Alaposan meglepett minket a Ubisoft a múlt héten, akik gyakorlatilag a semmiből jöttek elő egy vadonatúj Rabbids mobiljátékkal, hiszen korábban egy szó nem sok, de még annyit sem közöltek a rajongókkal egy ilyen irányultságú projektről. Magunk között szólva persze nem is vártunk semmi kirívóan nagy dolgot a Rabbids Coding címre keresztelt alkotástól, aminek az oka leginkább annak köszönhető, hogy maga a Ubisoft is olyan szöveggel harangozta be az alkotást, ami nem vált éppen előnyére.
Merthogy mindkét áruházban egyfajta oktatójátékként van feltüntetve a Rabbids Coding, amiről valamiféle gyermeki egyszerűséggel megáldott, az ő képességeiket fejlesztő mobiljáték jut az eszünkbe, csakhogy a bolond nyulak esetében elképesztően nagy tévedés ilyesmit állítani. Itt ugyanis kérem szépen egy zseniális logikai játékról van szó, ami pályáról-pályára képes alaposan megszívatni az embert, és sok dolgot lehet mondani rá, azt azonban garantáltan nem, hogy gyerekeknek szól.
Ez mindaddig nem nehéz, amíg például egy kisnyulat egyenesen el kell juttatni egy mosógépig, hogy a benne található féreglyukba vesse magát, csakhogy ez nagyjából az első pályára igaz, de rögtön a negyediken már több mint tíz lépést és cselekvést kell összehangolnunk, ami bizony egyáltalán nem lesz könnyű menet. Kifejezetten komoly fejtörést okozhat például a pályára kerülő néhány kanyar, amit rövidesen gombok és egyebek nehezítenek majd, hogy szintről-szintre egyre nehezebb dolgunk legyen.
Igen ám, csak hogy ez gyakran problémás. Eleve nehéz átlátni a komplett pályákat, meghatározni az irányokat - én rendszerint rossz kanyart tettem le elsőre a pályára -, de nagyobb a gond, amikor cserélni kell a kis plecsniket, hiszen 5-6 darab esetén még átlátható a dolog, 15-20 lépésnél viszont már nagyon bele tudunk zavarodni, és mivel nagyon érzékeny az érintőkijelző, ezért sokszor mi magunk barmoljuk szét a cselekvéssort, amivel alaposan megnehezítjük a saját dolgunkat.
A Rabbids Coding elérhető itt: Google Play | iOS App Store