Red Siren: Space Defense játékteszt

2018. november 16.
48.9551
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
2138, Föld. A korábbi vészjelzéseknek megfelelően planétánk teljesen kifogyott a nyersanyagból, így az emberiség a társadalom támogatásával kolonizálta a környező bolygókat azért, hogy erőforrásokhoz jusson. A bányásztechnológiák azonban csak bizonyos köröknek érhetők el, ezért emberek egy csoportja robotokat, mechákat és egyéb futurisztikus gépeket épített annak érdekében, hogy ők is hozzáférhessenek ezekhez a nyersanyagokhoz.


Az Exacorp emiatt hozta létre a Red Siren nevű elit alakulatot, melynek fiatal katonájaként az lesz a feladatunk, hogy saját vadászgépünk pilótafülkéjéből megóvjuk a bázisokat a támadóktól, az erőforrások pedig ne kerülhessenek ellenőrizetlen kezekbe. Erről szól címszavakban a magyar fejlesztésű Red Siren: Space Defense története, mely nemcsak sztorijával, hanem az általa prezentált élményekkel is képes volt levenni minket a lábunkról.

Red Siren: Space Defense játékteszt - 2. kép

Nem véletlenül, hiszen a mobiljáték minden téren klasszikus élményekkel kecsegtet, az egykoron igencsak népszerű oldalnézetes akciójátékok sajátosságait igyekszik feldolgozni és újragondolni, méghozzá elképesztő vizuális körítés társaságában. A Red Siren: Space Defense legnagyobb előnye ugyanis túlzás nélkül az elképesztő grafika, hiszen nemcsak a pályák, az egyes futurisztikus gépek, hanem az effektek kidolgozása is elképesztő lett, nagyon ritka eset ilyen élménnyel találkozni egy viszonylag ismeretlenül berobbant projekt esetében.

A látvány mellett azonban a játékélmény terén sem hagy minket cserben a Red Siren: Space Defense, habár ebben a tekintetben azért már vannak hiányosságok. Nagyszerű ötlet volt, hogy a főhadiszállástól jobbra és balra is indulhatunk - több évtizedes pályafutásom alatt szerintem még soha nem láttam balra haladó platformert -, azonban ezzel nagyjából ki is merült a kiemelendő dolgok mennyisége, hiszen a tényleges összecsapások messze nem sikerültek túl egyedire és különlegesre.

Red Siren: Space Defense játékteszt - 3. kép

Kis hajónkat ugyanis egy egyszerű virtuális joystickkal tudjuk terelgetni jobbra-balra - zseniális a megfordulós animáció -, valamint felfelé és lefelé is, azonban a tüzelés és a célzás egyaránt automatikus, amivel gyakorlatilag csak szemlélői vagyunk az eseményeknek, de alig van ráhatásunk a dolgokra. Ez pedig néhány pálya után egészen frusztráló lesz, hiszen miután kigyönyörködtük magunkat mindenben, konkrétan játszani is szeretnénk.

Az pedig nem sokat ad hozzá az alapokhoz, hogy repülőgépünk fejleszthető lesz, illetve felszerelhető pár extra dologgal, hiszen a fejlődési rendszernek éppen akkor lenne értelme, ha nagyobb ráhatásunk lenne az összetűzésekre. Cserébe azonban teljesen ingyen kapjuk meg az élményt, ami azért sokkal pozitívabb színben tünteti fel az egészet.

Red Siren: Space Defense játékteszt - 4. kép

A Red Siren: Space Defense éppen ezért egy újabb mobiljáték a sorban, amit kötelezően ki kell próbálnod, és bár a játékmenet túlzott egyszerűsége miatt nem biztos, hogy hetekre vagy hónapokra leköt, azonban a grafika miatt látnod kell. Sőt, emiatt és az elragadó sci-fi világ miatt megkockáztatom, még hónapok múlva is érdemes lehet arra, hogy elővegyük egy kicsikét!

A Red Siren: Space Defense elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

SamsungFan

5 éve, 9 hónapja és 26 napja

Kár hogy könnyű. Pedig tetszik. szomorú smiley

válasz erre

zsenikém

5 éve, 9 hónapja és 27 napja

Lehetnének benne fokozatok, és akkor nem lenne probléma hogy van akinek túl könnyű... szomorú smiley

válasz erre

fonemaker

5 éve, 9 hónapja és 27 napja

Ránézésre nagyon bejövős, kár hogy ennyire le van butítva.

válasz erre