A thatgamecompany csapata bizonyos körökben igazi legendának számít. Az eredetileg PlayStation-kötődésű csapat annak idején olyan különlegességekkel alapozta meg hírnevét, mint a repkedő virágszirmokra épülő Flow és Flower kettőse, de Journey című kalandjuk hozott nekik igazi áttörést, mely elképesztően sok díjat zsebelt be annak ellenére is, hogy az első perctől az utolsóig egy gondolkodást igénylő, egyáltalán nem szájbarágós, sokak szerint túlművészkedett kalandról volt szó. Aki azonban eljutott vele a kipróbálásig, az garantáltan beleszeretett, hiszen egy közel sem hétköznapi élményben volt része!
Pontosan ezt a különcséget láttuk meg a srácok legújabb alkotásában, mely Sky: Children of the Light címmel kifejezetten mobilokra lett tervezve, ami egy kicsit aggodalommal töltött el minket, hiszen őszintén kételkedtünk abban, hogy ez a tábor fel van-e már készülve egy a Journey nyomdokain járó alkotásra, és bár egyelőre még lehetetlen lenne választ adni erre a kérdésre, azonban azt így is határozottan ki merjük jelenteni, hogy a végeredmény bizony meglepően jóra sikeredett. Mindezt annak ellenére is így látjuk, hogy véleményünk szerint sokkal gyengébb koncepció áll a dolog mögött, mint amit a sokat emlegetett elődnél megszoktunk!
Szakadjunk azonban el most a Journey-től, és irányítsuk figyelmünket kizárólag a Sky: Children of the Light-ra, mely a látvány tekintetében azért érezhetően ebből a műből táplálkozott, és a túl művészi megoldásokat szintén innen vették kölcsön a készítők, azonban a játékmenet azért más tőről fakad. Kezdjük ott a sztorit, hogy az alkotásban
óriási, szabadon bejárható világok várnak ránk, melyek megannyi titkot rejtenek. Hogy ezek közül mennyit fedezünk fel, az kizárólag ügyességünkön, kíváncsiságunkon és azon múlik, hogy mennyire vagyunk barátkozós típusok.
Hiába tudunk ugyanis megoldani pár szuper fejtörőt, minden egyes helyszínen lesznek olyan akadályok, melyeket csak mások társaságában tudunk megoldani, azaz minél jobban átadjuk magunkat a közösségnek, annál nagyobb élményekben lesz részünk. Mivel itt
nincs sztori, nincsenek konkrét feladatok vagy kötött haladási irány, nagyon nehéz elmagyarázni, hogy mi fán terem a játékmenet, hiszen mindenki mást hámoz majd ki belőle, mindenkinek más élményt nyújt, de az alapok azért közösek lesznek, így a közösségi élmény egy dolog - még persze beszélünk róla -, mellette nagyon fontosak lesznek alapvető tulajdonságaink is, melyek a legtöbb játékosnál azonosak lesznek.
Ennek fényében mindenki egy kisfiút irányít majd, aki képes lesz repülni, gyertyát gyújtogatni és ügyeskedni, de képességei korlátozottak lesznek. Hogy mégis mennyire, az csak rajtunk múlik, lévén
minél több titokra derítünk fényt, minél több feladatot oldunk meg, annál több lehetőséget kapunk a kezünkbe, melyek fontos szerepet kapnak akkor is, ha a többiekkel szeretnénk kommunikálni, hiszen erre is lehetőségünk nyílik. A játékban ugyan csak különféle emote-ok segítségével, de lesz egy pihenőövezet, ahol a többeknek címezhető kis üzenetek mellett - hasznos tanácsok, pozitív gondolatok, mint egy király kis Facebook - végre rendesen chatelhetünk is barátainkkal.
Merthogy barátokból bőven lesz majd, így ha találkozunk valakivel a pályán, és meggyújtjuk a kis gyertyáját, akkor felvehetjük az ismerősök közé, sőt mi adhatunk neki nevet - én már Bumburnyák8-nál tartok -, ami csak akkor lesz kölcsönös, ha ő is rábólint a névadásra. Ezt követően már bármikor behívhatjuk a játékba, együtt szárnyalhatunk a felhők felett, kéz a kézben futkorászhatunk szellemek után kutakodva, hogy egyre több emote segítségével tudjunk kommunikálni és
egyre több titkát tárja fel előttünk a Sky: Children of the Light elragadó világa, melynek történetét valójában mi építjük és írjuk, méghozzá mások segítségével.
Azt nem mondanánk, hogy a thatgamecompany újdonsága mindenkinek való, de
aki szereti a művészi különlegességeket és annak idején odáig volt a Journey élményéért, az biztosan nagyon megkedveli majd, hiszen a Sky: Children of the Light gyakorlatilag annak egy erős továbbfejlesztése, mely a méregerős koncepciót egy kicsit gyenge irányítással kínálja ugyan, de cserébe annyira varázslatos megjelenést kapunk, hogy ahhoz érdemes egy kellően erős okostelefonnal nekilátni, ellenkező esetben kifejezetten ocsmányra degradálja a grafikát a készülékünk még a kis kijelzőn is. Ezeket leszámítva azonban a végeredmény maga a nagybetűs mobiljátékos művészet!
A Sky: Children of the Light elérhető itt:
Google Play |
iOS App Store