Mobiljáték okosórán? Könnyen lehet, hogy ez (is) lesz a jövő!

2019. augusztus 18.
61.5051
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a mobiljátékok, így ma már nemcsak okostelefonokon, hanem televíziókon és egyéb intelligens eszközökön is futtathatjuk őket, és miközben egyre látványosabb, összetettebb, mondhatni konzolos minőségű címek érkeznek, úgy hódítanak meg újabb és újabb okoseszközöket. Ide sorolhatjuk lassan az okosórákat, lévén egyre több olyan eszköz érkezik, mely egy bármilyen tartalom megjelenítésére alkalmas kis kijelzőt kap a gyártótól.


Anélkül, hogy konkrét termékeket megneveznénk, ma már szinte fillérekért kaphatók olyan okosórák, melyek a nagy kijelzőjük miatt akár mobiljátékok futtatására is alkalmasak. A nagy kérdés azonban csak az a részünkről, hogy mennyire válhat mindennapossá a jövőben az, hogy ilyen applikációkat futtassunk készülékeinken? Próbáltuk objektíven megközelíteni a témát, figyelembe venni a jelenlegi szabadalmakat és törekvéseket. Lássuk hát:

Mobiljáték okosórán? Könnyen lehet, hogy ez (is) lesz a jövő! - 2. kép

A kis képernyő áldás és átok is egyben

Az okosórás mobiljáték kapcsán az első és egyben legnagyobb problematika alighanem az aprócska képernyőben keresendő. Nem véletlenül, hiszen sok esetben egy 5 hüvelykes okostelefon kijelzőjét is kicsinek találjuk - például szerepjátékok esetében -, vagyis az aprócska megjelenítő túlzás nélkül komoly problémát jelentene bizonyos stílusoknál. Az RPG-ket például alapból elvethetnénk, mint a pixelvadász kalandjátékokat is, de például a kifinomult érintéseket igénylő ügyességi játékok sem aratnának sikert ilyen esetben.

Nem úgy például a különféle versenyjátékok vagy endless runnerek! Vannak például olyan autós játékok, melyeket a készülék döntögetésével könnyedén tudunk irányítani, ergo semmihez sem kell nyúlnunk a képernyőn, csak gondoskodni az irányításról. Hasonló a helyzet az endless runnerekkel is, melyek kapcsán éppen elég hely lehet ahhoz, hogy a fel-le és a jobbra-balra húzásokat megfelelően érzékelje a kis kijelző, ami éppen ezért áldás és átok is egyben, hiszen olyan helyre is bevihetjük vagy használhatjuk, ahol egy okostelefont nem, azonban ezért kompromisszumokat kellene kötnünk.

Vannak már gyártók, akik erre koncentrálnának

Hogy teljesen felesleges erről beszélnünk addig, amíg nincs is ehhez hardver? Tévedés, van a piacon bőven olyan okosóra, mely nemcsak egyfajta kiegészítőként, azaz szenzorként vagy megjelenítőként szolgál, hanem saját hardverrel rendelkezik, ezáltal saját szoftvert futtat. Ezek tökéletesen alkalmasak lehetnek már most arra, hogy telepítsünk rájuk mobiljátékokat, és használhassuk is őket, de ebből a fentiek miatt szinte biztosan nem válik trend, mert a kis kijelző komoly korlátokat állít elénk.

Persze vannak már gyártók, akik kifejezetten gamer okosórákban gondolkoznak. Kínából több olyan szabadalom is napvilágot látott az elmúlt hónapokban, melyek hasonló elképzelésekről szóltak, ezáltal olyan készülékekkel találkozhattunk például, melyek kijelzőjéhez egy érintésre érzékeny, előhúzható toldalék csatlakozott. Ezekkel lehetőségünk nyílna például kényelmesen irányítani a játékokat a kis kijelzőn, sőt mi több, akár kis billentyűzetként is szolgálhatnának. Ne felejtsük, anno a GameBoy-nak sem volt sokkal nagyobb képernyője, mégis nagyon imádtuk!

Mobiljáték okosórán? Könnyen lehet, hogy ez (is) lesz a jövő! - 3. kép

A gyenge erőforrás is nagy gondot okozhat

Bár akad innováció, azért az önmagában nem minden, hiszen a hardver tekintetében is nagyon lényeges lenne a miniatűr megoldások mellé megfelelő erőforrásokat társítani. A kis eszközök ugyanis általában lebutított hardverrel érkeznek, és nem is annyira azért, mert nem lehetne beléjük pakolni nagyobb erőt, sokkal inkább azért, mert nincs helye az akkumulátornak. Az okosórákba ugyanis nem szerelhető több ezer mAh-s telep, ez pedig komoly gátat szabhat a jövőben annak, hogy ha készülnek is ilyen, úgynevezett gamer okosórák, akkor azok elterjedjenek, hiszen tartós használatra egyikük sem lesz alkalmas az aprócska aksiból kifolyólag.
6 hozzászólás

Mordorer

5 éve, 22 napja

Most is vannak játékok, és most is használhatatlanok. Ahogy a jövőben is azok lesznek.

válasz erre

Direktor

5 éve, 23 napja

Érdekes elgondolás. meglepett smiley

válasz erre

SamsungFan

5 éve, 23 napja

Esetleg játékhoz kiegészítőként a szenzorok miatt el tudom képzelni, de hogy ezen játsszak... meglepett smiley

válasz erre

Mendez

5 éve, 24 napja

Jópofa lenne, biztos meg tudnám szokni. Persze csak bizonyos játékfajtákat, a méret korlátai miatt.

válasz erre

Bencus86

5 éve, 24 napja

Simán el tudom képzelni hogy ez lesz a jövő.

válasz erre

peter97

5 éve, 24 napja

Én egyelőre elképzelni sem tudom. A Samsung órámon annak idején voltak játékok de használhatatlanok voltak.

válasz erre