Nyilván egyelőre még korai lenne konkrétumokról és kész tényekről beszélni, hiszen egyetlen gyártó sem jelentett be hivatalosan semmit, ellenben a szabadalmak során látott tervrajzok alapján egy kicsit elgondolkoztunk azon, hogy nekünk mobiljátékosoknak vajon milyen új élményeket is adhatnak majd a több kijelzővel ellátott okostelefonok. Lássuk, mire jutottunk!
A Nintendo 3DS nem véletlenül uralja jelenleg a handheld piacot, hiszen bár tény, hogy a Nintendo számtalan exkluzívot ad ki a kis masinára, de ami ennél is fontosabb, hogy dupla kijelzőt biztosítanak a játékokhoz, ami a nyomógombok mellé elképesztően sok új lehetőséget garantál. Sőt mi több, ha még tovább megyünk, a dupla kijelző éppen a 3DS mintájára a jövőben akár azt is lehetővé tenné, hogy szemüveg nélküli 3D élményt tudjunk kicsikarni a mobilunkból. A technológia adott, hiszen a Nintendo már megcsinálta, a kérdés csak az, hogy a mobilgyártók is harapni fognak-e rá?
Még nagyobb felbontás
A dupla vagy tripla kijelzős okostelefonok esetében az egyik első dolog, ami eszünkbe jut, az határozottan az, hogy kétszer vagy háromszor nagyobb képernyőn és felbontásban is élvezhetnénk vele kedvenc alkotásainkat. Példának okáért két 5 hüvelykes kijelzőből máris egy 10 hüvelykeset kapnánk, egy továbbival kiegészítve pedig egy 15 hüvelykes panel lenne az eredmény, amit kényelmesen hordhatnánk a zsebünkben, és kihajtva egy kisebb laptop képernyőjét kaphatnánk meg, ami a játékok tekintetében óriási dolog lenne.
Persze a dupla vagy tripla kijelző a játékélményt is befolyásolná, hiszen olyan sok új játékelemmel bővülhetnének az egyes mobilos címek, amiről eddig még csak álmodni sem mertünk. Példának okáért egy autós játék esetében az egyik kijelzőn látnánk az utat, a másikon a visszapillantót, a harmadikon pedig a váltót vagy a műszerfal elemeit, esetleg a térképet. A szánk is tátva marad, ha ilyesmiket meg tudnának majd valósítani!
Forradalmi irányítási rendszer
A több kijelző természetesen az irányítási rendszerre is hatással lenne, méghozzá éppen az imént említett módon. Vegyük csak példának a fentiekben felvázolt autós játékot! Az egyik kijelzőn tekergethetnénk a kormányt, a másikon kezelhetnénk a pedálokat, míg a harmadikba belenyúlkálhatnánk még pluszban, például kapcsolhatnánk a nitrót, válthatnánk, állíthatnánk a visszapillantót és így tovább. Potenciál tehát bőven rejlik ebben a megoldásban!