The Elder Scrolls: Blades játékteszt

2019. május 10.
46.9641
Gamer legyen a talpán, akinek nem jut eszébe semmi a The Elder Scrolls franchise nevének hallatán legyen szó PC-s, konzolos, vagy akár mobilos játékosról. Nem véletlen, hogy a több mint egy hónapja "Early Access"-ben figyelő The Elder Scrolls: Blades már átlépte az egymilliós letöltést iOS platformon, de ezt szerencsére nem csak annak köszönheti a játék, hogy egy ismert sorozat nevével van megáldva.


Elrugaszkodva a legutóbbi mobilra készült alkotásuktól, ami egy kártyajáték volt (The Elder Scrolls: Legends), a készítők visszatértek a gyökerekhez egy könnyed, városépítgetős szerepjátékkal, amire szimpla rendszere ellenére roppant könnyen rá lehet kapni. Egy gyors bemutató és karakteralkotás után a játék fő színterén fogjuk találni magunkat, egy városban, ami emberünk otthona volt egy ideig.

The Elder Scrolls: Blades játékteszt - 2. kép

Csakhogy a várost romokban találjuk, a lakók nagy része elrabolva, zöld tűz, goblinok, élőholtak, banditák... egy hősre van itt szükség, és ezek lennénk mi. Feladataink roppant egyszerűek: felderíteni, majd legyőzni a gonosz erőket és újjáépíteni a romhalmazt, miközben megoldjuk a lakók apró-cseprő gondjait is, általában fegyverünk erőteljes suhogtatásával. Igen, nagyon sokat fogunk harcolni, hisz a sorozathoz hűen, itt is rengeteg a felfedezésre és kitakarításra váró barlang.

Kétféleképp tudjuk irányítani hősünket: a talajra bökéssel mutathatjuk neki, hogy hova menjen, miközben ujjhúzogatással forgatjuk a fejét, de a képernyő két szélén felbukkanó virtuális joystickokkal egyaránt mozgathatjuk emberünket és a kamerát, ámbár ez számomra lassabbnak érződött.

A harc támadásból, védekezésből, varázslatok, illetve képességek használatából áll. A képernyő bármely részének lenyomására megjelenik a támadókör és nőni kezd benne egy másik kör. Ha ez sárgává válik, akkor megtörténik a fegyverlendítés, ha pedig a növekvő kör eléri a támadókör szélét, akkor támadásunk kritikusat sebez, feltéve, hogy eltaláljuk célpontunkat. Gyors, több oldalról történő támadások jó ritmusban történő kombózása bónusz sebzést jelent az elszenvedő részére.

The Elder Scrolls: Blades játékteszt - 3. kép

Védekezni a bal oldalon lévő pajzs ikon lenyomásával lehet, függetlenül attól, hogy van e pajzs a kezünkben. Így a bejövő sebzés csökken és az ellenség is megtántorodik, könnyű prédává válik egy ellentámadásra, azonban velünk is megeshet ez, ha egy védekező rosszaság felé lendítjük fegyverünket. Képességeket és varázslatokat "Stamina"-tól, illetve "Magicka"-tól függően tudunk használni; mindkettőnél fontos az időzítés, hisz némely varázsigét meg tud szakítani az ellenség, valamint kitérő-ellentámadó mozdulatunk is fele olyan erős, ha pont nem jön támadás, ami elől el tudnánk hajolni.

Egyszerre három képesség és három varázslat lehet arzenálunkban, azonban ezek mellett, vannak "Perk"-ek is, melyek passzív képességek, úgyhogy lesz mire költeni a szintlépés után kapott pontokat. Ilyenkor a plusz életen kívül döntenünk kell, hogy "Stamina"-t vagy "Magicka"-t kapunk, nem fog mindkettő nőni, így már az elején döntenünk kell, hogy harcosok, varázslók, vagy a kettő egészséges (vagy egészségtelen) keveréke óhajtunk lenni.

Felszerelés terén nem lesz bántóan sok opciónk, de legalább a játék alaposan ellát mindennel, amire szükségünk lehet, mint kezdő hősök. Legkönnyebben ládákból juthatunk hozzá az életmentő vértekhez, fegyverekhez, itókákhoz és alapanyagokhoz, de a városunk kovácsműhelye és alkimista laborja is rendkívül hasznosnak fog bizonyulni ilyen téren, ha áldozunk fejlesztésükre nyersanyagot.

