Runestrike játékteszt

2021. június 29.
94.1831
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
A kártyajátékok nálam mindig is a szerencsejáték zsánernek egy eldugottabb szegmensébe tartoztak, attól függetlenül, hogy imádok velük játszani, főleg az újfajtákkal, ahol mindent megtesznek a készítők azért, hogy művük ne legyen olyan, mint a többi. Gondolok itt a Star Wars: Destiny-re, a Magic: The Gathering-re, a Heartstone-ra, a Yu-gi-oh, a Hatalom Kártyára és az ezekhez hasonlókra. Az addiktív gyűjtögető aspektus mellett, nagyszerű képek, és diverz mechanikák teszik ezek játékmenetét színessé, azonban majdhogynem kivétel nélkül az összes beleszalad a túlcsordulás átkába.


Előbb-utóbb nem lesz hová duzzasztani a tartalmat, egyre nehezebbé válik új dolgokat kitalálni, a lapok, paklik erejét kiegyensúlyozni, illetve elszakadni a bejáratott "meta pakli mindent tarol" struktúrától. Mai tesztünk alanyának, a Runestrike-nak, a fejlesztői négy éve tökéletesítgetik alkotásukat, ami még egy testesebb PC/konzol játéknál is szép időnek számít. Azonban elég volt-e a fejlesztési időszak ahhoz, hogy maradandó jöjjön létre? Sajnálatos módon nem, azonban ez még nem jelenti azt, hogy azonnal kukázni is kellene eme játékot.

Az elejétől kezdve egyértelműen látszik a fent említett címek közül minimum kettőnek az erős hatása. Huszonnégy kártyával és három képességgel felvértezett hősöket irányítunk több kampányon és online párbajokon át. Paklink legfeljebb két színből (a semleges szürke mellett) állhat, mely a hőstől függ. Egyelőre két kártyatípussal találkozhatunk: lényekkel és varázslatokkal. A lények rengeteg archetípussal rendelkezhetnek: vannak katonák, harcosok (igen, ez két külön kategória), nemesek, bestiák, élőhalottak, lelkek, illetve istenek is előfordulhatnak. Egy lény egyszerre akár több típusú is lehet.

Azt hinné az ember, hogy a Hearthstone-ban van sok lény altípus, de itt... van baj.

Azt hinné az ember, hogy a Hearthstone-ban van sok lény altípus, de itt... van baj.


Ennek gyakorlati jelentősége a képességek terén jelenik meg, ugyanis egyes lapok csupán bizonyos típusúakra lesznek hatással, ezért pakliépítésnél ez lesz az egyik legfontosabb szempont. Szerencsére egy alfajta legtöbb képviselője általában egy szín alatt található meg (a semlegesek mellett), így a második színből kiegészítőlapokkal, hasznos varázslatokkal, avagy univerzálisan használható lényekkel segíthetjük paklinkat.

Összesen tizenhét hős áll rendelkezésünkre, kikből eleinte csupán egy lesz elérhető. Végig kell mennünk a "Tutorial" kihívásokon, majd az azt követő "Path of Glory"-n minden egyes szezonban, hogy ingyen szert tehessünk többre, azonban így is némelyik elérhetővé tételéhez szilánkokra, vagy smaragdra lesz szükségünk. Szilánkot a "Path of Glory" lépcsőin való haladással lehet leginkább kapni, a zöld ékkövet pedig, mivel prémium fizetőeszköz, csak valódi pénzért vág hozzánk a rendszer.

Azonban mi is pontosan ez a Dicsőség Útja? Minden egyes nyert meccs után, legyen szó a kampányról, vagy a multis részről, pontokkal gazdagodunk. Ezek gyűjtögetésével lépünk szintet a szóban forgó úton és kapunk jutalmakat: szilánkokat, lelkeket, aranyat (ezek is külön fizetőeszközök), csomagokat, lapokat, hősöket és tapasztalati pontokat adó italokat is, többek között. Ezen utóbbiak a karakterek szintezésének felpörgetéséért felelnek, ugyanis emberkéink sem mentesek a szerepjátékos elemektől.

Minden hősnek érdekes, egyedi képességei vannak.

Minden hősnek érdekes, egyedi képességei vannak.


Ők is kapnak külön XP-t minden egyes meccs után. A tízes szint a maximum, azonban minden egyes szintlépés után jár meglepi. Például így lehet elérhetővé tenni kettő másik képességet is, melyek bármelyikét használhatjuk egy összecsapás során, az alapképesség mellett. Azonban hogyan is néz ki a legfontosabb része a játéknak, a párbaj? Minden hős száz életponttal és négyes támadással indul, úgyhogy a kétperces összecsapásokat el lehet felejteni.

A kezdőjátékos három lappal nyit, míg a második pedig egy managömböt kap kompenzálásképp, ami egyszer használatos és egy manát ad. Ismerősen cseng ez a kezdőfelállás valahonnan (köhh tűzhelykő köhh). A kezdőlapok bármelyikét kicserélhetjük a menet indulása előtt. Egymás után jöna két játékos, mindig eggyel több manával kezdve a köröket, és legfeljebb tíz varázspontottal indulhat (bár lényképesség, vagy varázslat miatt felmehet ez magasabbra is). Ezen kívül vért is kapnak, ám azt csupán egyesével. Ez a speciális nyersanyag fogy a különleges hősi képességek használatánál.

A tipikus, bikinipáncél elengedhetetlen a hölgyeknél.

