Tom Clancy's Elite Squad játékteszt

2020. szeptember 02.
149.8411
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Sokan évek óta várták már, hogy a Ubisoft egy normális Tom Clancy-univerzumos mobiljátékot hozzon el közénk, hiszen a népszerű univerzum már nagyon megérdemelt volna egy minőségi alkotást kedvenc platformunkon. Bár ez ebben a formában tény és való, azonban sajnos őszintén féltünk tőle előzetesen, hogy ha a francia csapat erre is vetemedik majd egyszer, annak nem lesz jó vége, mert a gyors meggazdagodás reményében inkább összecsapnak majd valamit, amolyan "ezeknek jó lesz" alapon.


Így született meg a Tom Clancy's Elite Squad, amivel kapcsolatban sajnos minden egyes félelmünk valósággá vált, de csalódásunk még nagyobb annak fényében, hogy ott volt ugyebár az Area F2, ami egy olyan zseniális Rainbow Six-klón volt, hogy pofátlan nyúlása ide vagy oda, akinek volt szerencséje kipróbálni, az biztosan örökre a szívébe zárta az egészet. Csakhogy a Ubisoft közbeszólt, és lekapcsoltatta az alkotást, ami nem lett volna probléma, ha az Elite Squad azon az úton jár, de legalább megközelíti azt a minőséget.

Tom Clancy's Elite Squad játékteszt - 2. kép

Csakhogy nem ez történt! Olyannyira nem, hogy a Ubisoft legújabb mobiljátékára mindenféle jelző eszünkbe jut, de ezek között egyetlen pozitív sincs, mert hiába reklámozzák ezt katonai szerepjátékként, hiába tették bele a Tom Clancy univerzum alapján született videojátékok legismertebb szereplőit, a végeredmény halálosan unalmasra sikerült, mindemellett pedig a közelébe sincs annak a színvonalnak, amit a név alapján, vagy az Area F2 után elvártunk volna. Hogy miért vagyunk ennyire szigorúak?

Mert megérdemli ezt az applikáció! A játékmenet ugyanis úgy van előadva, hogy itt elképesztő taktikai lehetőségek sokasága vár ránk, hogy minden egyes küzdelem kimeneteléhez elengedhetetlen lesz alaposan átgondolni az összes lépésünket, és a kezelőfelület, a körítés, de még az alapok is valóban lehetővé tennék mindezt, valójában azonban egy közönséges clickerben gyakran több az interakció, mint itt, hiszen az oldalunkon harcoló katonákat nem is tudjuk irányítani, így minden egyes küzdelem során két speciális támadást nyomkodhatunk, és ez minden, amiből az egész áll.

Tom Clancy's Elite Squad játékteszt - 3. kép

Hogy ez túlzás? Sajnos nem az, valóban így van! Minden pályán egy ellenséges csapattal kell összemérni tudásunkat, az adok-kapok folyamatos, csakhogy nekünk nincs beleszólásunk, maximum abban, hogy néha adhatunk egy-egy extra pajzsot valamelyik karakternek, máskor légi támadást indíthatunk, vagy kijelölhetjük, hogy éppen kit támadjon a csapatunk. Ez azonban nagyjából minden, nincs taktikázás, nem terelgethetjük csapattársainkat, egyszóval az egész olyan, mintha egy interaktív filmet bámulnánk, amihez néha megnyomhatunk egy-egy gombot.

Oké, csapatunk összetételét valóban mi állíthatjuk össze, feloldhatunk új karaktereket, fejleszthetjük őket, de még felszereléseiket is variálhatjuk, azonban ez sajnos édeskevés ahhoz, hogy teljes élménynek nevezhessük a végeredményt. Kár érte, mert Tom Clancy univerzumából ezt összehozni azért magas szintű hozzá nem értésről, vagy inkább nem törődömségről ad tanúbizonyságot.

Tom Clancy's Elite Squad játékteszt - 4. kép

Hiába vártak tehát sokan egy Area F2 klónt, a Tom Clancy's Elite Squad meg sem közelíti azt az alkotást, sem a minőség, sem a játékmenet tekintetében, ebből a szempontból tehát kifejezetten csalódás lett az egész, de nem elég, hogy csalódottak vagyunk, mérgesek is a Ubisoftra, hiszen ott volt egy jól működő minta, egy példa, ők azonban az egészre fittyet hányva összehozták ezt. Felesleges volt a belefektetett munka...

A Tom Clancy's Elite Squad elérhető itt: Google Play | iOS App Store
5 hozzászólás

Chico

3 éve, 10 hónapja és 14 napja

Várható volt. Csak próbálják meglovagolni a nevet állandóan. szomorú smiley

válasz erre

Vidoros

3 éve, 10 hónapja és 14 napja

Nagy kár érte. Igazán kéne már ezzel a franchise-zal valamit kezdeni mobilon is...

válasz erre

peter97

3 éve, 10 hónapja és 15 napja

Már a bevezető olvasása közben láttam a szomorú végkifejletet... :j

válasz erre

SamsungFan

3 éve, 10 hónapja és 15 napja

Várható volt. Sajnos. szomorú smiley

válasz erre

fonemaker

3 éve, 10 hónapja és 15 napja

Hát ez rohadt szomorú. szomorú smiley Nem baj, az. indie fejlesztők viszont érzik ezt a piacot. mosolygó smiley

válasz erre