Om Nom: Merge játékteszt

2019. december 11.
67.3281
A ZeptoLab fejlesztői igencsak magasra tették a mércét, amikor megalkották a Cut the Rope-sorozatot, mondhatni ezzel egy életre beírták magukat a mobiljátékok egyelőre nem létező történelemkönyvébe, és bár azóta többször próbálkoztak már ilyen-olyan stílusban - a CATS című cicás-autós PvP egészen kellemesre is sikerült -, azonban érezhető volt, hogy nincs annyi puskapor a levegőben, mint korábban a kötélvagdosós alkotás esetében.


Emiatt a készítők most egy másik irányt jelöltek ki maguk elé, hiszen tudták jól, hogy a Cut the Rope-ról egy újabb bőrt nem tudnak lehúzni - legalábbis egyelőre, pedig némi kreativitással van még pár rész abban a szériában -, ezáltal egy arany középutat választottak, mely gyakorlatilag egy mellékszál lett a sorban, már amennyiben nevezhetjük annak az Om Nom: Merge-et, ahol a falánkság és a zöld fene tudja micsoda főszerepbe állításán kívül aligha tudnánk párhuzamot húzni a Cut the Rope-pal.

Om Nom: Merge játékteszt - 2. kép

Aki azonban meglátja az applikáció ikonját valamelyik áruházban, már rögtön tudni fogja, hogy hová sorolja a játékot, hiszen a zöld lényecske ott vigyorog rajta, ha viszont valaki úgy tölti le a játékot, hogy azt párhuzamba állítaná a Cut the Rope-pal, bizony csalódni fog. Méghozzá nem is kicsit! Az Om Nom: Merge ugyanis a játékmenet terén meglepően egyedi koncepcióval kecsegtet, és bár stílusteremtőnek nem neveznénk, de mégsem tudnánk egyértelműen elhelyezni egyetlen jelenleg ismert műfajban sem.

Arról van ugyanis szó, hogy az Om Nom: Merge keretein belül minden egyes pályán meg kell mentenünk egy erdőt a pusztulástól, amihez a legkülönfélébb lényeket kell a pályára rángatnunk azért, hogy felzabálják a lehető legtöbb zöldséget és gyümölcsöt. A kérdéses teremtmények folyamatosan termelődnek majd egy automatikus számláló mellett, és minél többet zabáltattunk velük, minél magasabb szintre értünk, annál gyorsabban termelődnek majd. Az alkotás igazi érdekessége azonban közel sem ez!

Om Nom: Merge játékteszt - 3. kép

Az Om Nom: Merge keretein belül ugyanis ezeket a kis lényeket fejleszthetjük majd, méghozzá úgy, hogy ha két azonosat látunk a képernyőn, és összeolvasztjuk őket, akkor feloldhatjuk az újabb evolúciójukat, egy sokkal menőbb megjelenésű és hatékonyabb teremtményt. Ha pedig ebből a fejlesztett szörnyetegből is kettő az utunkba kerül, azokat is összeolvaszthatjuk, és feloldhatunk egy még újabb teremtményt magunknak, tehát végül kis nyünyők egész sokasága vár majd ránk.

Hogy mi ezzel az egésszel a baj? Alapvetően nincs nagy baj azon túl, hogy az Om Nom: Merge már az első pár pálya után dögunalmassá válik, ezáltal semmi különösebb cél sem lebeg majd a szemünk előtt, mert a folyamatos evolúcióelmélet mindennek nevezhető, csak érdekesnek nem, miközben más célunk vagy lehetőségünk nem is igazán lesz az alkotáson belül. Ez pedig nagy kár érte, hiszen amilyen célratörő és céltudatos is volt egyben annak idején a Cut the Rope, annyira nem találunk értelmet a ZeptoLab legújabb alkotásában.

Om Nom: Merge játékteszt - 4. kép

Az Om Nom: Merge tehát nem igazán értjük, hogy milyen célzattal született. Kísérleti projektnek, prototípusnak még csak-csak elment volna, de ebben a formájában számunkra inkább csak kérdéseket vetett fel, pláne annak fényében, hogy a stúdió korábban milyen kreatív dolgokat tett már le az asztalra. Ebben az esetben azonban semmi ilyesmiről nem beszélhetünk, éppen ellenkezőleg. Az év egyik legnagyobb csalódása lett számunkra...

A Om Nom: Merge elérhető itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Gólem

8 hónapja, 1 hete és 3 napja

Delete.

válasz erre

Direktor

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Feltettem, játszottam. 20 percig volt fent.

válasz erre

fonemaker

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Hát ezt rohadt kár volt kiadni. Konkrétan semmi értelme.

válasz erre

peter97

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Alá tudom támasztani hogy sajnos elég hamar unalmas lesz a játékmenet. Én le is töröltem.

válasz erre

Femobilos

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Érdekes hogy csalódás lett, nem hittem volna. Na most épp ezért le is szedem, megnézem magam is!

válasz erre