Noblemen: 1896 játékteszt

2017. szeptember 08.
41.1501
Sokan régóta nem vártak már annyira mobiljátékot, minta War Tortoise vagy a Heroes and Castles fejlesztőiként elhíresült Foursaken Media legújabb alkotását, ami egy egészen merész műfajt tűzött a zászlajára, hiszen kevés minőségi külső nézetes akciójáték készül Androidra és iOS-re. Pláne kevés azok száma, amely az egyjátékos módra épít, sztorival és különleges koncepcióval rendelkezik, ezen túlmenően pedig még a játékmenet mélysége is kellemesnek tekinthető.


A Noblemen: 1896 ugyanis kielégít minden ehhez kapcsolódó igényt, kezdve azzal, hogy egy izgalmas világba, egy alternatív múltba repít vissza minket, ami kicsit olyan, mint a második világháborúnak a Valkyria Chronicles-sorozat, csakhogy itt 1896-ban járunk, és a végeredményben megtalálható az első világháború és az amerikai polgárháború ötvözése is, méghozzá nem kevés cyberpunk elemmel kiegészítve. Utóbbinak köszönhetően a készítőknek nem kellett a fura történelmi szál mellett sem a maximális realizmusra törekedniük, habár azért a legtöbb esetben nem azt érezzük majd, hogy a két szemben álló frakció párharca valamiféle fantasy lenne.

Noblemen: 1896 játékteszt - 2. kép

Persze ehhez komoly segítséget nyújt az is, hogy a kampány minden egyes küldetése előtt alaposan a szánkba rágják a készítők, hogy mi és miért történik majd, ergo van egy sztori, ami ha nem is túlontúl alapos vagy mélyen szántó, de azért kellemes, akárcsak maguk az ütközetek, amelyek elképesztően összetettre sikeredtek. Kezdjük azzal, hogy alapból mi dönthetünk seregünk felépítéséről, és bár kezdetben nincs túl sok lehetőségünk, később azért már válogathatunk, hogy a gyenge képességű fegyencek helyett képzett katonákat viszünk magunkkal, esetleg egy kis tüzérséget is, melyeket természetesen fejleszthetünk is, ezáltal nagyra becsült veteránok nőhetnek mellettünk a csatamezőn.

Rájuk szükségünk is lesz, hiszen ha a harcmezőre lépünk, akkor ott minden egységünkre szükségünk lesz majd. Mi a sereg parancsnokaként jelenünk meg a csatatéren, ezáltal egyedül vagyunk, de egységeink többed magukkal rohangálnak majd, és irányíthatja őket mesterséges intelligencia, de a taktikai térképen mi is meghatározhatjuk nekik, hogy mit csináljanak. Ezen a részen egy kicsit zavart éreztem az erőben, nekem személy szerint körülményes volt a seregek tologatása, sokszor nem is azt csinálta a program, amit akartam - az emberek meg pláne -, így én személy szerint csak a tájékozódás miatt használtam a stratégiai térképet, és az összecsapások zömét inkább valós időben, hősöm hátát nézve vezényeltem le.

Noblemen: 1896 játékteszt - 3. kép

Ez hellyel-közzel teljesen simán ment, ügyesen megoldották az alkotók a fedezékrendszert, a haladás is könnyed a virtuális joystickkal, és bár a célzást szokni kell - egyébként semmi extra, csak nincs különösebb segítség -, az automatikus rohanástól mindenkit óva intenék, mert teljesen irányíthatatlan lesz tőle a játék. Én többször is így haltam meg, ami persze nem jelenti a játék végét, csak azt, hogy a feltámadásig pár másodpercig kívülről követjük nyomon a csata alakulását. A játékban persze számtalan lehetőségünk nyílik majd a csatározás során, különféle fegyverekkel és lőszerekkel támadhatunk az ellenfélre, sőt mi több, ha eléggé legyengítettük őket, egy karddal is szétcsaphatunk közöttük.

Ezen túlmenően egy küldetés a kampányon belül akár több csatából is állhat, amelyek között egy másik taktikai képernyőn a mi és az ellenség erődítménye közötti területekért folytatott küzdelemben bohóckodhatunk. Elfoglalhatunk bizonyos helyeket csak úgy, csatázhatunk érte, de megtámadhatjuk az ellenfél erődítményét - akár távolról is. Maga a játékmenet tehát elképesztően összetett, jelentős része kellően kiegyensúlyozott is, ezáltal mobilos szinten kijelenthetjük, hogy ingyenes formában valami egészen elképesztő tartalmat és csomagot kapunk. Oké, tény és való, hogy néha elég agresszívan próbálnak meg a készítők rávenni minket a vásárlásra, de én a kétnapos teszt alatt nem igazán éreztem ennek különösebb hátrányait.

Noblemen: 1896 játékteszt - 4. kép

A Noblemen: 1896 tehát összességében egy meglepően kellemes kis külső nézetes akciójáték lett mobilokra, ami az óriási tartalom mellett még egészen kellemesen is néz ki, ha azt vesszük figyelembe, hogy mennyi egység mozdul meg egyszerre, és mennyi effekt látható egy időpontban egy hatalmas területen. Talán mindent elmond a játékról az, hogy a legnagyobb negatívum számomra az volt, hogy kellett neki a folyamatos WiFi, ezáltal kétóránként tölthettem a masinát, hogy tudjak haladni a kampánnyal...

A Noblemen: 1896 elérhető itt: Google Play | iOS App Store
2 hozzászólás

Bencus86

2 hónapja, 2 hete és 2 napja

Nem lett ez olyan rossz. Na szedem is.

válasz erre

SamsungFan

2 hónapja, 2 hete és 3 napja

Azt hittem nagyon bukó lesz ez a game! Most meglepődtem!

válasz erre