Middle-Earth: Shadow of War játékteszt

2017. október 04.
42.6131
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Nagy izgalommal vártuk, hogy a Warner munkatársai vajon mit tudnak kihozni mobilon a PC-re és konzolokra is készülő Middle-Earth: Shadow of War koncepciójából, hiszen az alkotás utóbbi platformokon olyan dolgokat kínál, amelyek a kis képernyőn egyelőre még nem kivitelezhetőek. Pontosabban a játékmenet terén talán igen, de olyan grafikai megjelenésre jelenleg egyetlen okostelefon sem képes, mint amit a többi platformra készülő változatról eddig láthattunk, ergo várható volt, hogy Androidra és iOS-re valami egészen mást fogunk kapni.


Ez annak ellenére is igaz, hogy mivel a projekt neve Middle-Earth: Shadow of War, ezért sejtettük, hogy a körítés és a koncepció változatlan marad, de a játékmenet elég komoly átalakuláson esett át, amivel kapcsolatban elég csak elolvasni a Play Áruházban a rajongók által írott véleményeket. Hiába lesz ugyanis az év egyik legjobban várt külső nézetes akciójátéka a Middle-Earth: Shadow of War PC-n és konzolokon, mobilokon valami egészen más, valami röhejesen egyszerű dolog született belőle.

Middle-Earth: Shadow of War játékteszt - 2. kép

Mint említettem, a játék koncepciója nem módosult, ergo a Gyűrűk Ura univerzumának legsötétebb pillanatai várnak benne ránk, a középpontban Talionnal, a kószával, aki néhány társa oldalán elindul, hogy kitakarítsa Mordorból az orkokat és magát Szauront, a sötét varázslót. Ehhez azonban ork és uruk törzsek sokaságán kell átverekednie magát, miközben megjárja Mordor ikonikus helyszíneit, melyek mindegyikén megannyi ütközet várja hőseinket.

Bár a játékot korábban valamiféle izometrikus nézetű akciózásnak vártuk - az előzetes képek és videók alapján -, azonban a Middle-Earth: Shadow of War végül valami egészen más lett. Kezdjük ott a sztorit, hogy a játék minden egyes helyszíne rendkívül rövid, alig 1 perc alatt át lehet jutni rajtuk, hovatovább mindegyiket legalább kétszer kell átverekednünk. Nagyobb baj, hogy karaktereinket közvetlenül alig irányíthatjuk, azok ugyanis maguktól rohannak végig a pályákon, és csak akkor állnak meg, ha ellenség állja útjukat. Ilyenkor már mozgathatjuk hőseinket - sőt mi több, kell is mozgatni őket ide-oda a megfelelő taktika érdekében -, de ez az automata futkorászás elég kiábrándító a teljes egészet nézve.

Middle-Earth: Shadow of War játékteszt - 3. kép

Ha viszont ez nem zavar minket, akkor egészen kellemes, de hamar kiismerhető csaták várnak ránk. Az ellenséges orkok között rendszerint csekély új arccal találkozunk, és bár a pályahalmok végén mindig van egy főellenfél, rendszerint azok sem okoznak különösebb fejtörést a számunkra. A harcok egyébként valós időben zajlanak, és mindig tetemes túlerővel kell szembenéznünk, de az alapvető üsd-vágd nem apád rendszer mellett - amit szintén automatikusan hajtanak végre karaktereink - mindenkinek lesz speciális képessége is, melyeket természetesen az ütközeteken kívül fejleszthetünk, hogy az egyre szívósabb ellenfeleket is földbe állítsuk.

A Middle-Earth: Shadow of War nagygépes változatában fontos szerepet kapott az úgynevezett Nemesis-rendszer, aminek a lényege az, hogy minden döntésünk hatást gyakorol az egész világra. A készítők ezt is áthozták a mobilos verzióba, de ahogyan az várható volt, egy sokkal egyszerűbb, mondhatni feleslegesebb formában. A lényege mindössze annyi, hogy ha eljutunk egy főbb ellenfélig, és legyőzzük, akkor dönthetünk: elengedjük vagy lefejezzük. Ha lefejezzük, ennyi volt, ha megkíméljük az életét, később néhány csatában lehívhatjuk segíteni, aminek köszönhetően egyszerűbben teljesíthetünk pár akadályt, de nagyjából ennyiben ki is merül az egész.

Middle-Earth: Shadow of War játékteszt - 4. kép

Ez pedig nagyjából igaz az egész játékra is. Bár a pályákon kívül tudjuk erősíteni karaktereinket, tudunk újakat toborozni, nézegetni orkjainkat, sőt mi több, akár még csatába vagy az arénába is beküldhetjük őket, de mindez nagyjából olyan gyenge, mint a játék sztorija, amit szintén sikerült nagyon leegyszerűsíteniük a készítőknek. Persze becsületükre váljék, hogy legalább nem egy match-3 puzzlert dobtak össze a játékhoz, mert ha így lett volna, azért jobban szívnánk a fogunkat.

A Middle-Earth: Shadow of War tehát több szempontból is csalódás lett, de leginkább azért, mert nagyok voltak az elvárásaink. Más név alatt és a nagygépes változatok nélkül a fejünket csapkodnánk örömünkben, hogy milyen szuper Gyűrűk Ura mobiljátékot kaptunk, de így azért nem a legőszintébb a mosolyunk. Persze azért így is kipróbálásra alkalmas az egész, pláne mert ingyen van!

A Middle-Earth: Shadow of War elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

peter97

7 éve, 1 hónapja és 6 napja

Ez nem az lett amit sokan vártunk. szomorú smiley Átlagos game, egy ilyen címtől sokkal több kellett volna.

válasz erre

rDAVE

7 éve, 1 hónapja és 8 napja

Én is próbáltam és olyan, mint egy gyors lehúzás... Nem az elvárás nagy, a játék kevés. Persze a reggeli kávé mellett elfér.

válasz erre

Mendez

7 éve, 1 hónapja és 8 napja

Hát ennél sokkal jobbra számítottam. De tényleg az van hogy nagy volt az elvárás. szomorú smiley

válasz erre