Elrugaszkodva a legutóbbi mobilra készült alkotásuktól, ami egy kártyajáték volt (The Elder Scrolls: Legends), a készítők visszatértek a gyökerekhez egy könnyed, városépítgetős szerepjátékkal, amire szimpla rendszere ellenére roppant könnyen rá lehet kapni. Egy gyors bemutató és karakteralkotás után a játék fő színterén fogjuk találni magunkat, egy városban, ami emberünk otthona volt egy ideig.
Kétféleképp tudjuk irányítani hősünket: a talajra bökéssel mutathatjuk neki, hogy hova menjen, miközben ujjhúzogatással forgatjuk a fejét, de a képernyő két szélén felbukkanó virtuális joystickokkal egyaránt mozgathatjuk emberünket és a kamerát, ámbár ez számomra lassabbnak érződött.
A harc támadásból, védekezésből, varázslatok, illetve képességek használatából áll. A képernyő bármely részének lenyomására megjelenik a támadókör és nőni kezd benne egy másik kör. Ha ez sárgává válik, akkor megtörténik a fegyverlendítés, ha pedig a növekvő kör eléri a támadókör szélét, akkor támadásunk kritikusat sebez, feltéve, hogy eltaláljuk célpontunkat. Gyors, több oldalról történő támadások jó ritmusban történő kombózása bónusz sebzést jelent az elszenvedő részére.
Egyszerre három képesség és három varázslat lehet arzenálunkban, azonban ezek mellett, vannak "Perk"-ek is, melyek passzív képességek, úgyhogy lesz mire költeni a szintlépés után kapott pontokat. Ilyenkor a plusz életen kívül döntenünk kell, hogy "Stamina"-t vagy "Magicka"-t kapunk, nem fog mindkettő nőni, így már az elején döntenünk kell, hogy harcosok, varázslók, vagy a kettő egészséges (vagy egészségtelen) keveréke óhajtunk lenni.
Felszerelés terén nem lesz bántóan sok opciónk, de legalább a játék alaposan ellát mindennel, amire szükségünk lehet, mint kezdő hősök. Legkönnyebben ládákból juthatunk hozzá az életmentő vértekhez, fegyverekhez, itókákhoz és alapanyagokhoz, de a városunk kovácsműhelye és alkimista laborja is rendkívül hasznosnak fog bizonyulni ilyen téren, ha áldozunk fejlesztésükre nyersanyagot.
Igen, itt is vannak ládák, melyeket vagy a játék során találunk (általában az értéktelenebb fajtákból), vagy pedig smaragdért is vehetünk, mely a játék valós pénzért megvásárolható valutája. Ezeknek a kinyitása időbe telik, értéküktől függően, de bármely ládát azonnal meg lehet nézni elég smaragd kicsengetése után. A ládák némileg pay-to-winné változtatnák a PvP rendszert, ha lenne, de egyelőre még nincs ilyen (nagy valószínűséggel később az Aréna játékmód lesz ez).
Szerencsére a várakozásokkal teli semmittevős időszakot ki lehet tölteni az Abyss nevű végtelen mélységű barlang bejárásával. Minél mélyebbre jutunk elkerülhetetlen halálunk bekövetkezte előtt, annál értékesebb jutalmakra tehetünk szert, továbbá nem kell mindig a legelejétől kezdeni a kalandot egy intuitív checkpoint-rendszernek hála.
Arra viszont már annál inkább van, hogy kompatibilitásbeli problémák léptek fel a tesztelés megkezdése előtt, ugyanis a játék úgy vélte, hogy a szerkesztőség hadseregnyi telefonja és táblagépe közül csak egy méltó arra, hogy futtathassa őfelségét (Samsung Galaxy S8). Emellett pedig, ha nincs láda, ami épp nyílna, akkor percenként fog sikítva figyelmeztetni a program, hogy ne lazsálj, játssz. Azonban ezek az apró tényezők ne tántorítsanak el senkit a The Elder Scrolls: Blades-től, ugyanis egy igencsak szórakoztató alkotásról van szó... de azért nézzünk utána, hogy kompatibilis-e telefonunk vele, mielőtt belevágnánk.
A The Elder Scrolls: Blades elérhető itt: Google Play | iOS App Store