Teljesen mindegy, hogy melyik játékot vesszük alapul, de például a PUBG Mobile alkotói a közelmúltban foltoztak egy olyan hiányosságot, ami ellehetetleníti bizonyos csalásformák megvalósulását, aminek az apropóját nem is annyira a játékosok visszajelzése, mint inkább a közelgő világbajnokság adta. Ez alapján sokakban felmerült, hogy miért nem léptek előbb ilyen határozottan a csalók ellen, hiszen gyakorlatilag minden felhasználót folyamatosan tudnak monitorozni - ha akarnak -, akkor a csalásokat miért nem látják - pláne a sok jelentés után?
A csalás üzlet!
Nem nekünk, hanem nekik. Ez így ebben a formában talán nyersen hangozhat, és senki sem mondja ki konkrétan, de ha egy mobiljátékban vannak csalók, és azok nem borítják meg túlzottan az egyensúlyt, akkor az rendkívül sok pénzt hozhat közvetett módon a fejlesztők számára. Hogy miért? Tegyük fel, hogy Példa Pista belép a PUBG Mobile-ba, sikert-sikerre halmoz, mígnem összeakad egy csalóval, aki nem túl feltűnő módon, de nagyon csúnyán lealázza hősünket, majd később megint és megint letörli az arcáról a vigyort. Mit tesz ilyenkor Pityukánk?
Folyamatosan készülnek az új csalások!
Persze eszünkben sincs démonizálni a fejlesztőket, szó sincs arról, hogy esetleg direkt rontanák el a játékélményt, hiszen folyamatosan megy azért a csalásszűrés, így a kirívó eseteket nyilván folyamatosan tiltják, illetve büntetik - nem ok nélkül, hiszen ha mindenki csalna, akkor gyakorlatilag élhetetlen lenne az egész játék. A fejlesztők dolgát nehezíti továbbá, hogy folyamatosan készülnek a cheatek, az újabb csalások, ezáltal van azért dolguk bőven egy multis játékkal, ha alapvetően tisztán akarják tartani.
Az ekkora játékokban naponta tízezrével érkezhetnek a jelentések, így nem várhatjuk el a fejlesztőktől, hogy mindenkire külön odafigyelnek, ezért dolgoznak inkább nagyobb csoportosulásokkal vagy csalástípusokkal, amivel komolyabb eredmények érhetők el hosszabb távon, így jut is nekik, meg marad is, de mindenképpen két nyelve van annak a bizonyos mérlegnek.