Teamfight Tactics játékteszt

2020. március 25.
12.2041
Teljességgel érthetetlen sokak számára, hogy a Riot Games csapata miért nem vetette meg még a lábát mobilon, miközben már olyan, a platformtól korábban évekig elzárkózó csapatok is nyitottak, mint a Blizzard, a CD Projekt RED vagy éppen a Valve. Egy hónapokkal ezelőtt kiadott League of Legends-szel ugyanis a stúdió óriásit kaszálhatott volna, alapjaiban újraértelmezve a MOBA műfajt kedvenc platformunkon, de a srácok inkább kivárnak, és bár mi sem tudjuk pontosan, hogy mi ez a fene nagy türelem a részükről, de a napokban végre elindult valami.


Valami, ami még egyáltalán nem az, amit a legtöbben várnak tőlük! Merthogy mit várunk a Riot Games srácaitól? Értelemszerűen a League of Legends átiratát mobilokra, ami egyelőre még csak a nem túl távoli jövő, azonban hogy addig is megismerjék a mobilos közeg igényeit, a múlt héten kidobták mobilra az auto chess műfajában PC-n közepesen nagyot robbantott Teamfight Tactics című alkotást, ami a maga nemében nem rossz ugyan, de még itt az elején leszögeznénk azért, hogy minket számítógépen sem igazán tudott lekötni, de nemcsak ez, hanem úgy általánosságban az auto chess műfaja sem.

Teamfight Tactics játékteszt - 2. kép

Ennek köszönhetően nagy fenntartásokkal közelítettünk a Teamfight Tactics felé, és sajnálatos módon minden félelmünk beigazolódott végül, hiszen hiába szerettük volna nagyon szeretni az alkotást, sajnos nem vitt minket közelebb az auto chess zsánerhez, habár azt azért kiemelnénk, hogy sokkal jobban élveztük, mint a Valve legutóbbi próbálkozását, aminek tesztelése közben megölt minket az unalom. Bár itt is ebbe a problémába torkollt az egész dolog, ugyanakkor hozzátennénk, hogy ez azért jó pár mérkőzés után következett csak be, ami annak köszönhető, hogy a Riot Games érti a dolgát, avagy a műfaj egyik legjobbját sikerült tető alá hoznia.

Ennek az oka pedig abban keresendő, hogy a Teamfight Tactics bár közel sem hozott át minden tartalmat a PC-s verzióból - vélhetően a koronavírus miatt gyorsan ki akarták adni, hogy minél többen rákapjanak, aztán később pótolnak mindent -, ellenben így is érezni, hogy itt nagyon összetett rendszerek húzódnak meg a háttérben. Ennek az oka, hogy bár az alapok megegyeznek a többi auto chess játékban látottal, tehát hősöket gyűjtünk, veszünk, majd többed magunkkal elindulunk, hogy megharcoljunk másokkal, miközben egy bajnokság gyakran 20-30 percig is elhúzódhat, míg mindenki-mindenkivel akár többször összeméri a tudását, miközben végül csak egyetlen nyertes maradhat.

Teamfight Tactics játékteszt - 3. kép

Ez elsőre érdekes, másodikra már egy kicsit unalmas, harmadikra viszont én már halálra untam magam, dacára annak, hogy nagyon sok karaktert állíthatunk pályára, és valóban minden-mindennel összefügg. Itt tényleg rengeteget lehet taktikázni a felálláson, hogy több karaktert, vagy inkább kevesebb, de erősebb harcosokat állítunk pályára, hogy olyan kombinációkat találjunk, melyek erősítik egymást, hogy csapatunk bizonyos tulajdonságai kimagaslók legyenek, de papíron az se mindegy, hogy miként állítjuk pályára a jómadarakat, azonban rendszeresen azt tapasztaltam, hogy annyira minimálisak a különbségek az egyes felállások között, hogy teljesen lényegtelen molyolni, mert a sok lúd rendszerint mindig disznót győz.

Magyarul, ha túlerőben vagyunk, teljesen mindegy, hogy az ellenfél miként taktikázik, úgysem fog tudni felülkerekedni rajtunk és fordítva. A helyzetet tovább nehezíti, hogy előre nem is látjuk majd, hogy kivel állunk szemben, ergo nem tudunk felkészülni az ellenfélre, tehát hiába gondolunk ki egy jó taktikát, ha az éppen aktuális körben nem működik majd, mert a másik fél ellen hatástalanok a mi katonáink. A legrosszabb az egészben pedig, hogy bár tudom, az auto chess sajátossága, de engem egyenesen megőrjít, hogy a küzdelmekbe nem tudunk beleszólni, hogy álladóan hajtanak a megfelelő formáció felállításával és így tovább.

Teamfight Tactics játékteszt - 4. kép

A Teamfight Tactics érezhetően hiányos tartalommal érkezett, de véleményem szerint, ha a teljes PC-s verziót egy az egyben áthozták volna mobilra, engem akkor sem győzött volna meg jobban ez az egész. Valóban sokkal több a lehetőség itt, mint bármelyik auto chess játékban, elismerem azt is, hogy a LoL alapját is adó világ rendkívül színes és tartalmas, hogy megannyi taktikai lehetőségünk van, de mindez kevés, ha az egész mögött totális értelmetlenség lapul. Annak ellenére is, hogy a magyar nyelv és a magyar szinkron (!) nagyot dob az élményen! Aki kedveli a műfajt, azt biztosan nagy örömét leli benne, de minket a TFT sem tudott meggyőzni arról, hogy ennek a stílusnak komoly jövője van a mobilos platformokon.

A Teamfight Tactics elérhető itt: Google Play | iOS App Store
4 hozzászólás

Direktor

1 napja és 13 órája

Egy próbát nekem megér, főleg a magyar nyelv miatt!

válasz erre

Ronalddo

1 napja és 22 órája

Hétvégén beleölök pár órát, én is kíváncsi vagyok rá!

válasz erre

SamsungFan

2 napja és 14 órája

Sajnos várható volt. A magyar nyelvért viszont óriási pacsi!

válasz erre

Gólem

2 napja és 14 órája

Kár érte, pedig ez jó játéknak ígérkezett.

válasz erre