The Elder Scrolls: Blades játékteszt - 4. kép

A játék nagyjából a város szintjének növeléséből, építő-, és "Craft"-hoz szükséges elemek gyűjtögetésből, épületfejlesztésből, és az egyre magasabb szintet megkövetelő főszál küldetéseinek teljesítéséből fog állni. Szimpla, jól átlátható, és addiktív, némi üresjárattal itt-ott, ha épp meguntuk az alacsony szintű "Job" típusú feladatokat, és várjuk, hogy felépüljön egy ház, vagy kinyíljon egy értékes láda.

Igen, itt is vannak ládák, melyeket vagy a játék során találunk (általában az értéktelenebb fajtákból), vagy pedig smaragdért is vehetünk, mely a játék valós pénzért megvásárolható valutája. Ezeknek a kinyitása időbe telik, értéküktől függően, de bármely ládát azonnal meg lehet nézni elég smaragd kicsengetése után. A ládák némileg pay-to-winné változtatnák a PvP rendszert, ha lenne, de egyelőre még nincs ilyen (nagy valószínűséggel később az Aréna játékmód lesz ez).

Szerencsére a várakozásokkal teli semmittevős időszakot ki lehet tölteni az Abyss nevű végtelen mélységű barlang bejárásával. Minél mélyebbre jutunk elkerülhetetlen halálunk bekövetkezte előtt, annál értékesebb jutalmakra tehetünk szert, továbbá nem kell mindig a legelejétől kezdeni a kalandot egy intuitív checkpoint-rendszernek hála.

The Elder Scrolls: Blades játékteszt - 5. kép

Attól függetlenül, hogy a barlangi pályák gyakorta ismétlődnek, nagyon tetszetősök, ami mellett a fizikát is meg kell említeni, ugyanis az elesett ellenségek a környezetüktől függően dőlnek el, és fordulnak le a földre. A muzsika a rendszerhez hasonlóan szimpla, de hangulatos, tipikusan Elder Scrolls-os, úgyhogy nincs ok a panaszra.

Arra viszont már annál inkább van, hogy kompatibilitásbeli problémák léptek fel a tesztelés megkezdése előtt, ugyanis a játék úgy vélte, hogy a szerkesztőség hadseregnyi telefonja és táblagépe közül csak egy méltó arra, hogy futtathassa őfelségét (Samsung Galaxy S8). Emellett pedig, ha nincs láda, ami épp nyílna, akkor percenként fog sikítva figyelmeztetni a program, hogy ne lazsálj, játssz. Azonban ezek az apró tényezők ne tántorítsanak el senkit a The Elder Scrolls: Blades-től, ugyanis egy igencsak szórakoztató alkotásról van szó... de azért nézzünk utána, hogy kompatibilis-e telefonunk vele, mielőtt belevágnánk.

A The Elder Scrolls: Blades elérhető itt: Google Play | iOS App Store
8 hozzászólás

Mendez

1 hete és 1 napja

Uraanium írta:
Hosszu ideje az elso olvashato jatekleiras, grat hozza!
Mármint ezen az oldalon? Szerintem nagyon jó cikkeket írnak mindig, én nagyon szeretem mindet.

válasz erre

zsenikém

1 hete és 2 napja

Rettentően hangulatos teszt lett, ezért külön hála! A játék meg egy kiemelkedő alkotás, eddig két órám van csak benne de már most imádom!

válasz erre

Direktor

1 hete és 2 napja

Végre egy játék, ami megmutatja hogy kell áthozni egy nagy címet! Nem sok ilyen volt eddig, de sok kéne.

válasz erre

fonemaker

1 hete és 2 napja

Végre egy igényes játék, nem csak valami butított port. Nagyon tetszik!

válasz erre

ferencziakos

1 hete és 3 napja

Ilyen minőség mellett érthető, hogy szűk a kompatibilitási lista.

válasz erre

Uraanium

1 hete és 3 napja

Hosszu ideje az elso olvashato jatekleiras, grat hozza!

válasz erre

Mendez

1 hete és 3 napja

Whoaaaaaaa de jó hogy kijött a teszt! Rá is pörögtem, hétvégém meg is van.

válasz erre

peter97

1 hete és 3 napja

Kiváló teszt lett, vártam már! Ezek szerint ez egy méltó alkotás lett!

válasz erre