A kilencvenes évek első felében a játékipar a mai formájában még nem ismerte a 3D fogalmát, ennek megfelelően az egész világ az oldalnézetes platformerek bűvöletében élt. Sorra érkeztek a különféle alkotások, melyek egy részében az akció, másik részében az ügyességi elemek, a harmadik tömbben pedig az ezek jótékony ötvözetéből kialakult alkotások álltak. Prince of Persia, Contra, Castlevania, Super Mario, Mega Man, Sonic... Csak néhány név a sok közül, melyek örökre megragadtak az emlékeinkben.
Miután megjelent a 3D, minden fejlesztőcsapat igyekezett kihasználni a térbeli megoldásokat, az oldalnézetes perspektíva pedig cikivé vált, és éveket kellett várni arra, míg végül a stílus újra felvirágozhat. Bár aranykor már nem várható, ellenben az olyan címeknek köszönhetően, mint a Shovel Knight, a LittleBigPlanet, a Limbo, a Braid, vagy éppen a Nintendo platformjain megjelenő tucatnyi exkluzív cím miatt ma újra lehetőségünk nyílik nagyszerű platformerekkel játszani, ha szeretnénk.
Elsőként nem tagadom, a grafika fogott meg, amely a pixeles, színes és már-már ízletes sajátosságainak köszönhetően teljesen olyan lett, mintha valóban a kilencvenes évek első felében készítették volna. Nem részletezem, elég csak ránézni a képekre ahhoz, hogy kétségünk se legyen efelől. A másik ilyen kellemes pont pedig a játékmenet volt, ami a fentiek után talán nem meglepő: egy vérbeli platformer lett, amelyben az akciók mellett ügyességi feladványok sokasága is megtalálható a pályákon.
Utunkat különféle szörnyetegek, kígyók és egyéb teremtmények állják majd - néha egy brutál boss harc is vár ránk -, amiket első körben bumerángokkal, később pedig egyre komolyabb fegyverekkel győzhetünk le. Minél ügyesebbek vagyunk, annál hatékonyabbá válunk, noha természetesen annál változatosabb és keményebb teremtményekkel is kell megküzdenünk, miközben minden pályán meghatározott számú életünk lesz, amivel aztán tényleg visszarepültünk az érzelmek tekintetében a kilencvenes évekbe.
A Rogue Castle elérhető itt: Google Play