A Tintin kalandjai a 20. század egyik legnépszerűbb és legismertebb európai képregényének tekinthető. Rengeteg újrakiadás mellett megszámlálhatatlanul sok feldolgozást kapott, készült belőle hagyományos regény, rádiójáték, de még mozifilm is, így éppen itt volt már az ideje annak, hogy Hergé művéből egy mobiljáték szülessen. Bár rengeteg kitűnő alternatívát el tudtunk volna képzelni egy ilyen projektnek a stílus tekintetében, azonban legnagyobb sajnálatunkra nem egy szuper kalandjáték született...
Hogy akkor mégis micsoda? Talán már magatok is kitaláltátok - ha másból nem, hát a Tintin Match cím alapján -, hogy a 5th Planet Games Development fejlesztői előttünk totálisan érthetetlen okokból úgy döntöttek, hogy a match-3 puzzlerek útjára lépnek. Oké, rendben van, ezzel rengeteg álmatlan éjszakát megspóroltak a tervezőknek, de hogy nem teszik zsebre, amit a kritikusoktól és a rajongóktól kapnak ezért a "mindegy mi az, a név majd elviszi a hátán" hozzáállás miatt, az is teljesen biztos.
Persze nem azt mondjuk, hogy a Tintin Match rossz lett. Egyáltalán nem az, magas minőséget képvisel az alkotás, csakhogy aki életében már legalább egyszer játszott match-3 puzzlerrel, annak annyi újdonságot jelent majd az élmény, mint öregembernek az évszakváltozás: azaz semmit. Ez pedig nagy gond, hiszen
annyi remek esemény, annyi varázslatos kaland történt az évtizedek során Tintinnel és kis barátaival, hogy azokból bármit, és tényleg bármit jobban ki lehetett volna hozni, mint egy ilyen stílusú művet. Ezen a téren tehát rögtön csalódás lett az egész.
Annak ellenére is, hogy a Tintin Match
a minőségi alkotások közé tartozik a stíluson belül. A pályák változatosak, folyamatos a bővülés, szintről-szintre kapjuk az újdonságokat, a power-upok között rengeteg hasznos és érdekes megoldást találunk, az alkotók jól kihasználták a Tintin-sorozat sajátosságait, csakhogy egy kalandjátékban azért ennél lényegesen alaposabb munkát végezhettek volna, mint itt, így nem is értjük, hogy miért nem jutott ez eszébe senkinek sem.
Nagyobb baj, hogy a készítők történet-orientált élményt ígértek, ami alapján abban
reménykedtünk, hogy legalább a sztori szempontjából nagyszerű dolgok várnak ránk, hogy visszakapjuk az eredeti Tintin kalandok atmoszféráját, de sajnos ennek nyoma sincs. A sztori elintézhető két-három mondattal, nem építkezik pályáról-pályára, nincsenek olyan észvesztő csavarok, mint a képregényekben vagy a filmekben, nincs izgalom sem, az egész nyögvenyelős, sőt mondjuk ki: unalmas.
A helyzetet pedig az sem javítja, hogy akadnak például olyan elemek, amiket más match-3 puzzlerben nem találtunk még korábban, például építhetünk helyszíneket, komplett diorámákat, de nagyjából ez minden, ami itt ránk vár. Hogy ezt mégis miként gondolták a készítők? Halvány lila fogalmunk sincs, de hogy
Tintin kalandjai ennél sokkal magasabb minőségű és alaposabb átdolgozást érdemeltek volna, abban biztosak vagyunk.
Ez pedig jól összefoglalja, hogy a Tintin Match számunkra az év egyik legnagyobb csalódása lett. Nem azért, mert gond van a minőségével, de még csak nem is azért, mert rossz vagy élvezhetetlen lenne, csak
egyszerűen nem méltó ehhez a névhez, mert gyermekkorunk egyik kedvence ennél sokkal-sokkal - és nyomatékosítjuk: sokkal - többet érdemelt volna.
A Tintin Match elérhető itt:
Google Play