Star Trek Trexels II játékteszt

2018. szeptember 14.
32.9141
Bár a Star Trek univerzuma egy majdnem ugyanolyan, ha nem jobban felépített világ, a Star Wars mégis nagyobb teret tudott hódítani magának eladhatósága miatt, ami meglátszik a mobiljátékos felhozatalon is, így míg a Csillagok Háborúja univerzumában fogant alkotásoktól már lassan kiver minket a lepra, addig a Star Trek világában játszódó címek érkezése mondhatni élményszámba megy.


Persze a népszerűség rendkívüli módon befolyásolja a minőséget is, ezáltal hiába kaptunk korábban már több Star Trek mobiljátékot, azok azért messze elmaradtak a Lucas univerzuma alapján készült daraboktól, és itt van egy újabb iskolapéldája annak, hogy miként kell egy nagyszerű sci-fi franchise-t a végletekig lecsupaszítani és kiforgatni magából annak érdekében, hogy a fejlesztők megpróbálják eladhatóvá tenni.

Star Trek Trexels II játékteszt - 2. kép

Félreértés ne essék, a Star Trek Trexels II nem egy rossz játék, csak megint nem egy olyan nagy volumenű darab, mint amit megérdemelne ez a szuper sci-fi világ. Kaptunk ugyanis egy pixel art grafikai stílusban fogant játékot, mely lényegében egy béna Fallout Shelter-klón lett, amivel kapcsolatban a legrosszabb, hogy nagyon egysíkú, alig tartogat kihívást, és a háttérben felépített rendszer sem muzsikál túl jól.

A játékban a célunk az, hogy a maximumra járassuk űrhajónkat, ezáltal telepakoljuk különféle helyiségekkel, azokat pedig fejlesszük, hogy egyre jobb legénységünk és egyre jobb felszereléseink legyenek, ezek pedig egyre több lehetőséget adjanak a kezünkbe. Ha zsákutcába érünk, tehát elfogy a pénzünk, esetleg több tapasztalati pont kellene, akkor a nagy építkezést fel kell függesztenünk egy kicsit, méghozzá nem másért, minthogy bolygókat fedezzünk fel.

Star Trek Trexels II játékteszt - 3. kép

Bár alapvetően ez a rész lehetett volna a Star Trek Trexels II legjobb eleme, összességében egy rendkívül összecsapott, unalmas és önismétlő dologra számíthatunk tőle, ezáltal miután hőseinket lesugározták, mindenféle taktika vagy más egyéb háttér nélkül - gyakorlatilag az üsd-vágd nem apád elvet követve - mehetünk lövöldözni az ellenfelekkel, miközben gyűjtögethetünk és egyéb feladatokat hajtunk végre, melyek a legtöbbször kimerülnek abban, hogy odaállunk valamihez, rápacskolunk és a többit a program elvégzi helyettünk.

Bár egy kicsit nagyobb élményt ad a PvP, összességében azonban a béna sztori és a jelentéktelen kerettörténet miatt csakhamar értelmét veszti minden cselekedetünk, hiszen a Star Trek Trexels II-t hiába lehetett volna nagyszerűen megvalósítani - kábé úgy, mint a Westworld mobiljátékot -, a készítők érezhetően csak a Star Trek sajátosságait szerették volna sokadszorra is meglovagolni, ez azonban megfelelő keret nélkül sajnos kevés.

Star Trek Trexels II játékteszt - 4. kép

Bár a Star Trek Trexels II nagyszerű játék lehetett volna, ebben a formájában azonban teljességgel értelmetlen, egy újabb cím, ami csak a nevet akarja meglovagolni, de valós tartalmat nem tesz mögé. A Fallout Shelter-klónos alapok ugyan egy ideig rendben vannak, de minden más gyakorlatilag kidolgozatlan és felesleges opció, ami a casual clickereknek talán bejön majd, de a keményvonalas Star Trek rajongóknak aligha.

A Star Trek Trexels II elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Mendez

1 hete

Hétvégén azért ölök bele egy kis időt, de ezek után nagy csodát nem várok.

válasz erre

peter97

1 hete

Ez meglepett. Kár érte. Persze így is adok neki egy esélyt.

válasz erre

Direktor

1 hete

Kár érte nagyon.

válasz erre

De vártam ezt a tesztet! A játékot is, de így azt hiszem inkább kihagyom.

válasz erre