Pokémon Rumble Rush játékteszt

2019. július 31.
56.0591
Akik nagyjából a kilencvenes évek második felében voltak gyerekek, azok bizonyára emlékeznek még arra, hogy mekkora nagy őrület volt a Pokémon. A jól ismert ázsiai franchise nem véletlenül lopta be magát olyan sok ember szívébe, hiszen a különlegesen egyedi teremtmények, a háttérben felépített koncepció, a szuper rajzfilm, a még szuperebb videojátékok, majd a különféle brand-erősítő támogatás - könyvek, matricák, műanyag korongok és napestig sorolhatnánk - mind a magasba emelték a Pokémon nevet.


A kétezres évekre aztán elült a trend, és a Pokémon neve háttérbe szorult, azonban pár évvel ezelőtt - szerintünk - leginkább a Niantic által fejlesztett Pokémon GO hatására ismét elindult valami, aminek jóvoltából a franchise neve újra szárnyalni kezdett. Jöttek is az újabb generációk, az újabb játékok, a mozifilm, miközben a mobiljátékokból sem szenvedünk hiányt, hiszen évente átlagosan legalább két alkotással számolhatunk.

Pokémon Rumble Rush játékteszt - 2. kép

Idén a Pokémon Rumble Rush az első komolyabb és egyben hivatalos próbálkozás, mely határozottan azzal a célzattal születhetett, hogy fenntartsa egy kicsikét az érdeklődést a Pokémon Masters megjelenéséig, hiszen az idén határozottan minden róla szól majd, ami Pokémon és mobiljáték is egyben. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez a próbálkozás labdába sem tud majd rúgni, de dacára annak, hogy a The Pokémon Company állt a háttérben, minket azért nem nyűgözött le maradéktalanul a végeredmény.

Persze nem is lepődtünk meg nagyon, hiszen a Pokémon Rumble-sorozat soha nem a tartalomról volt híres, sokkal inkább arról, hogy az árkád vagy casual réteg s jól érezze magát - leginkább a Nintendo konzoljain -, így a beat em up műfajt erősítő játék nem akarta megreformálni önmagát, hovatovább nem is tudta volna. A lényeg tehát továbbra is ugyanaz maradt: kiválasztott pokémonunkkal robogjunk végig a pályán, tapicskolással zúzzuk szét a ránk rontó lényeket, gyűjtsük az érméket, majd menjünk neki a főgonosznak is.

Pokémon Rumble Rush játékteszt - 3. kép

A játékban gyakorlatilag minden egyes pálya kizárólag erről szól, de hogy érdekesebb legyen a dolog, közben vannak kihívások, más helyszínek, egy csipetnyi felfedezés, mialatt persze állandóan újabb és újabb pokémonok nyílnak meg előttünk, melyek nemcsak ellenfélként jelennek meg a pályákon, hanem a gyűjteményünkben is megtalálhatóvá válnak bármikor lehívható formában. Az alapok megfelelők, van fejlődési rendszer, folyamatosan érezni, hogy haladunk valahonnan valahová, a probléma pusztán az, hogy rohadt unalmas az egész.

Az unalomig ismert lényeket még csak-csak elnéztük volna, de azt, hogy az alig 20-30 másodperces pályákon semmi más dolgunk nincs, csak őrült módjára csépelni a képernyőt, az kicsit még nekünk is sok volt. Nincs izgalom, nincs valódi kihívás, nincs normális harcrendszer sem, ergo a problémák ugyanazok, mint a Pokémon GO-nál, de mivel az is működött, ezért ennél sem zárjuk ki a lehetőséget - már ha megtalálja a maga közönségét.

Pokémon Rumble Rush játékteszt - 4. kép

A Pokémon Rumble Rush tehát nem a keményvonalas játékosoknak szól, ez elég egyértelmű, az viszont már kevésbé, hogy valójában kinek. Az ezerszer látott lények, a halálosan unalmas küzdelmek, és az elmaradott grafika mind-mind savanyú ízt hagy a szánkban, mert jó lehetett volna ez, csak éppen mégsem lett az...

A Pokémon Rumble Rush elérhető itt: Google Play | iOS App Store
2 hozzászólás

fonemaker

3 hete és 3 napja

Várható volt hogy egy nagy **** lesz.

válasz erre

Bencus86

3 hete és 3 napja

Minden tiszteletem, hogy egyáltalán kipróbáltátok ezt a ****t, hogy nekünk ne kelljen.

válasz erre