell erre a játékra költenie, ha exkluzív dolgokra vágyik. Ráadásul, ugyan a játékmenet nem a legjobb, kiegyensúlyozatlan ellenfelekből, illetve az MI "csalásából" fakadóan, ha belejövünk, akkor meglepően szórakoztatóvá válik, ráadásul a játék nem fukarkodik a pályák számát illetően. Aztán meglátjuk, mennyibe kerülnek a jobb motorok, és kicsit megreped telefonunk képernyője.

Jobb felül a futam újraindítása gomb található. Sokat fogjuk használni.

Jobb felül a futam újraindítása gomb található. Sokat fogjuk használni.


Egy kvalifikáló versenyen meghatározott szintű gépeket használ a mesterséges okosság, és gyakorta előre eldöntött, úgynevezett "script"-elt, döntéseket hoz. Például a második pályán van egy nálunk sokkal jobb járművel felszerelt ellenfél, aki mindig le fog előzni minket, ám a célegyenesben borul egyet, és így tudunk nyerni. Nem túl gyakori az ehhez hasonló fenomén, de előfordul. Ám mivel ez ritka dolog, ezért a győzelem bebiztosításához rá vagyunk kényszerítve az állandó motorfejlesztésre.

Azonban néha még a drasztikusan túlszintezett, akár 500 ponttal jobb vas sem elég. Előfordul, hogy a gép tökéletesen irányítja embereit, megtalálva a perfekt szögeket minden lejtőnél és emelkedőnél, és mivel így sebességvesztés nélkül versenyeznek az ellenfelek, könnyedén le tudunk csúszni az első helyről, ha elszenvedünk egy-két szerencsétlenebb érkezést. Itt jelenik meg markánsan a "könnyű a játékba belejönni, de nehéz elsajátítani" aspektus.

A zöld gombból a biciklis alakot kihúzva trükközni kezd emberünk a levegőben. Mert az jó.

A zöld gombból a biciklis alakot kihúzva trükközni kezd emberünk a levegőben. Mert az jó.


A Multiplayer rész nagyjából ugyanolyan, mint a szóló, hisz, mint ahogy fent már említettem, itt is az MI ellen játszunk. Egy ranglétrát mászunk minden egyes bajnokságon, melyek néhány naponta nullázódnak, és mindenki a helyéhez mérten kap jutalmat. Itt akkor van ciki, mikor belefutunk egy olyan "játékosba", akit sehogyan sem tudunk megverni, ugyanis nem fog új ellenfelet választani a rendszer, mi meg effektíve megakadunk.

A versenyekért alapvetően nagyon kevés pénzt kapunk, úgyhogy a különféle pályákhoz kötött feladatokat, illetve a naponta frissülő egyéni küldetéseket kell teljesítenünk, ha belátható időn belül szeretnénk motort fejleszteni. És még így is hetekbe telhet, mire be tudunk szerezni egy új gépet. Már a harmadik járgány ára is irreálisan magas, és ez csak exponenciálisan rosszabbodik, ahogy haladunk felfelé.

Fejlesztésnél egyesével lehet a jobb alkatrész felé haladni.

Fejlesztésnél egyesével lehet a jobb alkatrész felé haladni.


Emiatt nagyon hamar megakad a haladás menete, és azon fogjuk kapni magunkat, hogy ugyanazokat a pályákat csináljuk újra és újra, miután végeztünk az összes elérhető küldetéssel, hátha véletlenül bug-ba fut a játék, és "tévedésből" tíz pénz helyett ezret vág hozzánk. Móriczka helyett Gargácska álmodik. Meg a nyomor is. Pedig mind a játékmenet, a fizika, a prezentáció és a hangulat relatíve a helyükön vannak. De legalább ott van a napi szinten elkövethető aranytermelés reklámmal; juhéé?

Egy próbát azonban mindenképpen megér eme alkotás, a motokrossz rajongóknak talán kettőt is. A sztárok által történő beharangozás helyén valónak bizonyult, és ha félre tudjuk tenni a fejlesztés megakasztó mivoltát, akkor sok mókához lesz szerencsénk. Ha viszont türelmetlenek vagyunk, akkor előbb fogjuk hozzávágni telefonunkat a galád mókuscsaládhoz, semmint, hogy a fél életünket a gyűjtögetéssel pazaroljuk el.

A Mad Skills Motocross 3 letöltése itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

Attila8101

4 hónapja, 2 hete és 6 napja

Jó játék, csak nagyon nehezen jön a pénz és az arany. Sokat kell érte játszani (és jól).

válasz erre

Chico

8 hónapja, 4 napja

Már szedem is!

válasz erre

zsenikém

8 hónapja, 5 napja

Nagyon ritka manapság a minőségi játék ebben a témában. Már csak ezért is adok neki egy esélyt!

válasz erre

SamsungFan

8 hónapja, 6 napja

Ez rohadt jól néz ki!

válasz erre

Bencus86

8 hónapja, 6 napja

Egy próbára tökéletes, aztán meglátjuk!

válasz erre

fonemaker

8 hónapja, 6 napja

Ha azt mondjátok, megér egy próbát, akkor bizony én ki is próbálom.

válasz erre