Pocket Mazes: Path Puzzles játékteszt

2020. május 01.
70.7871
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Kifejezetten ritkán találkozni manapság olyan labirintusos mobiljátékokkal, melyekben egyfajta kifordított útkeresés zajlik, vagyis nem egy más meglévő útvonalon próbálunk meg érvényesülni, hanem a pálya szabályai szerint mi leszünk az útépítők. Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy ez a fordított koncepció közel sem olyan egyszerű a megvalósítás tekintetében, mint előre felrajzolni egy komplett labirintust, melyben az lesz a feladatunk, hogy jussunk el egyik pontjából a másikba.
 


A Pocket Mazes: Path Puzzles esetében ugyanis közel sem ez lesz a feladatunk, éppen ellenkezőleg. Bár az A pontból B-be jutás adott lesz, ellenben a tündéri koncepcióval nyakon öntve egy olyan különleges megoldást sikerült összedobniuk hozzá a BombChomp fejlesztőinek, amihez foghatóval én személy szerint még soha nem találkoztam korábban. Lássuk is gyorsan, hogy miről van szó, hiszen ez a megoldás bizony hozzánk hasonlóan sokak szívét elrabolhatja majd.

Pocket Mazes: Path Puzzles játékteszt - 2. kép

A játék egy különc kis tündérvilágba kalauzol el minket, ahol minden egyes négyzetrácsos pályán láthatunk majd egy kezdő és egy végpontot. Ezt kell majd nekünk egy útvonallal összekötni, de mielőtt bárki valami halálosan egyszerű pontösszekötős dologra gondolna, a Pocket Mazes: Path Puzzles-ben mindennek nagyon szigorú szabályai lesznek, tehát közel sem mindegy, hogy útvonalunkkal melyik irányban indulunk, merre haladunk és miként jutunk el a célba.

Merthogy a készítők különféle nehezítéseket álmodtak meg az alkotáshoz, ezáltal előfordulhat például, hogy meg lesz adva, milyen irányban induljunk útnak, mert a két pont közé bekerült egy köztes érintő is, miközben alaposan megvariálták azt is a készítők, hogy például bizonyos épületeket csak melyik oldalról lehessen megkerülni az útvonalak építésekor. Ennek hála egészen kacifántos ösvények alakulnak majd ki, és a legtöbb pályán néhány kis extra kanyar kivételével a legtöbbször csak egy megoldás lesz a jó.

Pocket Mazes: Path Puzzles játékteszt - 3. kép

Merthogy a dolgunkat nehezítő épületek mindegyike saját szabályrendszert erőltet ránk, így például a kék fedelű házak esetében csak elől és hátul vezethet az utunk, oldalaikat azonban szabadon kell hagynunk, míg a narancssárga tetővel felszerelt épületeknél éppen a hát udvarát és a hátsó kertjét kell szabadon tartanunk, de jobb és bal oldalukon bátran vezethetjük utunkat. Valójában ez minden, amire a készítők felépítették az egész alkotást.

Hogy ez semmiség? Leírva valóban annak tűnik, de amint elmerülünk a több mint 500 feladványban, és a saját bőrünkön megtapasztaljuk a fokozatos nehezedést, akkor rádöbbenünk arra, hogy ez az egyszerű szabályrendszer elég volt arra, hogy tonnányi helyszínen keresztül biztosítson nekünk kellemes mennyiségű kihívást. Mindezt ráadásul színes és rajzfilmes grafika társaságában!

Pocket Mazes: Path Puzzles játékteszt - 4. kép

Nyilvánvaló, hogy simán elbírt volna még néhány nehezítést a Pocket Mazes: Path Puzzles, több extra elem is belefért volna, azonban ebben a formájában is egészen kellemes lett a végeredményt. Ha egy agyas, folyamatosan gondolkodásra ösztönző, kihívásokkal teli logikai játékot keresünk, itt és most megtalálhatjuk számításainkat.

A Pocket Mazes: Path Puzzles elérhető itt: Google Play | iOS App Store
6 hozzászólás

Direktor

1 éve, 8 hónapja és 24 napja

Határozottan tetszik, bejövős.

válasz erre

Mendez

1 éve, 8 hónapja és 24 napja

Gondolom majd frissítgetik, nehezítik, jönnek bele új kihívások. Én nagyon rákattantam.

válasz erre

zsenikém

1 éve, 8 hónapja és 24 napja

Nálam ez egy ilyen egynek jó játék...

válasz erre

Bencus86

1 éve, 8 hónapja és 24 napja

Tetszik. Egyszerű mint a faék de pont ez benne a jó!

válasz erre

SamsungFan

1 éve, 8 hónapja és 25 napja

Igen jópofa!

válasz erre

peter97

1 éve, 8 hónapja és 25 napja

Tényleg ritka az ilyen játék manapság úgyhogy szedem is!

válasz erre