Miért népszerűek még mindig a match-3 puzzlerek?

2020. február 09.
63.2571
Az utóbbi időben megdöbbenve tapasztaltuk több alkalommal is, hogy népszerű fejlesztőcsapatok jól ismert brandek alapján rendszeresen úgy készítenek mobiljátékokat, hogy egy kicsit sem próbálják megerőltetni magukat valami minőségi dologgal. Vegyük példának okáért a minap tesztelt RollerCoaster Tycoon Story-t. Az alapsorozat egyenesen kiemelkedő volt, megőrültünk volna tőle, ha egy az alapján készült vidámparkos menedzser- vagy tycoon-játékot kapunk, azonban mi lett a végeredmény? Egy közönséges match-3 puzzler.


Vagy ott a minap bejelentett One Piece Bon! Bon! Journey!! Tonnányi nagyszerű ötletet lehetett volna megvalósítani a One Piece anime alapján, a Bandai Namco azonban mégis úgy határozott, hogy inkább egy közönséges match-3 puzzlert alkot. Hogy miért? Fogalmunk sincs róla, de elég indokot adott arra, hogy egy kicsit utánajárjunk a témának, miszerint miért is olyan népszerűek még mindig az ebben a stílusban fogant alkotások?

Egyszerű elkészíteni őket

A legnyomósabb magyarázat alighanem az, hogy egy match-3 puzzlert alapvetően rendkívül könnyű elkészíteni. Adottak a korlátok, a sajátosságok, nem vár különösebb meglepetés arra, aki úgy dönt, hogy ebben a stílusban szeretne érvényesülni. Évek, sőt évtizedek óta jól ismert sajátosságok jellemzik a match-3 puzzlereket, tehát aki gyorsan akar szép pénzt keresni például egy ismert mozifilm, franchise vagy éppen anime alapján, az kifejezetten jó döntést hozhat, ha úgy határoz, hogy egy match-3 puzzlerre húzza rá az adott sajátosságokat, hiszen ebből sok esetben még valami jó dolog is kisűlhet, még ha egyedi talán nem is.

Miért népszerűek még mindig a match-3 puzzlerek? - 2. kép

Egyszerűségük gyönyörködtet

Mielőtt csak a készítőkre vernénk rá a balhét, azért érdemes kiemelni, hogy a match-3 puzzlerek az egyszerűségük miatt azért a játékosok számára is hálás műfajt képviselnek, hiszen titkon még azok is szeretik ezt a könnyed stílust, akik éjjel-nappal a Call of Duty Mobile-ban háborúznak. Ennek az oka nem más, minthogy a match-3 puzzler egy tipikusan megunhatatlan dolog, azonnal fel tudjuk venni a ritmusát, rögtön magával tudja ragadni akár a casual, akár a hardcore játékosokat, tehát az általa képviselt egyszerűség a legtöbb esetben bizony gyönyörködtet.

Nem lehet mellélőni vele

Persze az sem hátrány, hogy egy match-3 puzzlert valójában lehetetlen elrontani abban az értelemben, hogy itt bizony nem lehet bakot lőni. Nincs mit elrontani egy ilyen játékon, hiszen az már önmagában művészetnek tekinthető. Persze láttunk rá példát, de azért nagy általánosságban az is növeli az ilyen címek népszerűségét, hogy bármit is kapunk a műfajban, az szinte biztos, hogy hozza majd a kötelezőt, akármilyen témát is álmodtak meg hozzá. Ez pedig azért komoly ütőkártya a stílus népszerűségének tekintetében.

Miért népszerűek még mindig a match-3 puzzlerek? - 3. kép

Szinte bármire ráhúzhatók

Aligha létezik ma már olyan téma, amire korábban nem húzták még rá a match-3 puzzlerek sajátosságait. Bár napestig tudnánk sorolni azokat a filmeket vagy sorozatokat, melyek alapján szívesen látnánk egy ilyen műfajú alkotást, azonban érdemes kiemelni, hogy a kérdéses játékstílus szinte bármire ráhúzható, sőt mi több, szinte mindenre rá is húzták már korábban ilyen vagy olyan formában. Ez pedig alighanem szintén egy jelentős ütőkártya a népszerűség kapcsán.
4 hozzászólás

Femobilos

8 hónapja,

Nálam a Garden Escape az etalon a témában, más játékban nem szeretem.

válasz erre

Bencus86

8 hónapja, 1 napja

Én időnként azért el tudok lenni vele, de szerintem már nagyon erőltetett.

válasz erre

SamsungFan

8 hónapja, 1 napja

Alapvetően nekem nem lenne velük bajom, azt nem szeretem, amikor más játékkal keresztezik és például úgy lehet valamit csinálni az alapjátékban, hogy egy ilyen match3-as pályát át kell vinni. Ami nyilván nem ügyesség kérdése hanem hogy fizetsz-e.

válasz erre

Mendez

8 hónapja, 1 napja

Engem már nagyon kiidegel. Egy ideig szerettem őket, volt egy két nagyobb cím, de ez már túlzás.

válasz erre