Pokémon Quest játékteszt

2018. július 04.
44.8621
Bár a Pokémon egy több évtizede sikeres franchise, azonban meglepő módon a játékiparban még csak a konzolos szegmensben születtek hozzá értékelhető produkciók, de ott is csak a Nintendo konzoljain. Ugyan a Pokémon GO túlzás nélkül elindított valamit, ám összességében a jogtulajdonosok még mindig magasról tojnak arra, hogy érkeznek-e interaktív kalandok a sorozat alapján, sőt a jelek szerint arra is, hogy azok milyen minőséget képviselnek.


Kis túlzással ugyanis majdnem kiugrottunk a bőrünkből, amikor megtudtuk, hogy érkezik a Pokémon Quest, és ráadásul a The Pokémon Company áll mögötte, akik ugyebár a téma atyaúristeneiként elég nagy névnek tekinthetők ahhoz, hogy a játékot tárt karokkal várjuk. Bár a megjelenéskor akadtak fenntartásaink, hiszen első ránézésre úgy tűnt, hogy egy Minecraft-hatású küllemre próbálnak ráerőszakolni egy snassz ARPG-t, ami összességében még kedvünkre való is lett volna, de sajnos a végeredmény ennél sokkal borzalmasabbnak tekinthető.

Pokémon Quest játékteszt - 2. kép

Itt pedig most egyáltalán nem arról beszélünk, hogy minden pokémon úgy néz ki, mintha legóból építettük volna őket, hiszen ez összességében csak egy dolog a sok közül, a nagyobb probléma, hogy a Pokémon Quest a játékmenet terén konkrétan nulla élményt kínál. Nincs például szabad felfedezés, hanem automatikus a mozgás, ergo végigrángatnak minket a pályán, hogy ott találkozzunk és megküzdjünk az ellenséges zsebszörnyekkel, de ezekbe a csatákba is alig-alig akad beleszólásunk.

Ez pedig rendkívül sajnálatos, hiszen egy ARPG alapokra helyezett játékban éppen azt élveztük volna, hogy lehetőségünk nyílik taktikai oldalról megközelíteni a dolgot, hogy kis lényeink részéről nemcsak egy-kettő, hanem legalább tucatnyi képességet pufogtathatunk el. Hogy ehelyett mit kaptunk? Kis túlzással borzalmat, hiszen az egy dolog, hogy többféle kezdő pokémon közül válogathatunk, az is, hogy mellénk csap még a játék legalább kettőt a betanítás után, de az, hogy ők automatikusan mozognak, és fejenként jó, ha egy-két képességük van, az konkrétan röhejes.

Pokémon Quest játékteszt - 3. kép

Bár az élmény így is pokémonosabb, mint a Pokémon GO esetében, hiszen miközben központi karakterünk esetében több képességet aktivizálhatunk, addig kísérőink részéről ezt az elején egyre korlátozzák, vagyis gyakorlatilag a játékmenet ebből áll: kis lényeink maguktól rohannak a képernyőn, belebotlanak ellenfelekbe, akkor vadul tapicskolunk képességeikre - ezek állandóan töltődnek -, majd több ilyen találkozó után eljutunk egy főellenfélhez, akit ugyanolyan röhejes legyőzni, mint bárki mást, és ezzel teljesítettük a szintet.

A rendszer nagyjából annyira unalmas, hogy éppen iskolába készülő kisfiam öt perc után csak ennyit kérdezett: "Apa, mikor irányíthatom már a játékot?" Ezzel talán mindent el is mondtam! Hiába van itt nagyon sok pokémon - ha azok mind debilnek néznek ki -, hiába lehet őket fejleszteni - gyakorlatilag az is automatikus -, ez ebben a formában nulla élményt kínál majd számunkra.

Pokémon Quest játékteszt - 4. kép

A Pokémon Quest tehát összességében hatalmas csalódás, bár tény és való, hogy jobban szórakoztunk vele, mint a Pokémon GO-val, de hiába vártunk egy klasszikus Pokémon RPG-t tőle, a végeredmény egy automatizált clicker lett a sorban, gyakorlatilag nulla játékélmény társaságában. Sokkal, de sokkal többet vártunk!

A Pokémon Quest elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

SamsungFan

2 hónapja, 3 hete és 1 napja

Ma nekiállok, és hétvégén tolom. Ha kibírok vele két napot.

válasz erre

peter97

2 hónapja, 3 hete és 3 napja

Milyen kár érte.

válasz erre

Bencus86

2 hónapja, 3 hete és 3 napja

Ezért kár volt dolgozniuk a fejlesztőknek!

válasz erre

Mendez

2 hónapja, 3 hete és 3 napja

Nem gondoltam hogy lesz belőle teszt. Én gondoltam hogy **** lesz.

válasz erre