Sketch Wars játékteszt

2019. június 21.
57.6981
Időről-időre felbukkannak olyan mobiljátékok a színen, melyek nem a játékmenet, hanem sokkal inkább a grafikai megjelenés tekintetében szeretnének valami merész dologgal újítani. Itt nem feltétlenül kell a szuperrealizmusra gondolni, és tökéletes példa erre a Sketch Wars, mely inkább azzal hívta fel magára a figyelmet - a mi részünkről kimagaslóan sikeresen -, hogy olyan hatást keltett, mintha egy rajzfüzet skiccei elevenedtek volna meg előttünk a képernyőn.


A megjelenés valóban olyan, mintha egy rajztudással megáldott művész füzetének animált változatába pillanthatnánk bele, méghozzá egy kifejezetten ígéretes játékmenet társaságban, merthogy a Sketch Wars a tower defense stratégiák sajátosságait viseli magán, és alapvetően nincs is gond vele ezen a téren, de amennyiben egy kicsit jobban beleássuk magunkat a dologba, a sokadik pályán találkozhatunk néhány olyan megoldással, ami mindennek nevezhető csak éppen szimpatikusnak nem.

Sketch Wars játékteszt - 2. kép

Azonban most nagyon előreszaladtunk, a Sketch Wars ugyanis alsó hangon egy kellemes élményként indul, a grafikát rögtön a szívébe zárja az ember, a játékmenet során pedig nincs más dolgunk, mint az előre kijelölt helyeken megfelelő sorrendben felállítani bizonyos védőtornyokat annak érdekében, hogy a vadonból érkező pálcikaemberek ne juthassanak el bázisunkig. Elsőre talán nem tűnik túl nehéznek a dolog, de azért higgyétek el, lesz itt kihívás bőven!

Ennek az oka részben a fixen rögzített toronyhelyekben, részben a majdnem bárhonnan felbukkanó ellenfelekben - akikből egyre több és erősebb érkezik -, részben pedig a beépített fejlődési rendszerben keresendő. Ebben lesz a kutya is elásva, hiszen bár jó ötlet, rengeteg extra taktikai lehetőséget biztosít az, hogy különféle tornyokkal és varázslatokkal is operálhatunk a nagy védekezésben, csakhogy ezek feloldása a pénz nélküli halandó számára lehetetlen.

Sketch Wars játékteszt - 3. kép

Ezzel alapvetően nincs is gond, azzal már inkább, hogy egyrészt ezt nem kötik az orrunkra az alkotás kezdetén, másrészt pedig nincs alternatíva, tehát nem tudjuk egy-két reklám megtekintésével elrendezni az ügyet, itt vagy kinyitjuk a pénztárcánkat, vagy nem játszunk tovább. Bár így ezt sehol nem mondják ki, hagyják keményen, hadd próbálkozzunk, de nagyjából a harmadik pályán költekezés nélkül szinte már lehetetlen továbbjutni.

Pedig bőven lenne még mit felfedezni a Sketch Wars keretein belül, hiszen igencsak szép tartalmat álmodtak meg hozzá a készítők, rengeteg a pálya, nagyon sokféle ellenféltípussal találkozhatunk, rengeteg varázslatot hívhatunk le, sőt mi több, alapvetően a játékmenet is működik, meglepően taktikusra sikeredett, azonban ha nem áldozunk rá egy kis pénzt, túl sokáig nem élvezhetjük majd.

Sketch Wars játékteszt - 4. kép

Ezt leszámítva azonban a Sketch Wars egy kellemes próbálkozás lett, viszont nem annyira a játékmenet, mint inkább a megjelenés miatt zárják majd a legtöbben a szívükbe. Bár tény és való, hogy ez a fekete-fehér skiccelt megoldás gyakran zavaró lehet, de hogy stílusos, az is biztos.

A Sketch Wars elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Ronalddo

5 hónapja, 1 hete és 5 napja

De jól néz ki!

válasz erre

Mendez

5 hónapja, 1 hete és 5 napja

Érdekes megvalósítás, különleges játék. Ezzel nálam már be is talált.

válasz erre

Femobilos

5 hónapja, 1 hete és 6 napja

Ez egy csoda érdekes játék! Ha másért nem, az egyediségéért akkor is kipróbálom.

válasz erre

Bencus86

5 hónapja, 1 hete és 6 napja

Nagyon tetszik, a teszt is igen hangulatosra sikeredett.

válasz erre