A tower defense műfaj egyike a személyes legnagyobb kedvenceimnek. Emiatt különösen nagy boldogság számomra, hogy manapság ennyire nagy népszerűségnek örvend a stílus a kis képernyőn, hiszen bár PC-re is rengeteg ilyen alkotás érkezik, azért határozottan a mobilos közeg most az anyaméh ezen a téren - akárcsak például a kalandjátékoknak. Csakhogy ez nem minden esetben jelent előnyt, sőt mi több, a Neon Defenders a tökéletes példa arra, hogy miért nem jó a túltermelés!
Amíg ugyanis a kalandjátékok között szinte csak vállalható minőséggel találkozhatunk, addig a tower defense műfaján belül bizony bőven akadnak kellemetlenebb próbálkozások, mint amilyen a Rince csapatának legújabb műve, hiszen elég sok kiváló minőségű tower defense remekművel játszottam már ahhoz, hogy itt az elején kijelenthessem: amit itt látunk, az messze kritikán aluli lett. Pedig egy jóféle sci-fi témájú tower defense alkotásnak nagyon itt lett volna már az ideje...
Az ugyanis egy dolog, hogy a megjelenés statikus, mondhatni teljesen műanyag, az is becsülendő, hogy valamiféle történetet próbáltak formálni a háttérben, de még csak az sem baj, hogy nincs különösebb újítás a játékmenet terén, de ha egyszer valami nem megy, akkor azt nem erőltetjük. Annak ellenére is, hogy nehéz pár szóban összefoglalni, miért olyan rossz a Neon Defenders, egyszerűen csak túl összecsapott, nincs kiegyensúlyozottság, nincs olyan báj az egészben, ami azt mondatná velünk, hogy újra és újra át akarjuk élni ezt az élményt.
Újdonság tehát nincs, de nem is emiatt neveznénk kellemetlennek az egészet, hanem valóban azért, mert totálisan szívtelen és lelketlen az egész. Hiába van többféle támadásra képes torony, valójában alig van különbség köztük, látszatra pláne, hiszen még ráközelítés esetén is alig vehetjük szemügyre őket megfelelően, miközben az űrhajók mindegyike úgy néz ki, mintha egy-egy sugárhajtású szúnyog repkedne a pályákon.
A Neon Defenders elérhető itt: Google Play | iOS App Store