Narcos: Idle Cartel játékteszt

2020. augusztus 07.
65.5801
Se szeri, se száma manapság azoknak a mobiljátékoknak, melyek alapját egy ismert sorozat adja. Ezekből jellemzően vagy egy match-3 puzzlert készítenek, vagy valamilyen clickert. Bár van kivétel, és maximális tisztelet is nekik, azonban úgy tűnik, hogy a Netflix által gondozott sorozatok a lehető legritkábban tartoznak ide, elég csak felhozni most példának a Narcos című bűnügyi sorozatot, melynek három évada már igencsak megérdemelt egy mobilos átiratot.


Csakhogy még PC-s és konzolos játékot sem sikerült készíteni belőle megfelelő kvalitásban, így ne nagyon várjunk belőle ezen a platformon sem különösebbet, mert minket már a címével sikerült elriasztania az alkotásnak, hiszen amiben benne van az "idle" kifejezés, az normális dolog nem lehet. Sajnos maximálisan igazunk lett, a Narcos: Idle Cartel ugyanis egy az ismert bűnügyi sorozaton alapuló clicker lett, se több, se kevesebb annál.

Narcos: Idle Cartel játékteszt - 2. kép

Ez ismét annyit jelent a gyakorlatban, hogy a Tilting Point csapata - akik amúgy alkottak már pár szuper dolgot, szóval nem is értjük - mindössze annyit szeretett volna ezzel az alkotással, hogy minimális energia befektetésével meglovagolja egy kicsit a Narcos töretlen népszerűségét, ami nyilván működni is fog. Akit ugyanis elkapott a széria, és meglátja az ismert karaktereket, vagy a drogcsempészetre és egyéb alvilági dolgokra épülő koncepciót, az bizonyára azonnal kattint a letöltés gombra.

Azt azért hozzátenném gyorsan, hogy a sztori jól sikerült. Még azoknak is okozhat érdekességet, akik kívülről tudják a sorozat összes epizódját, és szívesen csatlakoznának egy jól megcsavart mellékszálhoz az ismert szereplők oldalán. Ez azonban nagyjából minden erénye a végeredménynek, hiszen egyébként fejezetről-fejezetre az lesz majd a feladatunk, hogy a lehető leghatékonyabb ellátásláncot készítsük meg az alapanyag szállításától kezdve, a műhelyeken át, az elszállításig bezárólag.

Narcos: Idle Cartel játékteszt - 3. kép

Mindezt gyakorlatilag egyetlen képernyőn kínálja nekünk a játék, így nagy megfejtéseket vagy grafikai csodákat ne várjunk tőle, ez nem erről szól, hanem az állandó fejlődésről, méghozzá sajnos ész nélkül. Az első szintű termelési lánc ugyanis lassú, kevés pénzt termel, de ahogy elkészülnek az első drogok, fegyverek és egyebek, rögtön nekiláthatunk költekezni, ezzel gyorsítani az egész folyamatot, ami egyre több bevételt eredményez majd, illetve egyre több feloldható dolgot.

Az egész egyszer elmegy némi tejszínhabbal, de a készítők nagyon elrontották a tervezést. Eleve ész nélkül fejlődhetünk, egyes szintről azonnal 50-60 szintet ugorhatunk, majd miután már eljutottunk oda, hogy milliárdok állnak a házhoz, jön a következő fejezet, ahonnan - most kapaszkodjatok meg - elölről kezdhetjük az egészet. Hogy mennyire frusztráló ismét százasokat keresni, mikor egy perccel korábban milliárdok futottak be? Inkább nem is minősítenénk.

Narcos: Idle Cartel játékteszt - 4. kép

Persze, aki szereti az agyatlan clickereket, annak így is okozhat majd némi örömet a játék, de senki se várjon tőle világmegváltó dolgokat, az egész kis túlzással teljesen általános és átlagos, nincs egy fikarcnyi egyediség sem benne. Ez pedig nagy probléma, hiszen egy Narcos alapján azért ki lehetett volna találni pár egyedi megoldást. Kár, hogy a készítők nem így gondolták...

A Narcos: Idle Cartel elérhető itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

zsenikém

1 hónapja, 1 hete és 5 napja

Pedig ígéretes volt nagyon, rohadt jó az alapanyag.

válasz erre

Mendez

1 hónapja, 1 hete és 5 napja

Szomorúan olvasom hogy a játékmenet ennyire gyenge. Nem mondom hogy csodát vártam, de ennél mindenképp többet.

válasz erre

fonemaker

1 hónapja, 1 hete és 6 napja

Franc, pedig ettől én nagyon sokat vártam...

válasz erre

SamsungFan

1 hónapja, 1 hete és 6 napja

Azért csak kipróbálom...

válasz erre

peter97

1 hónapja, 1 hete és 6 napja

Kár, pedig azt hittem ez egy igazán nagy állatság lesz...

válasz erre