Mint azt már a múlt heti cikkünkben is írtuk, érdemes odafigyelni a játékipar legnagyobb újdonságára, a blokklánc-technológiát használó alkotásokra. Ezek szépen lassan elkezdenek debütálni mobilos berkekben, tekintve hogy most minden az NFT-k, a kriptovaluta és a hasonló jelenségek körül forog az online üzleti térben.
Honnan kezdődött ez az egész, mik a legnagyobb zászlóvivői ennek az üzleti modellnek? Egyértelműen olyan alkotásokra mutogathatunk, mint az Axie Infinity. Az NFT-k a blokklánc digitális főkönyvének átláthatóságát és biztonságát használják az egyedi digitális elemek hitelesítésére.
Nyilván megosztó jelenségről van szó, ugyanakkor a tények magukért beszélnek: ahogyan sokan vizionálják a kriptovaluta-lufi kidurranását, az esport szcéna hamarosan bekövetkező halálát, vagy egyéb képzelet szülte dolgokat, úgy a play-to-earn játékok sem fognak eltűnni egy jó darabig. Merthogy itt sem egy lufiról van szó, hanem az online játék következő lépcsőfokáról.
Tekintve, hogy már olyan nagy stúdiók is ebben látják a jövőt, mint a Take-Two vagy az Electronic Arts, így biztosak lehetünk abban, hogy ez be fogja inni magát a mainstream játékiparba, viszont arról se legyen senkinek semmiféle kétsége, hogy a hagyományos játék is jelen lesz továbbra is.
Leginkább a tőzsdézéshez lehet hasonlítani a kérdéses őrületet, viszont ne feledjük, hogy a játékiparon belül már most is vannak hasonló megoldások. Gondoljunk csak vissza arra, amikor a Diablo III-ban a kezdetekben az aukciós házban valódi pénzért árulhattunk tárgyakat. Abban az időben is volt, aki konkrétan ebből élt meg.
Természetesen akkor még mindenki furán nézett egy ilyen koncepció, de ím itt vagyunk, hogy a play-to-earn játékok rohamosan törnek utat maguknak. Mindennél többet elmond ezen játékok sikeréről, hogy a Decentraland című produktum már 8,6 milliárd dolláros piaci értéket tudhat magáénak, míg a már említett Axie Infinity 7,8 milliárd dollárral tapsikol a második helyen.
Aki pedig levegőt kapkodva igyekszik felháborodni ezen az egészen... nos, gondoljunk csak bele: ki hányszor gondolt már arra, hogy szívesen értékesítené valódi pénzért egyes játékbeli tartalmait? Esetleg hányszor történt meg ez mindenféle külsős, third-party oldalakon keresztül? A kereslet óriási erre az üzleti modellre, lényegében a play-to-earn játékok csak legális formában teret adnak ennek az egésznek.