A tipikus, bikinipáncél elengedhetetlen a hölgyeknél.


Mana költésével, értelemszerűen, lapokat játszhatunk ki. Összesen öt lényünk lehet előttünk, majd ezután a kört egy támadással fejezzük be. Minden kreatúránk a vele szemben állót támadja meg, ha pedig nincs előtte senki, akkor a játékost. Azonban maga a hősünk is támad, de mindig a másikat alapjáraton. Kijátszás után nem támadnak a lények (kivéve a "Blitz"-el rendelkezők), nincs gyógyulási fázis és nincs visszatámadás sem. Így előnyben vannak a győztesek, ugyanis az újonnan lerakott lényeknek egy csapást mindenképp ki kell bírniuk az ellentámadás reményében.

Szerencsére a lények sokkal többek, mint szimplán támadó létezők; majdhogynem mindegyiknek van valami extra adottsága, mint például a már fent említett "Blitz" (mely azonnali támadást engedélyez). Találkozhatunk "Fuse"-al (két ugyanolyan nevű lény egymás mellé tétele elpusztítja mindkettőt és egy erősebbet hoz létre), "Bury"-vel (halálkor csinál valamit), "Guard"-al (ha nincs egy lény előtt ellenfél, akkor a "Guard"-osat kell ütnie), "Speed"-el (kétszer támadhat egymás után), "Counter"-rel (ha túlél egy bekapott ütést, akkor történik valami), "Warcry"-al (kijátszáskor hoz létre egy hatást), "Lethal"-lal (dupla sebzés lényekre), "Dangerous"-szel (dupla sebzés az ellenfeles játékosra), többek között.

A jobb oldali homokóra mutatja, hogy Gargaméta elaludt játék közben (má

A jobb oldali homokóra mutatja, hogy Gargaméta elaludt játék közben (má' megint).


Ez eleinte kicsit soknak érződhet, ráadásul eléggé pergősen történnek az események, az oldalt elérhető visszanézési lehetőség pedig eléggé satnya, így gyakorta érthetetlenül fogunk pislogni egy komplikált lépés után, főleg, ha nem tudjuk kívülről a különleges képességeket. Szerencsére a szóló kampány eléggé alaposan gatyába rázza a kezdőket, de normális, illetve aréna meccseket is lehet játszani a gép ellen, ha még több gyakorlásra van szükségünk. Legalább nem kell a véletlenszerű hatások miatt túl sokat idegeskednünk, mert ilyenből keveset tettek be a készítők.

Mivel nem rég indult a játék, ezért nem találkoztam még igazán eget rengetően domináns paklifajtával, ami uralná a ranglistát, sem pedig kiegyensúlyozatlansággal, bár valószínű az ilyenek csak pár száz óra játék után tűnnek fel. Addig meg veszem a "Booster Pack"-eket, melyekből többféle is van, és gyűjtögetek. Egy semleges pakkból bármilyen lapot kihúzhatunk, azonban a típus-specifikusakból, értelemszerűen, leginkább az adott színnek megfelelő kártyák kerülnek elő. Ez egy rendkívül szimpatikus implementáció, hisz gyakran egy színre fogunk ráhasalni, az altípusok miatt, és nagyobb eséllyel tudunk kihúzni szükséges ritka, epikus és legendás lapokat.

Rómaiak Ragnaros-a... mármint izé, az egyik istene.

Rómaiak Ragnaros-a... mármint izé, az egyik istene.


A Runestrike játékmenete újfajta, érdekes és tetszetős, ám a nagyhírű kártyajátékok hatásai nagyon is érződnek. A képi világ passzol a hangulathoz, azonban vannak elég kacér képek ahhoz, hogy a játéknak megítélt korhatár besorolás kicsit neccesnek érződjön, de hát az ESRB-nek nem kell a szaftosabb részletekről tudnia. Aztán nehogy legyen meglepetés, később. Nekem azért volt, és örülök neki; egy szolid kártyajáték, kellemes prezentációval, és hosszú órákat felemésztő szóló, illetve multis kalanddal, bár hagyni kell neki egy minimális, felfutási időt, hogy megszokjuk a sebességet. Ezek után pedig feltehetjük az abszolút kérdést: mennyire "Pay-to-win"?

Mint minden gyűjtögető kártyajátéknál, itt is könnyen előnyt szerezhetünk, ha felvásároljuk a kifogyhatatlan virtuális készletet, azonban a szóló játékos élmény pont azoknak van kitalálva, akik inkább az ingyenes útvonalat választják. Egyelőre kettő nagy kampány érhető el, három-három nehézségi szinttel, melyekkel sokáig le fogjuk tudni kötni magunkat, miközben megmásszuk a "Path of Glory"-t. Ha szeretünk kártyázni, akkor mindenképpen adjunk egy esélyt a Runestrike-nak; nem fogjuk megbánni. Én sem bántam meg, csupán a pénztárcám, mikor "tévedésből" vettem 100 "booster"-t; őszinte hiba, bárkivel megeshet.

A Runestrike letöltése itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

Chico

4 éve, 2 hónapja és 24 napja

Nem tudnék rá időt fecsérelni... mosolygó smiley

válasz erre

Mendez

4 éve, 2 hónapja és 25 napja

Nem tudom magam rávenni a kártyázásra...

válasz erre

peter97

4 éve, 2 hónapja és 25 napja

Még egy ilyen jó hangulatú teszt se tud rávenni, hogy kártyázzak a mobilomon. röhögő smiley

válasz erre