Spike City játékteszt

2018. május 18.
43.6141
A Nitrome csapatának neve az elmúlt néhány évben egybeforrt a magas kihívást nyújtó, nagy szavatosságot garantáló mobiljátékokkal, így nem meglepő, hogy sokan azonnal felkapták a fejüket, amikor egy újdonsággal jelentek meg a színtéren. Ez lett a Spike City, ami se szép nem lett, se különösebb újdonságot nem vonultat fel, mégis azonnal megszerettük.


Ennek az egyik oka leginkább az volt, hogy a Spike City részben retro stílusú élményeket kínál kimagasló nehézségi szint társaságában, ezáltal valóban szükségünk van a megfelelően gyors reflexekre és a türelemre ahhoz, hogy érvényesülhessünk benne. Ellenkező esetben ez az akcióban dúslakodó platformer úgy felemészti majd az agyunkat, hogy esetleg a sarokban landolhat a telefonunk tőle néhány harci sérülés társaságában.

Spike City játékteszt - 2. kép

A Spike City különösebb sztorival nem rendelkezik, mindössze a kezünkbe adja egy gyémántfejű kis lény irányítását, akivel az lesz a feladatunk, hogy tűzön-vízen át - előbbit szó szerint is vehetjük - a lehető legmagasabbra jussunk el a pályákon, melyek dugig lesznek akadályokkal. A játék ezen a téren nem ismer lehetetlent, hol ide-oda kell pattognunk, hol ajtókat nyitogatnunk, hol ellenfeleket ledarálnunk a győzelem érdekében, a lényeg, hogy mindig gyorsan reagáljunk a helyszínekre.

Merthogy a Spike City pályái aprócska kis részegységekre lesznek felbontva, ezáltal miközben egyre magasabbra jutunk kis lényecskénkkel, érezhetően minden helyszín egy-egy képernyőt jelent majd - még kimondatlanul is -, ahol gyorsan rá kell jönnünk a továbbjutás kulcsára. Kis hősünkkel pattoghatunk ide-oda, rátapadhatunk bizonyos felületekre, de más különösebb képességeket nem tud felmutatni, a fejlesztők mégis képesek voltak már egy ekkora eszköztárból is maradandó dolgot felépíteni.

Spike City játékteszt - 3. kép

A Spike City-ben nincs különösebb cél, minthogy minél tovább jussunk a pályán, és a játék folyamatosan az orrunk alá is dörgöli, hogy korábban meddig jutottunk, ezáltal az önmagunkkal való versengés csakhamar idegállapotba hozhatja az embert, hiszen a végeredmény végtelenül nehéz. A nehézséget egyrészről az adja, hogy alulról folyamatosan kerget minket egy tűzfolyam, másrészről pedig bizonyos pályarészeken nem mindig egyértelmű, hogy mit is kellene tenni, ami könnyedén összezavarhat, megakaszthat minket, és kis hősünket máris a kezdőponton találjuk majd.

Ami számomra nehézséget okozott a Spike City-ben, az nem más, mint az irányítás. Kis hősünket jobbra-balra, illetve felfelé és lefelé rángathatjuk a pályákon, ami alapvetően nem hangzik túl nehéznek, néha azonban mégis komoly fejtörést okoz a kis lény megfelelő toszogatása, ami még tovább emelheti a vérnyomásunkat - pláne a kapkodós boss harcok idején.

Spike City játékteszt - 4. kép

Mindezt leszámítva azonban a Spike City egy kellemes kis ügyességi platformer lett, ami ha nem is rendhagyó a színtéren, de túlzás nélkül ott van a legjobbak között, ezáltal ha imádjuk a műfajt, mindenképpen érdemes tenni vele egy próbát. Pláne, mert teljesen ingyen is van!

A Spike City elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Chico

5 hónapja, 1 hete és 4 napja

Kipróbáltam, nekem eddig bejövős, bár van ahol tényleg rohadt idegölő.

válasz erre

Mordorer

5 hónapja, 1 hete és 4 napja

Már jön is lefelé!

válasz erre

peter97

5 hónapja, 1 hete és 4 napja

Hát nem valami szép játék de talán nem is számít. Ki fogom próbálni.

válasz erre

Mendez

5 hónapja, 1 hete és 5 napja

Örülök hogy végre valami ami nem könnyű!

válasz erre