Neon Defenders játékteszt

2020. július 17.
64.2771
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
A tower defense műfaj egyike a személyes legnagyobb kedvenceimnek. Emiatt különösen nagy boldogság számomra, hogy manapság ennyire nagy népszerűségnek örvend a stílus a kis képernyőn, hiszen bár PC-re is rengeteg ilyen alkotás érkezik, azért határozottan a mobilos közeg most az anyaméh ezen a téren - akárcsak például a kalandjátékoknak. Csakhogy ez nem minden esetben jelent előnyt, sőt mi több, a Neon Defenders a tökéletes példa arra, hogy miért nem jó a túltermelés!
 


Amíg ugyanis a kalandjátékok között szinte csak vállalható minőséggel találkozhatunk, addig a tower defense műfaján belül bizony bőven akadnak kellemetlenebb próbálkozások, mint amilyen a Rince csapatának legújabb műve, hiszen elég sok kiváló minőségű tower defense remekművel játszottam már ahhoz, hogy itt az elején kijelenthessem: amit itt látunk, az messze kritikán aluli lett. Pedig egy jóféle sci-fi témájú tower defense alkotásnak nagyon itt lett volna már az ideje...

Neon Defenders játékteszt - 2. kép

Sajnos azonban vágyaink egyelőre nem váltak valóra, hiszen a Neon Defense kifejezetten bénácska lett a sorban. Hiába van meg minden kötelező eleme ahhoz, hogy beleférjen a stílus keretei közé, és hiába lenne egészen jó az elképzelés, a megvalósítás sajnos annyira fapados lett, hogy szinte üvölt róla: a készítők korábban nem sok játék fejlesztésében vettek még részt, illetve komolyabb projektekkel még biztosan nem volt dolguk.

Az ugyanis egy dolog, hogy a megjelenés statikus, mondhatni teljesen műanyag, az is becsülendő, hogy valamiféle történetet próbáltak formálni a háttérben, de még csak az sem baj, hogy nincs különösebb újítás a játékmenet terén, de ha egyszer valami nem megy, akkor azt nem erőltetjük. Annak ellenére is, hogy nehéz pár szóban összefoglalni, miért olyan rossz a Neon Defenders, egyszerűen csak túl összecsapott, nincs kiegyensúlyozottság, nincs olyan báj az egészben, ami azt mondatná velünk, hogy újra és újra át akarjuk élni ezt az élményt.

Neon Defenders játékteszt - 3. kép

Éppen ellenkezőleg, már az első pálya nyögvenyelős lett. Eleve nincs sikerélménye az embernek, már az első szinten akárhogy helyezzük a tornyokat, azok soha nem elég hatásosak, azaz egy-két űrhajó mindig átszökik, és olyankor néhány robbantást leszámítva tehetetlenek vagyunk. Merthogy a cél itt is a szokásos: egy féregjáratból megindulnak az űrhajók, nekünk pedig tornyokkal kell gondoskodnunk arról, hogy ne juthassanak el a célig.

Újdonság tehát nincs, de nem is emiatt neveznénk kellemetlennek az egészet, hanem valóban azért, mert totálisan szívtelen és lelketlen az egész. Hiába van többféle támadásra képes torony, valójában alig van különbség köztük, látszatra pláne, hiszen még ráközelítés esetén is alig vehetjük szemügyre őket megfelelően, miközben az űrhajók mindegyike úgy néz ki, mintha egy-egy sugárhajtású szúnyog repkedne a pályákon.

Neon Defenders játékteszt - 4. kép

A Neon Defenders tehát közel sem az a játék, amit mi a tower defense műfajban szívesen látunk, éppen ellenkezőleg. Csordultig van hibákkal, nincs igazi tartalom, nincs igazi vonzerő, csak egy steril próbálkozás, ami prototípusnak elmenne, de értékelhető produktumhoz kevés. Kár érte, mert nagy reményekkel töltöttem le...

A Neon Defenders elérhető itt: Google Play | iOS App Store
1 hozzászólás

Ronalddo

5 éve, 4 hónapja és 14 napja

Mostanában semmi jó játék nem jön. Ez is ****.

válasz erre