Smite Blitz játékteszt

2019. november 27.
55.9721
A Hi-Rez Studios korunk egyik kiskirálya a MOBA stílusban, köszönhető mindez Smite című alkotásuknak, mely PC-n és konzolokon mind a mai napig nagy sikernek örvend. Emiatt nagy örömet okoztak sokak számára, amikor bejelentették, hogy mobilra is elhoznak egy a Smite univerzumán alapuló alkotást, így megszületett a Smite Blitz - mely nem összekeverendő a még készülő Smite Rivals-szal -, ami egészen sajátos oldalról közelíti meg a multiplayer online battle arena műfaját.


Merthogy a Smite Blitz mindennek tekinthető, csak éppen hagyományos vagy klasszikus MOBA-játéknak nem. Bár PvP van benne, azért alapvetően ez az alkotás leginkább arról szól, hogy egyedül jót szórakozzunk vele, hiszen inkább tekinthetjük egy MOBA alapokra építkező taktikus szerepjátéknak, mint arénákra fókuszáló többjátékos élménynek. Ez bár elsőre talán ijesztően hangzik, valójában jól működhetne, de nem véletlenül használunk feltételes módot, hiszen a Smite Blitz sajnos nem működik jól - legalábbis hosszabb távon.

Smite Blitz játékteszt - 2. kép

Az alapvető probléma megértéséhez azonban előbb ismerni kell a játékmenet sajátosságait. A Smite Blitz lényege, hogy istenségeket veszünk irányításunk alá, így olyan mitológiai teremtményeket, mint Thor vagy Zeusz, akikből egészen hatvan, különféle képességekkel és tudással rendelkező hőst kreáltak a készítők az egyiptomi, görög, római, északi és még a fene tudja milyen hitvilágból. Kezdetben csak néhány hőssel indíthatjuk a pályákat, de később egyre több és változatosabb felállásban küldhetjük őket a csatatérre.

Eddig alapvetően pozitív volt a mi véleményünk is, hiszen néhány istenség egészen sajátos ábrázolásmódot kapott - még ha néhányan nagyon idegesítő hangokat adnak ki a küzdelmek során -, azonban a probléma ott kezdődött, hogy gyakorlatilag mindent helyettünk csinált a játék. A mi feladatunk csupán annyi volt, hogy pályára állítottuk a hősöket, majd ezután gyakorlatilag magától játszott a játék, és mi lényegében csak néztünk, mint borjú az új kapura, hogy milyen látványos jelenetek vannak a képernyőn.

Smite Blitz játékteszt - 3. kép

Bár hőseinkből néha előcsalhatunk egy-egy speciális támadást, azonban kipróbáltuk, ezek nélkül is kényelmesen ellátják még a nagy bossok baját is, így lényegében a Hi-Rez Studios kimaxolta az auto-battler fogalmát, hiszen ebben az alkotásban tényleg minden automatizálásra került, mindent helyettünk csinál a játék, ami kifejezetten idegesítő. Merthogy egy MOBA lényege pont az lenne, hogy tudjunk taktikázni, útvonalakat tervezni, hősünkkel maszatolni, de itt semmit nem csinálhatunk, egy-két speciális képesség elpufogtatásán kívül.

Ez pedig édeskevés, annak ellenére is, hogy istenségeink fejleszthetők, hovatovább a készítők néha megvariálták a pályákon való teendőinket, ezáltal nemcsak támadni van lehetőségünk, hanem néha védekezni is, de mindez édeskevés az eredeti Smite-hoz vagy egy League of Legends-hez képest. Csalódás nem is kétséges, pláne annak fényében, hogy a pályák egyaránt állandóan ismétlődnek, csak néhány ellenfél cserélődik, vagy bővül.

Smite Blitz játékteszt - 4. kép

Hiába vártuk tehát úgy, mint a messiást, a Smite Blitz sajnos nem hozta azt a szintet, amit a Hi-Rez Studios csapatától elvártunk. Hiába szerettünk volna tőlük egy igazán tartalmas MOBA-játékot, a végeredmény valami értelmezhetetlen, inkább kellemetlen, mint kellemes élményeket kínáló unalomtenger lett, dugig automatikus csatározásokkal és klisékkel. Kár érte...

A Smite Blitz elérhető itt: Google Play | iOS App Store
3 hozzászólás

Direktor

1 hete és 5 napja

Kipróbáltam, kuka. Millió játék van a témában és mind ezerszer jobb.

válasz erre

Bencus86

1 hete és 6 napja

Gondolom, rohadtul pay-to-win.

válasz erre

Chico

1 hete és 6 napja

Kár érte nagyon. Beletettem kb 15 órát és töröltem.

válasz erre